Tuesday, July 29, 2008

Rewind - on departure

Sabtu
Hari Sabtu dalam kol 5 pm gitu bertolak ke KL. Biasa lah.. plan yg tersangkut2 jadiknya..si Fatihah tido la pulak tghari tu.. Actually.. sebelah pagi sabtu tu *uwaaaaaaa, terkenang2 sehh!* kami sekeluarga ke Chemor breakfast bihun sup ayam.. together with Atan and kids. Cuma kakak takde sbb kakak skolah. Setel, we all meronda ke kawasan Pengkalan Pegoh Seberang nak nengok rumah my kazen yg baru siap..ada kenduri kesyukuran naik rumah Ahadnya, so atan nak tgk mana rumahnya. Lepas tu..gi beli nasi ganja kat Ipoh town. Balik daripada tu lah si Tihah tidonya.. so lewat sket bertolak ke KL dr yg di plan. So plan di KL terbantut. Plan nak berWak Lemon ngan Ayu and frens kensel, nak mengeteh ngan Fudhla pon kensel. Sampai KL dah malam..makan sumer lagi..dah lewat. Keter BDD tu lampu rosak pulak so mana nak bawaknya malam2. Abah bawak durian dan manggis untuk anak2 dan menantunya di Gombak nun..so Sabtu malam blasah lagi durian.. erm.. mmg rezeki dapat buah yg elok2 sunggoh kali ni...alhamdulillah.

Ahad
Lepas breakfast dan lepak2 kejap..abah and adik, seperti biasa ke Sunday Sale. My dad and pakcik2 nyer favourite activity tuh tiap kali ke KL. So, ina and me and the kids sempat ke Wangsa Maju untuk jumpa Pak Ha...langsung ke Jusco kejap. Around lunch time, balik umah semula. Around 4.30pm gitu, bertolak ke KLIA. Mak aku dah nanges actually di rumah adik lagi.. bersama pesanan2 penaja beliau..ingat semayang, study, jaga diri, simpan duit kot2 ada emergency buleh balik..tang pesanan akhir ni yg aku tsk tsk tsk sikit nih.... haritu kat umah.. dia pesan2 dan citer2 kat aku tentang apa yg dia ada serta hutang2 yg masih berbaki.. aku diam jer masa dia sembang haritu..ermm...Kat KLIA, cek-in brg2 sumer cukup loading hehehe aku ni everytime nak naik flight sokmo either akan exceed or just cukup2 jer loading. Tah apa2 ajer yg aku bawak...

Bila time nak masuk dah.. mak aku nanges like the first time I went to Sydney.. the 2nd time dia cool sikit *aku dah citer in previous entry*. Surprisingly, aku tak nanges pon. Entah yer.. padahal sebak dah ada dalam perasaan aku since 3, 4 hari yg lepas lagi and aku jangka aku akan nanges sakan gak...tapi tak. Ok la tu.. aku takmo depa nampak kesedihan aku tu. Probably sbb masa nak gi tu Ina and Ameri bergelak2..so emosi aku terkawal hehe. Sian mak aku..sedih sangat dia..erm.. silap aku gak rasanya.. sbb aku yg bgtau lepas ni lambat pulak nak balik mesia..silap aku lah..i thot i just wanted to make clear to them that it isnt easy for me to go back to Malaysia dah lepas ni..so like, dont lah expect aku akan balik that soon lepas ni...money wise plus work wise...altho aku cakap gak kat mak sepatah *just nak buat dia sedap hati* yg.. entah2 aku balik lagi next year due to data collection but still vague though.

So tu lah dia..atas flight..baru 2 jam perjalanan rasanya..lepas setel makan McD bekalan tetiba aku rasa tak sedap badan..macam...sakit dada and dah mula rasa nak berpeluh2 dan macam nak fainted. Aku tau rasa ni sbb aku ni darah rendah..so sokmo nak pitam..dulu2 la ni. Then aku mintak Amran urut2 bahu and blakang aku sikit.. then sedawa2.. angin kekdahnya..lega aku..tidak..aku dah nak panik dah..tp aku menyalahkan burger tu boley??? kekekeke

Setelah tido yg on and off atas flight, selamat sampai ke Sydney alhamdulillah...kat kastam Sydney, rempah kari Babas yg Abg Jaafar pesan dan kiub ayam Knorr yg Syamil pesan got confiscated cetttt!! Sebelum ni aku bawak elok lepassss jer. Aku tak bawak balik food apa2 except maggi jer. Di airport Abg Jaafar and wife tolong amikkan and sent us to mesia hall to pick up our car yg di simpan situ...sib baik skali start jer terus on..maklum laa keter lama kan.. risau gak lama tak berstart. Balik umah.. tidoooooo. Bangun balik keluo ke Immigration untuk dapatkan label untuk visa dah sementelah Amran cuti harini.. lepas ni payah dah. Aku lak, Amran takde toksei gi sebelum ni huhuuuu. Balik semula ke Randwick, lunch + dinner at one go, balik umah and unpack barang. Malam masa nak tido..ada sedeyyy la sikit..terkenangkan kids..

