Thursday, July 17, 2008

Selasa, Rabu dan Khamis

Hrm... dah miss few days dah ni.. entah aku ingat entah tidak apa yg jadi 3 hari ni... bukan apa... banyak beno agenda.. kesana kemari.. lupa jugak aku nanti kalau tak berhapdet..

Hari Selasa haritu apa aku buat eks? Biasa ler.. breakfast berlama2an di meja makan sambil bergebang panjang ngan mak aku....aku ke rumah kami di Batu Gajah Perdana sekadar nak menjenguk... yer la kan..takkan tak pegi2 langsung... rindu nyer aku kat rumah aku tu...yer la.. aku dan duduk sebulan jer kot kat rumah tu lepas setel pasang2 grill, kitchen cabinet and install brg2 rumah semua.. lepas tu dah fly...rumah aku masih elok dan ok.. tak berapa berabuk apa sangat sbb abah and mak slalu jugak datang tolong sapu2, mop lantai sumer. Kami just lepak2..on aircond *heavennyer rasa* then lepak tengok tv sambil berbaring2 dalam bilik sampai tertido di suku awal debat antara DSAI and DSC. Cissss nyesal leh tertido.. tapi mmg dua2nya terlena dengan lampu dan tv masih on! Tapi setakat pusingan pertama yg aku sempat bukak mata tengok tu.. my first impression nih.. nampak macam DSC tak berapa menjawab soklan and compare with DSAI yg come out with fakta tp nampak macam DSAI ada lost jugak skali skala and DSC tersenyum2 macam konpiden beno. Lepas tu zzzzzzz tak sedo apa...


Hari Rabu (semalam), kami breakfast di Ipoh kat mana eks? oo yaa.aa.. kat restoran Salamah sebelah Jasak kat main road nak menghala ke Super Kinta tu. Gerai Mat Jasak tu mmg salah satu mapler feveret gak untuk makan mee kicap serta fish ball soup yg sedap and only belah petang jer niaga nya. Belum sempat lagi nak pegi. Lepas breakfast kami ke bank and then terus ke The Store & Ipoh Parade nak membeli2 apa2 yg patut. Lunch pon kat nasi ayam bazaar bulat tu. Aku rembat 2 pasang jeans,1 pasang long john lagi, baju sejuk knitted wear kaler merah bata yg murah RM39.90. Dulu aku tengok brand Timberland kat OZ.. 70aud..kaler yg sama.. tak beli.. yg ni murah jer aku blasah. Amran lak beli satu jaket tebal utk winter. Then kemana pulak eks? Oooo aku ke Ipoh Parade.. mula2 berjalan2 jer.. tp.. ter rembat lak sepasang kasut Hush Puppies. Aku dah eye satu backpack leather by Hilly..cun tu.. alaa just plain black and simple leather backpack, RM469 before 20% less. Uishhh aku jatuh chenta lak ngan beg tu huhuuu.. tp masih berpkir2 samada patut beli ke dak..sbb aku dok pakai LC backpack skrg nih......walaupon in actual fact, Amran mmg offer utk menghadiahkannya sbg advanced birthday present. Dia suruh aku bagi options so I gave him a few hee hee hee. Perfume Issey Miyake, Wacoal items, leather backpack by Hilly and handphone Nokia E90 or iPhone. huhuuu..iPhone tu melampau la kannn.. mahal benoo.. tp aku cakap kat dia.. takpe sampai aku grad PhD ni takyah bagi apa2 dah.. kaw tim sampai 2 tahun lagi heheheheheh...tp.. on henpon tu.. erm...aku mmg pakai yg simpe fon kat OZ tu pon dah ok dah skrg...tk perlu actually henpon yg advance2 ni buat masa ni... tu sebab PDA aku tu aku nak jual..sajer je letak henpon tu dalam options *gatai!* walaupon hati aku ni dah tercuit benonye ngan both of them.


Backpack tu tak beli lagi.. aku masih nak pkir2 lagi. Then kitaorg balik semula ke Batu Gajah Perdana tu.. lepak2. Sebelah malamnya around lepas Maghrib.. si kakak nanges2 aku takde.. hrm.. balik jugak la aku ke Ipoh mlm tu gaks.

