Sunday, July 20, 2008

Tinggal seminggu jer lagi...

Over the last few days, aku hanya beraktiviti2 biasa sajer.... hari Khamis malam tu kononnya nak pick up si Delinn tak jadi sbb aku tidoq dah and also dia sampai sini lambat sangat. Sudahnya abah aku yg nunggu kat Medan Gopeng tu. Hari Jumaat tu...nothing much...Sabtu pon just kat rumah jer...anto Ina ke bus station naik bus dengan the kids then just lepak2 dok rumah. Sejak menjak balik sini, puas jugak la aku makan apa yg aku nak makan.. samada yg mak aku masakkan or makan kat gerai2 yg aku dah aim awal2 lagi. Tinggal lagi laksa kuala dan mee kicap & fishball soup kat gerai Mat Jasak tu jer belum lagi... tak sempat.. aku banyak betui la makan skrg ni... i noticed that... even tho aku kenyang pon aku blasah gak makan lagi...walaupon mak aku just buat plain tomyam, gulai ikan or ikan goreng, aku rasa cam sedappppp jer.


Barang2 basically dah setel di minggu lepas lagi.. we all ni memang first week setel dah apa yg nak dibeli dan dibawa ke Sydney so that 2nd week tu tak terkocoh2. Tinggal lagi food jer... but this time aku rasa macam malas pulak nak menghangkut all those powdered herbs segala mak nenek tu utk dibawak ke Sydney.. cam malas jer pulak. Paket2 rempah masih ada few lagi.. beli jer la kat sana nanti...perhaps maggi aku nak borong gaks bawak ke sana.. sbb type maggi yg Amran suka tak de kat sana. Before this agak limited tp now dah takde langsung. Ada jugak beli spare toiletries and facial sets.. ala those toner, moisturiser and whatnot.. sbb dah alang2 kat sini.. beli sini jer bawak. And also rasanya takde apa2 loading yg extra nak bawak kali ni...


Erm.. aku belum la rasa sedih lagi... yer la ada seminggu lagi kat sini... tp aku macam merasakan balik nya aku ke Sydney kali ni.. aku akan lebih sedih dari yg sebelum ni (2nd trip to Sydney). Sebab... last time.. masa kat airport nak ke Sydney semula tu.. si Ina ada ikot.. and also aku memang cakap kat mak aku yg insyaallah tahun depan (2009) aku balik lagi and I try to make it balik setahun sekali. So mak aku masa tu idak ler sesedih the first time aku berangkat ke Sydney.. knowing that in 1 yr time aku akan balik lagi. But this time..aku dah cakap yg mungkin lambat pulak untuk aku balik semula ke Malaysia.. Jetstar not longer fly from Syd to Malaysia.. tinggal MAS and few others...yg mahal la lagi dari Jetstar...and also... my plan to focus on my studies plus my jenjalan OZ nyer time pulak. Apa2 pon.. aku hanya merancang..hanya Allah yg menentukan..it was shown to me a lot of late nih.. sebelum balik Mesia haritu..So, aku macam rasa akan rasa sedih sangat this time.. taktau lahh...


Okeh... Pak Dik and Cu Tik datang semalam.. nak jenguk atan actually walaupon atan tu dah sihat walafiat jer dah skrg ni and enjoying his MC skrg nih...tadi Lin datang and lepak2 sembang kat umah aku lama jugak...Dia ni ex-schoolmate aku dulu.. on and off contactnyer.. tp sejak aku dok kat Kelantan dulu jadi contact balik sampai skrg....aku yg tepon dia bagitau aku ada kat Ipoh ni... dia dah permanently dok Ipoh dah keje ngan abang dia sendiri on construction...dah pakai BMW tu dia..

Oklah.. ini jer buat masa ni..

11 comments:

Ayu Mohamad said...

Ija..
aku plak yang udah sedeynyaa.. nanti aku nak ajak Limah le gi airport hehehhehe
kalo Limah nak leee... apap2 hal pon aku bgtau kamu nanti yach.. by the way mcm maan aku nak contact kamu? pakai no lama ke?

Hazelsyd said...

yu,

hehe ko memang sokmo cepat jer sedeynya gitu... nak contact? ko mintak ina no aku. Ina pon ada nanti kat airport tu. Dak, ni no baru prepaid, aku fly ke sana sok burn no ni gaks.

Hazelsyd said...

Ayu,

Takpun hari Sabtu mlm tu kita gi mengopi kat Tmn Melati/Gombak tu ker okay gaks..

Anonymous said...

tudiah engko sampai KL bila neh?? *maks nak nyebok gaks*

tapi kan part kalau maks kita masakkan tuh memang betui waima ikan goreng pun terasa sedaps huhu bley tak giteww??

Hazelsyd said...

Bat,

Sabtu aku KL. True... ikan goreng pon sodapppp heheehhe

Kaktiny said...

sib baik jadi kawan blog.. tak sedey sgt.. sbb tiap2 hari/minggu leh 'jumpa' dlm blog.. hihihi.. (terasa dekaaaattt di hati walau jaauuuuuhhh di mata..)

(kalau kenal 'realiti'.. maunyer banjir airport tu dgn airmata kaktiny yang 'sentimental neng yatimah' nih...) hihihihi

Alinlai said...

tak pe makan semasa berselera, kalau tak berselera nanti lauk sedap pun tak 'sior' nak tengok ke ke ke... layannnnnnnnnn!!!

Hazelsyd said...

Kaktiny,

Laa ratu air mata ker? hehehe sentimental neng yatimah lagi hahaha...

Tapi betullah..ngan kengkawan blogger tu sokmo jer buleh jumpa online kan...

Hazelsyd said...

Alin,

Tu lah...mentara boleh ni kannn.. hihihihi tunggu ler aku balik sana sok.. aku diet lerrrrr hehehe

Anonymous said...

sabtu mlm mengopi kat tmn melati? ok gak tu ,si delinn join gak kan?

-ojij-

Hazelsyd said...

Jijo,

Erm... ada perubahan rancangan di saat akhir gaya2nya nih... not sure jadi ke idak mengopi tu...tp kalau jadi, delinn ada sama... jom join..