Friday, July 25, 2008

Probably next entry will be from Sydney..

Semalam...sebelah paginya..just breakfast lebihan pulut kuning hat kelmarin tu....alkisahnya semalam besday si Tihah...si kecik tu dah menyanyi2 since 2, 3 hari lepas beday yu yu sesajer...so my mom dah plan le kononnya just nak buat kek sebiji, then just goreng potato wedges and drummet untuk makan2 family jer... nak bagi seronok si Tihah tu jer...tapi.. rupanya parents nya dah beli kek sebiji kat Rizqin... so kitaorg just hidangkan jer la ada lagi pulut kuning plus rendang ayam, agar2 and pisang tu kat meja di beranda. Menyanyi la jugak lagu besday.. kemain seronok lagi si Tihah...aku tak beli apa2 pon.. last week dah belikan baju raya utk depa2 ni sorang sepasang.. jadi la tu.. duit tak memandang dah nih.


Sebelah petangnya pulak, aku dan Amran ke Kuala Kangsar makan laksa kat tepi Sungai Perak tu..sorang 2 pinggan tu kau! Over lah aku ni...then we all dok lepak tepi sungai tu kejap.. ronda2 Bukit Chandan kawasan istana.. aku mmg suka kawasan istana tu..then balik Ipoh.


Sebelah malamnya pulak, keluo semula ke Greentown Mall... hrm....aku dah pegang dah Nokia E90 tu..dah memang nak beli dah pon...teringin plus berminat...tapi....erm camana nak cakap eks.. aku takut aku tak berapa pakai jer functions dia tu...rege dah la mahal..RM2498 AP set... memang ler Amran nak membeli dan hadiahkan.. tapi aku rasa kalau aku jarang pakai nanti....rasa sayanggggg ler sangat duit tu.. bukan sikit duitnya...the fact that aku jual PDA tu haritu sebab aku tak pakai pon kat sana..dok off selama setahun aku kat sana. Kat OZ, line yg aku subscribe tu come with a free Nokia handphone. Kat rumah dah ada laptop plus mobila broadband yg aku mmg dah subscribe, kat school pulak equipped with PC, tenet free, fon free, printer, copier sumer siap..apa lagi nak kan? Hati jer teringin kat E90 tu sbb aku mmg gemor bertuko henpon...tapi at the moment.. aku rasa agak tidak praktikal utk aku as a student skrg... Maka... letaklah balik E9o tu smlm. Amran mmg tak kisah.. dia kata ikot aku ndak ke tak ndak. Aku siap perosah gak dia tolong pkir utk aku smlm nak amik ke tak nak hee hee hee. Last2 aku decide, takyah la membazir duit sebanyak itu kalau belum pasti akan di utilize se max mungkin...dah pegang dah tu smlm!! hehehe...


Bergerak pulak ke Ipoh Parade, rembat leather backpack Hilly...yg ni pon jenuh aku pot pet pot pet memikirkan aku akan utilize sepenuhnya ke dak. Aku ni mmg gini kekdahnya.. konon2 nak praktikal ler..nak all rounder...boleh digunakan setiap masa hehehe..last last Amran pening kepala.. dia kata.. usah pkir..beli jer hisss katanya kihkihkih. Selesai sumer tu.. aku dengan manis mulutnya kata kat dia...aku ni student sekarang.. so boleh di exempted la dari beli hadiah besday dia pulak kekekeke *nak ngelat la tuh*


So, insyaallah...ahad ni fly lah semula aku ke Sydney...meneruskan perjuangan sebagai seorang pelajar...I guess will be back to the same old routine lah.....sedeyy aaa aku... dah sedih dah ni...2 hari jer lagi...of course la sedih nak tinggalkan mak aku tu...and aku tau mak aku pon sama.. tapi..at least kita org besar ni..tau nak kontrol rasa sedih tu... yg aku kesiannya si Farhana.. sangat lah attach dengan aku...harap2 dia ok lah kali ni...jgn jadi macam masa first time nak fly haritu... dalam sehari berapa kali dia tepon and sms aku...masa tu aku sibuk nak register and uruskan life kat sana.. bila tepon, dia nangis.. bila dia nangis.. pepaham jer la aku ni kan....Tihah pon yg dulu nya mmg tak mau langsung kat aku... kali ni mau jer main2 ngan aku.. dah pandai datang umah mak mencari aku instead of opahnya...


hrm......oklah.Not sure whether there'll be another update tomorrow or not as I will be going to KL tomorrow noon. Doakan perjalanan yg selamat untuk aku dan Amran yer.. thanks!


14 comments:

Anonymous said...

nyah.. sampai 2 pinggan tuh kehkehkeh..

paperpun takper merasa dulu kan pegang.. yeap sometimes kalau kita tak guna sangat memang ada rasa membazir gtuh tuh..

paperpun take care yach.. selamat pulang untuk berjuang gteww..

Hazelsyd said...

Bat,

Thanks Bat!! Sempat gaks kita jumpa eks.. hopefully my nxt trip home *tu diahhh kekekeke baru jer cakap duit tak memandang!!* kita sempat jumpa lagi yer noks... You take care there too.

*hugs*

Alinlai said...

cam kejap je kan... tak pe ntah2 hujung tahun ni balik lagi sapa tau ke ke ke

Hazelsyd said...

Alin,

Memang.. bagaikan sekelip mata...ujung tahun balik pulak??? huhuu ponet udah nipis gitu hehe..tapi yer lah kan.. saper tau eks??

Hazelsyd said...

ponet = poket

Anonymous said...

H...

lepas gak kempunan nak makan laksa kuala tu ek? tak bekal ker bawak gi sydney? hehe... merapu ek!

have a safe journey, dear!

we'll wait to hear from you from sydney..

*hugs*

Anonymous said...

kak ija...

safe journey =) saya babai dari jauh...

bg bunga ek ----;-<@ :-D

Marjerin said...

salam ziarah..:)

IRA said...

slmt jln =)

Hazelsyd said...

Teesh and naemah,

Thanks!!

Hazelsyd said...

Ira,

Thanks!

Hazelsyd said...

Marjerin,

Thanks for dropping by... nanti saya gi ziarah ke blog awak pulak.

ILHAM said...

H,

ko balik malaysia nei mentedarah aja ekk....kehkehkeh....

eat well + feel good = Healthy

Happy + Healthy = Fatty

Study + Amran = Sydney

no rice + no sugar = slim giler babi

apa apa pong, your mom and dad and your other family members must be really happy to see you back home ekka...

safe journey back to downunder beb...

kirim poloks gan Nicole Kidman, jangan ko kirim poloks kat Cathy Freeman dah lar ekkk....kehkehkeh

btw, jangan lupa pergi tasmania lepas nei....bulan depan banyak sale kat sana....henpon murah beb...hehehe..

nite and salam

Hazelsyd said...

Ilham,

Thanks!!

Aku suka part Study + Amran = Sydney tu huhuuu