Wednesday, July 23, 2008

Tinggal 4 hari jer lagi...

Over the last few days, aku hanya duduk di rumah jer tak kemana-mana sangat. Just lepak2, rehat2 kat rumah jer…spending few more days left in Malaysia. Ada la once in a while anto kakak ke skolah dia.. other than that kejap gi rumah sini, kejap gi rumah sana…sempat jugak melepak di kebun sambil makan moktan gading dan manggis.

Semalam kakak balik dari skolah bagitau dia ada kelas ganti la pulak hari Sabtu ni….aku plan la nak gi KL hari Sabtu belah pagi…sampai sana elok2 lunch…then petang tu nak berWak Lemon.. malamnya mungkin nak mengopi kat Taman Melati…Parents nyer beria beno la tak bagi ponteng skolah hari Sabtu ni.. Of course aku tak sampai hati untuk kakak tidak turut serta ke KLIA menghantar aku.. aku can’t imagine looking at her face nanti time nak berangkat ke KL dengan dia yg mengadap dari tepi pagar rumah dia ajer.. owh tidakkk…TETAPI!!.. tadi dia balik dari skolah bagitau...alkisahnya dia skolah pagi.. habes around 12pm gitu.. so lepas tu la kot bertolak ke KL nyer.

Sebelah malam semalamnya pulak; aku, Amran, kakak dan DikAn berbondongan berjalan kaki ke pasar malam kat depan tu.. dekat jer..Bukan apa.. sajer je dah lama tak ke pasar malam….Dalam aku beli serba sikit itu dan ini.. seploh hinggit jugak habes yer.. tu beli serba sikit.. cucuk pedal ayam goreng tu secucuk, ayam goreng seketul, taufufah sebekas, kopok lekor 2 hinggit, putu mayum 2 hinggit and drinks 2 bekas.. dah 10 hinggit. Bebudak tu bukan nak makan.. so semua yg ku beli ittew adalah untukku jugaaaa kerna sumer itu adalah menda2 yg tak berapa nak jumpa kat OZ nun sok….kekekekeke. Kelmarin aku cakap kat abah, boleh dah la beli durian.. last week dah makan tapi stop…ni nak balik dah ni.. nak la makan balik…So semalam abah beli ler.. mmg elok2 sunggoh! Dengan kuning dan berlemak nyer.. sunggoh lemak berkrim laaa…begitu jugak lemak yg terkumpul dalam badan aku huhuuuu…don’t care, balik sana sok aku diet laaa hee hee hee.

Harini..abah and mak pepagi lagi dah gi kelas ngaji kat mana tah SERATI? *itu yg disebut2*..so tinggal aku ngan kakak jer la..so aku, Amran dan kakak breakfast kat luar, dekat2 ni jer.. roti bakar telur tu. ..Selesai, aku temankan kakak buat kerja skolah dia..mentara potong itu dan ini utk makan2 lepas kelas agama yg mak aku hold petang tadi. Mak aku mmg organize kelas agama tiap Rabu petang lepas Asar. Panggil Ustaz Zul datang mengajo….kadang2 dia tak dapat, digantikan dengan Ustaz Tarmizi ke sape lagi tah….tadi Ustaz Lokman kata dek mak aku. Mak aku mmg slalunyer buat makan yg simple2 lepas kelas tu… so untuk petang ni aku tumpang sikit la majlis agama mak aku tu.. mintak Ustaz tu doakan sikit sebagai kesyukuran atas semester baru ni yg dah lepas dengan jayanya…Takde menu istimewa apa pon.. mak aku just buat pulut kuning dan rendang ayam jer.. plus kuih samosa *kakak ipar buat*, agar2 serta pisang..tu jer. Ada kuih tepung bungkus tu ada org sedekah. So, kira..dah lepas la niat aku nih *yg dulu ingat nak buat kat OZ jer hr tu*.

