Thursday, August 21, 2008

Sudahhh...!!??!!

Tiba-tiba aku rasa macam nak ada baby..owhh sudahhh lahhh...study pon tah haper-haper lagi nih....and actually untuk aku get pregnant is not that easy like other woman..

I've had 2 misscarriage already and both were due to my condition at that time.. traveling, climb up and down the stairs *cannot help it coz I was working* and standing too long...and of course.. takde rezeki pon sama...with the 2 misscarriage, to be honest aku ada sedikit traumalah utk get pregnant lagi...well.. ada baby tu mmg ndak.. tp takot lah berulang lagi tu one thing la... and also iskkk time nak jatuh tuu.. sakitnyerrr...pulak tu the 2nd pregnancy tu.. Dr pelatih tu pegang apa benda tah macam muncung itik tu, stainless steel sejuk tu.. nak sodoknyer nak bukak katanya nak cek tengok janin tu.. gilerrr!!! aku mati2 kata tak nak.. sakit weii.. besi tuh! last last dia tunggu Dr in charge.. masa tu tengah mlm kat H*USM, Kelantan...tak lama lepas tu aku nak gi toilet and gedebushhh keluo hihi....tak sempat amik pon utk bersihkan and tanam...

Masa dari rumah nak ke spital tu... dari Machang - KB.. masyaallah.. rasa macam nak terbang melayang jer nak sampai ke spital tu...dah memulas2 sakit giler...kejap2 tu lak abah berenti isi myk la...yer la kan.. mana nak expect tgh2 mlm sakit kan...parents ada sama sbb.. sebulan sblm tu aku macam ada kena kacau sket kat umah tu tengah mlm.. so ketakotan.. maka mak abah aku temankan sebulan..tinggal cucu semua.....

Dua kali keguguran, dua kali yg bawak aku ke spital bukan Amran... he was in Ipoh..we had a long dstance marriage...dua kali tu jugak.. Amran sampai ke spital masa aku dah lega..i mean lepas dah jatuh la kan.... the first one i cried so hard..really hard.... but the second one, sikit pon tak nanges padahal the 2nd one dah 3 months..the first one was 6 weeks...yg ni macam air paip jer keluonyer...owhh citer pasal ni pulak!

So nowadays when people ask me about this.. I would answer that I'm still studying..and kena marah ngan depa huhuuu.. depa pesan kalau dapat, jgn tolak hihihihi...of course ler kan.. sape nak tolak rezeki...

Actually kan..sblm aku nak datang sini dulu.. I was checked positive to be preggie....so masa tu terkezut plus mengong kejap coz....masa tu tinggal sebulan lagi kot nak fly ke sini...and..kat sini mmg mahal ler kalau ada kids.. skolah depa jer yg umur 5 tahun dah compulsory utk hantar ke kindies...rege nyer rasanya RM13000..around that figure la..setahun tu...elaun scholarship mana cover untuk ni....so i thought tak mampu lah..not knowing lagi Amran buleh dapat keje ke dak...tapi..minggu depan nyer aku cek lagi sekali utk confirm and finalize my decision to fly or not....tetiba negative pulak....my first experience macam ni lah..erm.. takde rezeki for baby but on the other hand ada rezeki utk aku blajo kat oversea.. i look at it that way...

Aku just wonder.....kalau masa aku study ni and tetiba ada baby.... camner ler agaknye hidup aku eks...lagi kelam kabut ke gamak nyer? or lagi systematic and organize?..entahhhh....sbb skrg ni pon... kalau hari bekerja...pepagi tu mmg kelam kelibut aku prepare breakfast + lunch utk tapau.....yer lah.. kadang2 aku malas + penat nak masak belah malamnyer lepas balik dari school....balik dari school nyer..dah kecoh2 nak siap dinner pulak kan.... slalu jugak dah aku makan kat luar ajer..T*aste of T*hai tu dah kenal sangat ngan aku nih....tiap kali pegi mesti order chicken wings punyer...

Owh back to my earlier story tadi.....ermmm.. tu lah wondering jugak hihihi...tp sure dah tak sebebas dan semanja ini dah lah kan kalau ada baby kihkihkih...

16 comments:

Ayu Mohamad said...

