Tuesday, October 7, 2008

Raya keenam - raya open house @ randwick










Wokesss..terlambat sket hapdet pasal my open house semalam.. pepagi tadi datang school lambat sket..sambung2 kemas apa yg patut kat dapur nun. Ringkas jer la eks.. malas laks nak elaborate panjang lebor hehehe

Malam kelmarin, around kol 6 or 7pm gitu kot baru start the preparation.. amran tolong aku banyakkkk..dia yg tolong potong2 sumer.. aku ala-ala chef jer..letak ingredients secukupnyer yg nak di potong2 segala bagai.. then aku masak jer la...setel mlm tu around kol 12.30am..by this time, major work dah siap.

Semalam, kol 5.30am bangun kekekek semangat tuh! hehehe..harini yg tinggal nak buat kukus pulut and siap2 last minutes thing jer lah... jemputan nyer start at 12pm tp by 9.30am dah siap.. aku leh tido se round lagi sejam hahaha dasar sangattt!!

Menu : mee kari, pulut kuning, rendang daging, cocktail, tiramisu tempah kat member and kuih raya import dari mesia. All food licin..tinggal kuah mee kari jer ada sikit.. mee laks, dari 14 paket, tinggal balance sepaket jer..rendang habis, pulut kuning tinggal dalam sepiring jer...alhamdulillah..

Guests: everybody turned up, alhamdulillah...very der meriahs rumah aku smlm..everything went well, syukur sangat...total guests ~ close to 60 ppl plus anak2 masing2.

Closure : last guests balik around kol 5pm gitu..sejurus itu.. aku berkemas ala kadar.. amran dah pancit.. then aku stop, go online! hahahaha.. dah lepas2 maghrib tu, sambung kemas lagi.. then zzzzz.. aku bangun pepagi ni, dah clear dah meja segala bagai dah elok dok tempat masing2.. si amran setelkan.. so pagi ni aku setelkan balance kat dapur.


the end. hee hee hee.

[Addendum for future reference : 09.10.08]

Guests = 60 ppl
Mee = 14 packets
Kuah mee = 19L
Daging = 1 kg
Pulut = 1 kilo
Cocktail:
Susu cair carnation cream = 9 tin, saiz besar
Cocktail buah = 5 tin saiz besar
Nata de coco = 8 packets saiz sedang

31 comments:

Anonymous said...

tudiah siap pulut kuning bagai.. err meks nak kukus pulut pun addinch reti.. *hazabs sangat kan*..hiks..

tapi mana close up gambo weiii kasi meks kecur air liur sajork neh..

Hazelsyd said...

woiiii lajunyerrr komen pertama!! hahahaha

Hazelsyd said...

ko speed read ker skip nih bat? hahaahah

Hazelsyd said...

takde gambo close la beb.. sbb tau org tgh zaman2 posa 6 ni kan.. tak baik tauuuu kekekeke.. meks masih ala-ala mode insap lepas ramadan ni weiii hahaha

Anonymous said...

hak hak hak aku speed reading bley??? hiks

eh tapikan iteww kah pinggan corell mu atu bah?? hiks tapi aku berkenan laks ngan design dier tuh yg empat segi tuh.. very simple kans... *terus tenung tabung unta neh*

Hazelsyd said...

bat, dak kukus pulut kunin tu senang and kejap jer.. serius.. meh berlecture ngan meks nak? kekeke

Hazelsyd said...

bat,

yg empat segi tu bukan korel..boleh pecah..agak tidak praktikal tp classy look, yes!

Anonymous said...

aisehh tapi yg pinggan bulats tu pung ala2 pinggan jepunglah meks suka..hiks *usap2 tabung unta laks*.. awat cerita pinggan laks neh.. hiks

ehh harus kan mu kasi lecture cara2 nak kukus puluts atu bah.. hiks

Hazelsyd said...

bat,

kekekek harussss tp before nak bagi lecture, bak mai pinham tiara sat hahahaha

Anonymous said...

alahaii apsal la byk2 gambo tu, aku ternampak pinggan corelle jerkk
sama lak ngan collection kat umah aku **ayat udang sebalik mee**


arc

Hazelsyd said...

arc!!

kekekek boleh ajer arc.. boleh.. no problem! kasi ongkos nyer ajor deh! heheheeh

Anonymous said...

hazel love,

nice... everything looked so nice!

nice house
nice food... hmmm yummy yum!!
nice guests

and of course, both u and amran made a nice team! everything's settled nicely eh!

Ayu Mohamad said...

Ija..
aku pon mcm arc hahaha
aku bukan tgk makanannya tapi aku nengok pinggan nya hahahahahaa

jgn lupa pinggan ku jua hahahaha

aku posa sib baik kamu memahami yach :)

DeLinn said...

hahaahahahahah adeh laaa


weh, meja tu meja kat dapur ko bawak ke depan ke, meja varu?

Anonymous said...

sy update gambar raya esok yer! perjanjian! lepas asar.

eh akak request kan? *ihiks

Hazelsyd said...

teesh lovey dovey!! kekekeke

boleh laaaa..thanks!! *sengih lebor*

ummi of triplet said...

apsal gambar aiii takdak??!!!

Hazelsyd said...

Na,

meja kecik yg letak drinks and cocktail tu, meja baru... meja yg buh food tu, meja study aku!!! macam tak biasa tengok!! hahaha

Hazelsyd said...

Ayu,

pahammmmmmmm!

Hazelsyd said...

yatz!

ku nantikan!!

Hazelsyd said...

ayoo cikpah...

ada worang gi discussion yg masa tu tengah peak time entertain guests la beb adussss heehehhe

ummi of triplet said...

no no no....gambor my laki ada....huuuu

Kopi Suam said...

wah meriah sungguh open house kamu ija...untung kamu dapat amran yang sangat penyayang dan rajin itu...

aku bagi anugerah suami mithali kat hubby hang....heehh heehh

Hazelsyd said...

Zira,

alhamdulillah...alhamdulillah...

thanks! *sengih lagi*

Norae said...

ija..

meriahnya open house.. rajin sungguh masak pulut kuning pelbagai..

p/s : tudiaa lawa sungguh pinggan mangkuk baru tuhh

Hazelsyd said...

Nora,

tq..tq.. ala buat setahun sekali jer hehehe other times, tak berkesempatan + malas hahaha

DeLinn said...

sekor2 berkenan pinggan mangkuk tu, aku plak pi nanya meja kekekekeke, sungguh anti-climax kakakakaka

eh ja, nampak beso lak meja buh food tu, nampak pjg

Hazelsyd said...

Na,

laaaaa ko nih biar betui.. kan ker tu meja study aku kat sunroom tu.. sudah lupa pakah?? kena datang sini balik nih kasi refresh! heheheh

Anonymous said...

kak ija,
sape yang berbaju pink + bertudung tu ye? really familiar la..

Hazelsyd said...

Sue,

tu ida..

Hazelsyd said...

Sue

ehh yg dok atas tu eks.. tu kak ina.. org ipoh gaks