So, tu jer la.....to frens...sorry bebanyak tak dan nak jumpa nak beramas mesra with some of you...maklum lerrr 2 minggu ajor kan...seminggu kedua tu diperuntukkan di rumah betul2..seminggu pertama jer ke hulu ke hilir...so agak terbatas...but..with those calls made, smses sent and received.....ok laa kan..Thanks guys!!

Tu jer la...

15 comments:

ummi of triplet said...

wah...aku nyer beg derang tak check langsung. nyersal aku tak beli kiub banyak2

Hazelsyd said...

Cikpah,

Tu laaa.. mmg aku tau dah.. kat kastam tu ikot nasib jer..one time rempah sup aku lepas, another time kena rampas. Tah haper2.. ikot rezeki..

Yang aku pulak rasa sib baikkk aku tak bawak apa2 rempah or kiub this time around...sebelum ni berdozen2 aku bawak.

Anonymous said...

yuhu...

wa pon balik lambat, sabtu tuh
no. fon tuh dah tak guna ekk....
watak kira nak simpan gak

Anonymous said...

watak = wa tak
*jauh kan*
he..he..he..

Hazelsyd said...

Fudh,

Tu lah.. takpe.. ada rezeki lagi lain kali tu.. yeap no fon tu aku tak pakai dah..tp no fon ko aku simpan lah eks..

Anonymous said...

huhu maks gelak okes nak salahkan burger sokmo apa kaitan entah kan.. paperpun maks rasa enko pulun banyak no duriannya weii sabo jeler..

paperpun alhamdulillah selamat sampai.. itu yg fenting.. n maks & family tuh insyaAllah Lin + all the families ada tulun jaga jan risau2 sangat.. *tudiah lebe2 dah neh* lagipun skang bukan cam jaman batu syusah nak berkoneksi bagai..

take care..

Hazelsyd said...

Bat,

kekeke tu lahhh... dasar nak nyalahkan faktor selain dari diri sendiri hahahaha!

Thanks for the comforting notes.. insyaallah..

DeLinn said...

i misssssssssssssssssss Randwick sooooo much!!!! uwaaaaaaaaaa. Masa ko citer detik2 ko sampai and gerak ke rumah di Randwick, aku terbayang balik detik2 pertama kali aku sampai sana.

Uwaaaaaaaaaaaaaa aku rendu nak gi Randwick ja. Ada gak aku belasah pegi hujung tahun nih!!! Tak boleh tunggu2 dah *ni mind tak rasional aku la nih*

Hazelsyd said...

Na,

kihkihkih.. datang, datang..silaaaaaa...cuma ingatttt Jetstar dah tak fly huhuuu naik MAS ajor laaa hehe. Tapi.. ko asyikk nak datang masa summer.. apa beza ngan mesia.. datang ler masa musim2 lain..

Ayu Mohamad said...

heheeh nak tergelak aku kamu suh ian dtg musim lain hehehe... bleh ke kamu tuko musim yang lain tu bio dtg waktu ina sampai.. hahahahaha

Sue.Aleen said...

kak ija,
nasi ganja tu sedap tak? kak ija makan kat restoran mana?

kekadang yang membuatkan kita menitis air mata tu bukan sebab apa² pun. merambu ayaq mata sebab tengok orang lain nanges. kalo dilayan lagi parah. seriau je dengar kalo mak² ni pesan apa² kat kita kan.. mula la pk mende lain.

bukan tak datang, tak tinggal jejak jer... hehehe... dah kasi cium sama itu baby.

Hazelsyd said...

Ayu,

hehehehe...sajer nak kasi dia kesejukan yg lebih dari dinginnya aircond bilik opis dia tu hahaha

Hazelsyd said...

Sue,

Restoran nasi ganja tu kat pekan lama Ipoh.. tp tak perasan pulak nama jalannya..my bro said ada few restoran.

Kaktiny said...

walaweih.. main sessi re-wind lak tuh.. hihihi

dan sekali lagi.. selamat kita kawan blog.. kalau tidak - maunyer banjir KLIA tuh.. hihihi

Hazelsyd said...

Kaktiny,

Selamatttttt