Harini pulak pepagi lepas subuh aku terima call dari Atan.. dia accident lak dah dengan kuda!! Kuda yg dok tengah2 jalan...atan takde apa la.. just serpihan kaca masuk mata.. so admitted kat Pantai Puteri, panel hospital depa. Aku pegi dulu ngan kakak. Mak and abah datang later. Selaput mata dia kena buang sbb byk serpihan kaca so Dr tu buh contact lense. Esok should be discharged rasanya dia tu. So harini berulang2 alik ke hospital jer la aku tadi..Skrg ni.. semua gi hospital.. aku malas.. penat rasanya hr nih... abah ada semayang hajat and ceramah Pas kat stadium nun...mak ikot kak pishah skali ke hospital. Nak lena kan diri kejap ni.. kang around 12am nak ngambik si minah Changlun tu kat Medan Gopeng.


Esok lusa rasa nak rehat2 jer. Okeyyy.. hingga ke lain siarannnn. Salam sayang dan rindu untuk semua huhuuuu.

11 comments:

Anonymous said...

kak ija,

about ipoh
rindunye kat ipoh bila kak ija cerita ni.... saya dulu pernah sekolah kat ipoh.. ada cerita pahit. tak nak citer la...


about debate
tak cukup masa.. dari 90 min turun jadi 52 min + 8 min for commercial break. gagasan besar tak mudah nak cerita dalam tempoh kurang sejam. dah lama tak tengok dsai kat tv. terubat gak la 'rindu'...

dulu ingat tak? marhain, madani, ekonomi mampan, merudum! tepuk2 meja... saya masa tu masih sekolah boleh terpacak depan tv tunggu budget tapi la ni... tak hingin aku!


about atan
innalillah... sebelah ke dua-dua belah mata dia masuk kaca? hope semuanya ok after this...


about abah
whoaaaa.... pi ceramah no! tapi bagus la sejak PR perintah ni. rasa 'kebebasan beragama'. saya masih ingat antara ceramah yang saya paling minat - ustaz taib azamuddeen. orangnya tenang saje. dia buat lawak, orang gelak pun dia tak de expression. dia kata dulu (masa jadi imam masjid negara) apa yang dia cakap - betul, sekarang apa yang dia cakap - salah padahal isi tak pernah berubah... moga kita tak tergolong di kalangan orang yang mengenetepikan orang arif & alim ulama', insyaAllah.

itu je... kehkehkeh!

Anonymous said...

oh lupa... DSC kata dia tak buat personal attack! baca the star... baru ku tahu apa makna personal attack tu.. huhu!

quote from DSC:
“Personal attacks would be more about criticising what he likes, his clothes or his face,” Ahmad Shabery told reporters at the Parliament lobby yesterday.

Anonymous said...

kehkeheh memang sejibik Linn "terembat" yach.. sabo jeler..

anw.. wahhh N90 gituhhh.. *err PDA tuh nak jual yach*..hoho..

paperpun sian kat Abe mu atu bah.. hope dah ok

take care

Kaktiny said...

ooo... senarai advance utk birthday.. dasat ooo.. sanggup tak mintak dah utk 2 tahun.. baguih betul (tapi bila sampai tahun depan.. mintak lagi yek.. hikhikhik..)

Hazelsyd said...

Sue,

Amboihh banyaknye about-about tu yer hehehehe.Agaknya Ipoh pon rindukan Sue sama kot, lama tak mai Ipoh dah ke...hrm..kebebasan beragama tu ada Sue..cuma mungkin kebebasan bersuara ajer yg agak tersekat..but now not anymore with this medium..erm.. wonder apa impactnyer daripada debate tersebut yer...

Abang kak ija tu ok jer dia.. dah discharge dah tadi.He'll be ok soon insyaallah.

Hazelsyd said...

Bat,

Sunggoh ni Bat.. terrrr hehehehe..ha ah aku nak juai PDA atu bah *betui ke nih??kekeke* sebab menda alah tu dok kat OZ mati kejung tak berpakai. Abe ku itu ok ajor insyaallah..

You take care too!

Hazelsyd said...

Kaktiny,

hehehe betuiii buat2 tak mintak.. tp nanti when the time comes..pandai2 la si dia nak kasi gaks kan hehehehe

Anonymous said...

errr iphone tuh bukan ady punyer wish list for advanced besday present ke?

Hazelsyd said...

Ady,

hehehe skrg dah masuk dalam wish list kak ija dah tu hee hee.

cekputeh said...

Hmm...dah kat Ipoh, tapi aku masih rasa ko nunnnn jauh di Ostrolia tuuuu...huhuhuhuuu

Hazelsyd said...

Wa,

Aiiii sayu jer bunyi nyer tu huhuuuu...tak tau lah Wa dan ke dak jumpa ko ni...ko gi Cherating saturday morning ke?