Monday, July 14, 2008

Ipoh - Kuala Kangsar - Bagan Serai

Okes... ni kat cc nih... so hapdet brief ajer lah eks.. masukkan important points ajer huhuuu *macam buat karangan laks* hehehehe...Wokeh...

Day 2 & 3 - Saturday & Sunday
Pepagi sabtu tu si delinn ada date.. aku laks berserta kanak2 riang, parents and adik & family ke Chemor makan bihun sup ayam... juga antara mapler feveret jugak di Ipoh ni...lepak2 makan... then kami terus ke Stadium Indera Mulia gi pasar tani jap..jenjalan kejap jer... then balik umah.. ada lagi agenda yg penuh untuk seharini....aku ngan kakak gi Giant kejap beli wrapper hadiah Put and then just lepak beramai-ramaian sambil sembang sambil nengok2 album lama2.. bukan apa.. adik aku nak tunjuk kat wife dia gambo dia masa baby nak tunjuk anak dia izzati tu muka cam dia masa kecik2.. so aku pon join sekaki nengok gambo lama2.. masa orientation matriks, gambo skolah2 and kenduri kendara dedulu..

Lepas zohor gitu.. alah dalam kol 2 lebih jugak kot.. biasa ler.. bila dah ramai.. dok tok tek tok tek pot pet pot pet lambat jadinya.. kami aku, ina, kakak and dik an gerak ke Kuala Kangsar... jumpa la si mak hayamz tu.. peluk2 bagai, laga2 cikteks bagai hahahaha... mek tu busy cikkapkan pengantin.. gud work done by Bat! Setelah adegan2 bergoss yg entah berapa lama... boleh sambung2 lak tu.. dasar sangat bila mak hayamz dan anak2 hayamz nyer berjumpa kekekke... sedang bergoss tetiba kerjanya memanggil.. boleh pause kejap... then sambung sembang lagi.. then pause then sambung gitulah kekdahnya.. sampai kami dah nak balik masa tu nak ke BS pulak...kami makan dulu walaupon majlis belum makan.. mak Put soh jugak makan sblm balik walaupon majlis akad belum selesai.. so makan skali ngan Bat gaks...Lepas tu terus ke BS.

Di BS.. kami sedara mara berkumpul sembang2 biasa laaa..semua dok kerumun bilik Cu aku yg ber aircond *kan panas*.. bilik dah la kecik..aku tak sedo kol baper aku tertido...Esoknya bangun awal kejap kol 5 gitu nengok Ina balik Kedah.. then leh sambung lak tido lagi tu....dah pagi tu kami bersiap2 nak balik.. singgah kejap jumpa Pak Lang aku yg dah uzur tu.. sajer la mak aku soh jenguk dia.. lepas2 ni dah lambat nak baliknya dah...*aku dah membayangkan pada sumer ahli keluarga yg lepas2 ni lambat aku nak balik mesia dah.. unless ada urusan penting lah*. Balik umah.. just lepak2 jer...mlm tu.. Atan datang umah sembang2.. dia citer kisah masa dia gi memancing masa bot yg dinaiki nye karam haritu dan dia hampir lemas.. dengan detail skali citernye.. len kali aku citer. Lepas sembang2 tu.. dia ajak gi tengok wayang.. bebudak of kos la gediks sangat nak ikot kan ehehehe tp siankan Tihah kena tinggai.. tak jadi.. instead.. kami ke McD Ampang makan2 situ jer..

Day 4 - Monday
Harini pon menguruskan urusan gaks. Pepagi tadi bergebang ngan mak aku lepas breakfast tadi sikit nyer lama...kakak ada dok join skali dengo kami bersembang.. macam2 topik keluo.. daripada aku bertanyakan resipi2 utk masak kat Sydney... kepada ayat2 Quran yg mak aku pesan2kan kat aku ubat pendindinglah..buat kuat semangat belajo lah..kot takot2 lah..masuk jugak citer memancing ni..*kes Atan la ni* dia citer pasal abah aku dulu2 pon kuat memancing gaks.. dan dari situ masuk lak ke citer2 hantu hehehehe.. macam2.. tu pon stop sebab kakak dah bising2.. tak bagi sambung citer.. siap nanges2 member hahahha tp sebok gak dok sebelah aku situ...