Malam ni *satgi* entah jadi entah idak, ingatkan nak gi main badminton kat badminton court batu 5 yg baru tu..bukan aper.. sajer nak menerai raket baru si Amran. Dia kan beli 4 raket badminton yg baru. 4 tu kau!!! Kalau kalah, sajer lerrr kekekeke.. tu yg aku dok cakap kat dia.. tak boleh kalah, kena menang semua game!! Kihkihkih nyakat sikit!!! Ropernya siap beli kasut berjenama yg sama jugak tu..Finnex ke apa ke ntah. Aku nengok jer la raket dia.. tu yg gatai nak menerai heehehehe.. entah yer entah idak tu kang.

Other than that.. sempat bercalling calling ngan old frens..Wa, Hayat and Mastura Sulaiman. Hehehe tak dan ler nak ber call call hehehe.. pulak tu.. aku gi tuko tepon ngan Ina.. konon nak bagi dia test try fon aku tu.. kot2 dia berminat nak membeli.. maka.. sumer fon nu kengkawan ada dalam fon tu.. sim card aku kosong hehehe...sib baik PDA tu aku sokmo syncronize kan ngan Yahoo mail aku.. so sumer no tu ada dalam Yahoo mail contact aku...nak call Wa, Hayat and Mas tadi pon carik kat situ..tu jer yg sempat pon..*additional promo utk Ina* kekekeke... Tu jer lah..

10 comments:

Anonymous said...

kahkah promo ya.. tapi kalau Linn tanak aku mun mau dong..hoho..

anw.. semangat seh si Amran tuh harus engko pun jadi pom2 girl kaedahnya..kehkehkeh..

Kaktiny said...

menghitung hari nak berangkat ler nih.. mujur member blog.. kalau tidak sure dah hujan kat area nih..

Anonymous said...

H... lama tak jenguk sini! i meroyan jugak nih sbb tenet tak stable dah baper hari dah nih taw..

weh, tinggal 4 hari jer yer beb? how time flies, ek?

takper, tak lama lagi jer kan then u're back for good!

hugs!

Hazelsyd said...

Bat,

hehehe minah tu dah confirm beli dah ngan aku tadi...so... mahap la yerr hehehe.

Amran tu mmg badminton ni passion dia...harusss la aku jadi pom pom gurl gitu kan kekeke

Hazelsyd said...

Kaktiny,

Kalau boleh nak dipegunkan waktu ini hehehe.. tp tak mampu lah kan...kaktiny..member blog pon buleh gak jadik member luar blog....meh ler berhujan sesama hehehee

Hazelsyd said...

Teesh,

*hugs tight*

Yea... tinggal 4 hari jer lagi sob sob... tapi takpe..kucekalkan hati juga demi mengejar cita2 dan melunaskan tanggungjawab cewah cewahh ada tak macam ayat novel yg u baca ni beb?? kekekeke

Anonymous said...

ohh takper maks teruja okes with promo E90 atu bah..*jeling Linn*..

n goncang tabung unta maks hoho

Hazelsyd said...

Bat,

syyyyy ko jgn promo E90 tu kat Linn.. kang dia kensel lak nak beli PDA aku tuhhh!!! aku perlukan dana tambahan utk e90 tuh. senyap okesss kekekeke

Norae said...

ija..

banyak nak cerita, tapi tak sempat, point2 jeala yeaa...
* welcome home, makanle durian, moktan puas2.. dah sampai sana.. mahaii..
* selamat makan2 di wak lemon.. huhu.. gerenti sedap & nikmat
* selamat menyungkit di taman melati...
* sedeynya tak dapat jumpa kamu di airport.. niat nak mengantor macam hari tu
* take care yeaa.. semoga selamat sampai disana...

ermm.. apa lagi ekkk... lupa sudahh

Hazelsyd said...

Nora,

Thanks a lot! Insyaallah atas sumer2 yg disebut2kan tu...takpe tak dapat hantor pon....ko pon enjoy yr self di Hadyai dan Bandung tu nanti yerrr..Take care