Sunday, July 6, 2008

Apartment unit

Semalam aku agak kelam kabut kesana kemari....tak perlu kelam kabut sebenonyer....tapi....biasa laa kan..bila dah banyak sangat agenda dan tempat yg dirancang nak pegi... dengan waktu siang yg hanya setakat 5pm jer.. agak rushing la jugak...Nevertheless, aku masih santai dalam aktiviti seharian aku sejak seminggu dua ni.. seolah-olah aku dah terlupa pulak ngan study aku hikhikhik...*apa nak jadi ngan ko ni ijaaaaaaaaaa*. Ada bawak balik sebemban artikel *seperti biasaaaaaa* daripada hari Khamis haritu..tapi sampa laaaaa ni bukak file tebal tu skali pon idak lagi hehehehe.....takpe lah.. harini kot.. memandangkan takdak apa agenda.. serta akan dok di rumah sengsorang.. selak selak la kot barang satu dua artikel.. hehe.. *jangan aku g tido dahhh*. Aku pon dah 2 hari daripada 5 hari dalam minggu lepas tak ke school.. saje je.. lepak2 plus malas....hujan skali skala minggu lepas.. so nak menapak naik lemak lah pulak jadinya....tp dok kat umah ni... sejukkkkkkkkk!!!.. memang ada heater...tapi aku kalau boleh, idaklah nak on jer heater tu sepanjang hari....tapi rumah aku ni mmg sejuk..ground floor, lantai kayu.

Talking about rumah ni... hrm... aku tak tau la apa jadinya nanti ngan nasib aku dok kat rumah ni.... boleh bertahan lama ke idak... sebab pagi semalam tengok ada property agent naikkan satu lagi papan iklan depan tingkap umah aku nih...aku pon.. gi nyebok2 baca...erm..gayanya macam nak open all these 9 units for sale. Memula aku confuse kejap.. bukan haritu dah juai kaaaa semuanya...aku ada letak gambo hr tu kan... then.. come to think of it.. this is what I think.. building ni dah dijual pada satu pihak (investor/company) at one go, then this party nak jual pulak individual units *9 unit* pada individual buyer... huhu.. ye lah camtu lah buat duit kan...ayyoooo apa lah nasibku ini...so semalam berbondong-bondong lah orang datang buat inspection kat salah satu unit rumah yg kosong...aku ramah tamah bertanya salah sorang visitor..is that house for rent or sale.. dan dia kata..for sale. Ye dah lahh teori aku tuh. Cuma harap2nya *masih berharap lagi tu* sesapa yg beli unit yg aku dok ni.... hanya nak buat asset jer la... nak bagi aku teruskan menyewa.. kalau dia nak up kan sewa *sure punyerrr* pon aku sanggup.. as long as it doesnt crash with my ceiling price lah. See how.. tgk rezeki...erm.. macam-macam hal la kan.. lepas satu, satu datang..

Well.. perhaps I should start browsing for houses already....tapi.. hikhikhik.. aku hold lagi huhuuuu..kalau aku browse and found yg berkenan pon... nothing can be done pon.. sbb boleh jer gi inspection and submit borang application.. tapi pointnyer.. aku mmg nak dok sini lagi huhuuu....agaknya nak tunggu sampai orang halau kot baru nak gaduh cari hehehe.. nanti-nanti kome tunggu jer la those kind of entries hehehe..

So back to my earlier story just now... yesterday basically I went to Corelle, Paddy's kejap and then gi umah abg hassan kejap... dia ni tak lama lagi dah nak balik mesia for good dah ni.....

4 comments:

Anonymous said...

wohh pindah jerrr ahahahaha

Hazelsyd said...

Ady,

hehehe aiseyyyyyy.. mau tunggu jugaaa lagi.. kot kot masih boleh dok sini...

Ayu Mohamad said...

tapi sbg langkah berjaga-jaga Ija kamu bleh setat mencari le kot. at least tak le kelam kabut nanti kann.. kalo tak perlu pindah then it's good for u laa :) kalo kene pindah haaa udah ada rumahnya.. :)

Hazelsyd said...

Ayu,

..tu lah.. smlm ada la browse sekejapan cuma hikhikhik...browse gitu gitu jer.. harus laa kan aku back up dah area and rumah mana aku ndak kan...