Selesai bersiap.. aku ke JPJ dengan Amran sebab aku nak uruskan sambung geran keter..sebab geran tu dah penuh..kang payah lak kot abah aku nanti kot aku lambat nak balik lepas ni. Selesai tu kami berdua ke Maybank.. aku bank in kan duit aud yg baru di tuko tadi.

Okess tu jer hapdet setakat ni..oh ya sempat gak ber-pizza ria tadi...

23 comments:

Ayu Mohamad said...

Ija..
penuh gileeee aktiviti kamu
kat Ipoh ade juga nama nya Ampang yerr.. kamu kata mkn McD kat Ampang :) ingatkan kat KL aje ade Ampang...

kim salam Cik Limah CSI yek

Ayu Mohamad said...
This comment has been removed by the author.
Sue.Aleen said...

nak celah... kat ipoh, meru pun ada... kan kan kan... :-)

kak ija...
bagan serai eikk? banjar kan ramai di BS. kulaan ke? naik atas sket dah sampai kg saya - TP.

tak singgah makan mee udang kuala sepetang ke? dah alang2 tu...

Anonymous said...

harus okes bukan senang nak jumpa u ols nak bergoss bagai.. selalu di YM sajour.. skang "bertentang mata" tak gituh Linn?? huhu

Hazelsyd said...

Ayu,

Ha ah ayu...ala-ala penat gaks.. tapi bukan selalu kan..

McD tu baru lagi bukak.. 1 yr kot..dekat hala nak ke Simpang Pulai.

Hazelsyd said...

Sue,

Apa itu kulaan? Kak ija bukan banjar Sue. Tok pahe teman! kekekek

Ada gaks kat Meru??? erm..not sure pulak..

Mee udang kuala sepetang? hehehe tak la kot.. tak berkesempatan rasanya..

Hazelsyd said...

Bat,

Tentang jangan tak tentang! heheheh

Anonymous said...

yuhu....

tak jalan2 ke kl ke???

wa dah tau buat roti nih..
he..he..he..

Kaktiny said...

padatnyer aktiviti.. ngalah menteri.. tapi sempat gak layan bihun sup tuh.. hihihi

Anonymous said...

err maks banjar kaedahnya kehkehke *nak gaks quote bley?* dasar ilang ingatan nak mengomen umah orang kan

Kulaan tuh sedara gituh..

kyora said...

ishh, tak sampai hati aku nak cakap aku benci ko nih.. wahahahaha..

aku jeeeeelllleeessss :p

Hazelsyd said...

Fudhla,

Tak dapat rasanya nak berjalan2 ke KL nun walaupon keteringinan...dah blajo buat roti eks?? huhuuuu sure sedap tuh!! Hadoihh bila laaa aku dapat rasa gamaknya hehehe 2 tahun lagi la Fudh eks insyaallah. Masa tu sure ko dah pro!

Hazelsyd said...

Bat,

Oooo kisahnya ko banjar eks.. ishh kelmarin sampai tak sempat nak bertanya latar belakang eks hahahaha! oo kulaan tu sedara... i see.. thanks.

Hazelsyd said...

Kaktiny,

Tu laa.. dalam kebizian.. bihun sup ayam tu sempattttt gitu heehhehe

Hazelsyd said...

Ky,

kekekekek benci tapi rindu kan? kan? kan?? hehehehe

Alinlai said...

wah padat tu xtvt... bagus bagus... tak sesia balik jejauh ke ke ke...

Sue.Aleen said...

owh ada gak ye yang kulaan di sini... :-) gumbira... maks... kita pun tumpang blog orang jugak kaedahnyeeerrrr! ngeheeee..!!!

aik... camner orang ipoh tatau meru ni? aisehhh!

AppleB said...

mek pong jeles okeh mung dpt beramas mesro dgn mak hayams dan pengantin tuh.

Anonymous said...

H dear ...


hugs u

u tengok kat luar rumah, ada vase of flowers tu ...

Hazelsyd said...

Alin,

Yerrr sangatlah padat nyerr...

Hazelsyd said...

Sue,

Hehehehe kak ija tau area meru tu.. cumanya.. tak tau kat ner ada soto yg best kat situ heheheeh.

Hazelsyd said...

Iza,

Ko jeles yer nok?? meh dekat sikit nak bisik,..."mampan yer noks!" hahahahah

Hazelsyd said...

Eva darl,

Thanksss!! u mmg rajin deliver beautiful bouquet utk i.. thanks so much dear.

*hugs*