Ija...
aku pon bila pikir2 balik.. boleh ke aku turun naik bas jumpa hubby kalo ada baby.. so aku pon take it as.. Allah itu Maha Mengetahui and Dia tahu bila waktu sesuai untuk aku ada baby.. well but I guess kite cuma mampu berusaha aje.. yang nak baginya Allah taala..

apapon.. all the best.. jgn lupa inform aku wehh hehehehe

Hazelsyd said...

Ayu,

betul..betul...erm.. tapi kalo ko ada baby kan.. it wont be u la traveling turun naik bus... it will be yr hubby ler..

Anonymous said...

assalamualaikum...

kabare?????

rejeki...rejeki....

insyallah, akan tiba jua masa ittew

amin

Hazelsyd said...

W'salam fudh,

Wahh sudah balik ke opis yer noks!! Jenuh ke makan doyan beb??
aku sihat2 jer ni..

Thanks..

Anonymous said...

hazel,

goodluck beb! kita merancang allah menentukan segalanya!

"Owh back to my earlier story tadi.....ermmm.. tu lah wondering jugak hihihi...tp sure dah tak sebebas dan semanja ini dah lah kan kalau ada baby kihkihkih...
Posted by Hazelsyd at"

hmmm...???

Hazelsyd said...

Teesh,

true...

apa yg "hmmm...???" nyer beb??

kekekek am not implying anything here yach! just an innocent wondering ajor kihkihkih

Anonymous said...

hazel,

hehehe... "hmmm...???" laaarr

sure or not?? *ishh! asyik dia jerrr nak manja tuh!!* hiks...

but don't wonder so much yer beb! bila dah ada baby, insyaallah segalanya akan lebih bererti.

macam tok guru i selalu kata, rezeki datang pada waktu2 yg tidak kita duga..

Anonymous said...

Ija,

Dont worry...

Bila dah ada rezeki tu, insyaallah tuhan akan permudahkan segalanye...

i know you can manage well... aku yg tak study pun selalu kelamkabut bila dah ada baby. kdg tu, tak tau camne nak manage bila both of us balik lewat or ada dinner, but then at last, alhamdulillah semua problem settled.

and jgn risau, u can still manja after dapat baby la...even more!sampai hubby aku cakap ada 2 baby kat umah ni, baby tua and baby kecik!

Puteri Satu said...

salam kenal dari akak...

Kekadang Allah tahu mana yang terbaik untuk kita kan..apapun...klu ada berita gembira sharela bersama kan...akak doakan..klu ada rezeki kali ni...semoga selamat n dipermudahkan sehingga lahirnya benih cinta kalian...insyaallah...

Hazelsyd said...

Teesh,

kikiki alaaa kasi can ler nak bermanja hehe belumpon 2 taun pon tau dok together gether hehehe...

but i like yr tokguru's advice tu.. rezeki yg dtg tak disangka2 mmglah such a pleasure..

Hazelsyd said...

Hana,

Thanks...tengok ler camana who or what comes first.. a PhD scroll or a baby! boleh camtu?? hahahahaha

Hazelsyd said...

Kak puteri satu,

welkam!! and thanks for dropping by...

betul tu akak...berita baik tu?? hehehe kalau ada tu, harus ler dinyatakan di sini..

thanks..

ya2 said...

ija,

salam singgah.

aku tumpang simpati dgr pasal miscarriage tuh.tpi jgn la ko pk sgt2, insyaallah tuhan akan beri rezeki tu bila tiba waktunya nanti.

pd aku, di saat mcm ni, i mean masih berdua, boleh sempat kumpul duit bnyk2, dan pegi melancong selalu.bila ada baby, bila nk g bercuti tu kena pk mcm2 sbb nk pastikan bby selesa.mcm aku, buggy anak, tin susu, diapers dah penuh satu boot kereta.

bila dah ada berita baik tuh, jgn lupa khabar2 kan le ke melaka ni..

Hazelsyd said...

Yaya,

Thanks for the advice...insyaallah..

hehe mana ader berita baik of such lagi hehe..

aliyahaznin said...

theeheeheee...ingat kan kat ending tu ada la tulis bebetui preggie...

anyway, time dah lapang2 elok la pegnen...mcm aku kan manyakkkk masa lapang...hahahaha!!

Hazelsyd said...

Put,

theeheehee..idok lerrr.. sajer wondering ajer hiks..tak sangka lak entry kontroversi kakakaka

so now u know my story about it....u take care, okay!