Monday, July 7, 2008

Farewell BBQ

Kan dah kata kita hanya merancang tapi Allah jua yang menentukan jadi ke idaknyer plan kita tu kan kan kan hehehe..aku mmg plan nak dok umah setadi *konon*..tapi....pepagi tu aku seperti biasa on Internet, bukak email baca news baca blog bagai...then... buat housekeeping pada email aku tuh.. tup tup terperasan ada satu email on farewell bbq semalam kat mesia hall. Aku sudaaa lupa laaa sbb email notification ni lama dah and takdak pulak email reminding members nih. Patut ada la kan kalau invitation tu datang 2 weeks ago kan. Anyway, dah aku br terperasan itu aku terus calling calling Yanie..*kol 8am okay di pagi ahad!* harap2 aku tak kejutkan dia dari tido la...sembang2.. Yanie of course going..so dia dok pujuk2 pegi la jugak.. lama tak sembang and goss bagai..tapi aku takdak apa nak bawak coz a last minute thing kan..last last confirm gaks ngan Yanie nak gi..

So, aku pon pkir beli ajer lah apa2 bawak..tak de nak dan nak masak apa dah. Barang2 kat umah pon byk dah habes..lantas *owhh bahasa novel hehe* aku pon bersiap dan kami ke Mascot mencari Krispy Kreme. Ni first time gi beli Krispy Kreme actually.. memandangkan haritu Wai ada bawak and sedap and lembut lak tu donut dia plus dia kata kat OZ ni sumer Krispy Kreme dia halal.. so aku nak beli tu jer lah bawak. Ada byk outlet.. tp paling dekat yang kat Mascot, airport.. so beli 2 dozen and another half a dozen utk aku sendiri makan petang2 karang. Selesai beli berkejaran la pulak kami ke mesia hall.. masa tu dah 10.20am..majlis sepatutnya start kol 10.30am. Punyer le aku suruh Amran pecut keter sbb aku mmg tak gemor la masuk majlis yg dah bermula.. cukup la tak berkenan teman. Anyway..sampai on the dot...only to find..yg para lelaki berkerumun di depan pot bbq sedang cuba menghidupkan api.. manakala yg pompuan nyer hanya ada Yanie.. so...sorry to say this.. that's why people say.."janji melayu" kan.. tapi bila orang cakap.. melenting la pulak kan masing2 *aku pon biasa gak lambat hahaha tp kalau bab yg ada ucapan2 oleh VIP bagai aku mmg try not to be late*.. erm.. begitulah seadanya... kesudahannya... kol 11.30am br bermula...and habes around 2pm kot..

Dalam itinery asal sepatutnya 10.30 - 12pm gitu..tp.. yg aku pelik tu.. mereka yg diraikan pon bukan sumer ada..hanya 4 org jer yg ada....erm aku rasa kalau dah objektif kita buat program tu nak meraikan yg nak balik.. the first thing is to make sure that all of them are available la kan...then baru pilih tarikh gitu kan.....erm..anyway, tak nampak lak any VIPs.. so kami sudah blasah itu makanan dulu kenyang2 *dgn izin dan invitation by the organizing committee of course*.. dah dekat kol 1.30pm kot baru nampak VIP datang.. so I am not sure about the plan ni guano...adakah committee aware yg VIP mungkin ada program lain awal2 lagi.. atau tidak..so ucapan dibuat pd penghujung..tak kisah la kan...

Selesai tu, kami ke Bondi Junction Shopping Centre sat.. takdak apa.. sajer jenjalan..sekejapan ajer.. after 1 hour plus balik umah..dok kejap kat umah....Jaafar and wife datang melepak...so..itu Krispy Kreme yg half a dozen lagi tu.. mmg rezeki diorglah rupanya...aku notice Jaafar and wife ni selalu ber-rezeki kat umah aku ni....kadang2 tetiba aku masak lauk yg banyak.. padahal berdua jer.. kejap2 kang Jaafar ni datang lepak umah sembang2... macam smlm.. Krispy Kreme tu aku sajer je beli 6 ketul.. Amran tak gemor yg ni.. dia nak donut kampung gaks, mana nak mencari sini...if not mmg tak bermakan la itu donut kerna ku udah kekenyangan amatz...and also if not takde mende kat umah tu nak dihidangkan kat depa..

Okes.... so harini....aku malas gaya nyer nak ke school...ada few borang2 nak kena isi and pos ke mesia.. like periodic 6 months review and annual review...esok kot br gi nak mintak signature sv.

12 comments:

Anonymous said...

tudiah Amran lidah belacan gaks kaedahnya hakhakhak..

Hazelsyd said...

Bat,

hahahahaha!! lidah belacan kata kau!! kekekeke. memang lidah and perut melayu pon dia tu. Ai memana pon buleh yew.. lidah belacan buleh, lidah budu buleh malahan lidah macaroni & cheese pon buleh kekekeke

DeLinn said...

amran suka donut kampung gak? hahaahhahaah lawak aaahh dia tu. anyway aku pun prefer donut kampung yg plain ada gula je tu, but other modern donuts meks tak tak tolak la kan

Hazelsyd said...

Na,

kekeke sebiji macam yg dia dok describe kat aku smlm donut apa yg dia gemor.. ishhh aku ingat dia jer klasik.. ropernyer ko pon sama!! bezanya.... tang hang ni.. asai makanan.. tak tolak noooooo hahahahah!!

Anonymous said...

kak ja,
bukan ahkak memang terel last menet punya plan ka??

larikkkkkkk

Hazelsyd said...

Ady,

hehehe tu lah pasal hikhikhik..dah tuko tabiat lak jadinya sejak menjak nih

Ayu Mohamad said...

Ija.. aku pon perasan hehe kamu udah mcm ajdi last minute punya org yaaaa so da very not u occay hahaha
aku dgn Ina yer leee sokmo hehehe :P

Hazelsyd said...

Ayu,

Ha ah.. tu lah..hehehe.. takpe nanti aku back on track balik heheheh macam boleh di plan plan pulak eks..

AppleB said...

wah wahh..hari isnin lak dia malas2 ek.

laki mung mcm laki mek ok. perut melayu. nak nasik manjang. kueh pun yg tradisional sajork. sayo pun yg kg2 sajork.

mek pulak tekak western atau chinese ok ahhahahaha. sungguh berbeza kan.

Hazelsyd said...

Iza,

hehehehe...kalau food tu is one of our favourites.. haruss la apa2 jenis food pong leh masuk tekak kan hahahaha

cekputeh said...

Eeee...geram je bab2 makan ni...hahahaha

Geram nak makannnn juga kekdahnya, terus aku teringat donut Big Apple kat curve tuu...huhuhuhu

Hazelsyd said...

Wa,

hehehe Big Apple eks?? Aku setakat makan buah apple yg besar jer la kat sini huhuuuu. Now saper yg geram sebenonyer nih? hahaha!