Friday, May 30, 2008

Mimpi

Ekoran Ina and Puteri bermimpi kelmarin dan semalam....tapi kalau tak silap dua-duanya mimpi pasal banjir or air kan? Semalam aku pon bermimpi gaks hehehehe..

Actually.....selama2 nih..yang aku tak tau sejak bila lagi.. aku rasa sejak few years back kot.. I have been having two repeated dreams. Yer.. well.. of course la byk ler mimpi2 lain kan... tapi mimpi tentang dua perkara ni selalu datang berulang-ulang pada aku....bukan tetiap mlm laa... tapi .. sekali sekala.. aku tak perasan duration or gap in-between each tu kan... tapi bila mimpi yg macam ni datang.. aku akan terjaga malam and... tau yg mimpi ini sangat familiar..mimpi yg sama....repeatition nyer erm.. mungkin after few months... or selang tahun ke.. tak ingat dan tak perasan... tapi sbb semalam aku mimpi, salah satu mimpi yg biasa tu.. and ekoran Puteri and Ina dok citer pasal mimpi dia tu.. aku citer jer lah kat sini...

1. Aku selalu sangat mimpi aku boleh terbang..hahahaha haaa gelak, gelak laaaaaaa hahahahaha....kekekekeke... tapi betul... selalu, selalu sangat aku mimpi yg aku terbang...bukan terbang naik kapal terbang.. tapi I myself yg terbang..... most of the times, ada org kejor aku so aku terbang hahahaha.. hadoihhh...tapi yang aku ingat aku terbang tinggi lah.. hehehe. memulanya.....aku ingat mimpi biasa la kan.. takdak apa2 la kan.. tapi.. aku rasa since kat Kelantan ke.. bila tah.. aku mimpi ni.. dan sekali sekala aku akan mimpi lagi yg aku terbang.. apesal eks??? Apa maksudnya eks?? Maksudnya elok ke dak eks???

2. Mimpi yang kedua, aku kerap jugak dapat mimpi ada ombak besar nak datang.. seolah-olah akan menenggelamkan aku... tapi...ombak tu tak dapat... aku seolah-olah merasakan ombak besar (alaa yg macam ala-ala tsunami tu la kan) nak datang kat aku.. affect aku..and dalam scene tu (scene tuh!! berlakon haper!!).. aku seolah-olah sedang bersedia-sedia nak menghadapi ombak besar yg nak datang kat aku tu.. and in ALL dreams... ombak besar tu tak sampai pada aku pon...macam.. ombak tu memang nak datang sangat dah.. tapi tak terjadi or datang pada aku.. tak lemas lah kiranya kan...Kadang-kadang, bukan aku sorang dalam scene tu... kadang-kadang ada family aku skali ngan aku.... like..ombak tu nak datang seolah-olah nak menghempas, menenggelamkan aku dan family... tapi.. tak terjadi pon...Apesal agaknya eks? Apa maksudnya eks?? Elok ke tak elok?? Kerap jugak datang dalam mimpi aku.. berulang-2.. and sama.. aku tak ingat gap in between nyer tu. Semalam pon aku mimpi pasal ombak nih.

Tu jer lah dua mimpi yg slalu datang dalam tidor aku hehehehe...

Mimpi-mimpi lain hehehe wahhh citer pasal mimpi eks.. takpe.. lom penah citer dalam blog nih...

1. Pasal ombak tu tadi kan.. ada satu mimpi tu pon seolah-olah ada ombak besar nak datang pada family aku.. tapi tetiba aku tgk elok jer satu family kitaorg survive...dok dalam keter, ingat tenggelam dah.. tetiba elok jer..

2. Masa aku keje kat tekom dulu (ni Wa tau ler ni kalo dia ingat), aku penah mimpi aku ditembak dari belakang.. betul2 kat tengah2 belakang aku nih...dari belakang tau bukan dari depan....and dalam mimpi tu aku jatuh and aku ingat aku mati. Seriusly aku ingat aku mati.. tapi.. the next thing I know.. eh aku mmg jatuh, tapi aku sedar balik dari kena tembak tu and tak mati.....tu mimpi.. in realitinya.. a couple of days after that.. I was backstabbed and bad-mouthed that I thought I could not face the world.. honestly.. but somehow I dont know how it happens...everything settled.. dan aku jumpa jalan keluar..alhamdulillah and that jalan keluar was one right decision.

3. Aku mimpi aku buang air besar huhuhuuuuu.. tah pasal apa eks kekeke..pasal sakit perot la kann hahahaha... in realitinyer.. a couple of days later... one of my good friends whom I had always consulted, shared stories/secrets whatever SHARED one of my secrets to the last person on earth I would tell a secret!!!...and yes, I found out..[ni masa skolah-skolah].

4. Masa berchenta ngan ex huhuhuuuuu... sebelum nak break up tu kan...err.. no.. sebelum I got to know the real story tu kan....everything was really fine with the relationship.. takde gaduh-gaduh.. fine and dandy.. all rainbows and sunshine....but..a month ke few months ke before break up tu kan hehehe.. aku mimpi apa tah.. byk kali, not the same mimpi.. but ALL mimpi menjurus kepada putusnya hubungan aku ngan dia.... which in realitinyer.. a couple of months later... it happened....which... now.. I take it as hikmah to me..as I didnt know at that time *was frust menonggeng like hell*.....that roper2nya....a much, much, much better person awaits me in front..

Cukup la ekss heheheheh.. tu jer kot antara yg aku paling ingat hehehehehehe

**.. mimpi tu mainan tidor kan...dan aku pon tak penah nak bother carik apa maksud mimpi2 tu **

Happy weekend everybody! Enjoy a great time with your family!!! Me, perhaps will hadap ini PC.

7 comments:

Anonymous said...

waduh cerita mimpi lagih neh...

Anonymous said...

mimpi terbang tuh selalunya, badan letih tapi ur mind cant rest sebab leterature review tak buek lagik :p

oh nak nyanyi skek

balik kampung
ooooooo
balik kampung
ooooooo
balik kampung hati rianggggg

Hazelsyd said...

Bat,
heheheh ikut arus peredaran blog kengkawanku hheheheh

Ady,
hahahahah!!! betui ekss?? sb LR tak siap agaknya eks?? Tapi..tapi dik.. kak ija mimpi tu sebelumm kak ija wat Masters and PhD lagi tau... sampai laa laa ni mimpi tu dok datang lagi.. Minda penat sangat kut.

Eh eh!! Apasal aku tak dapat email notification on visitors' comments nih?? Yahoo mail wengg agaknyer kot..

Anonymous said...

kak ija,
saya pun selalu mimpi terbang tau.. tapi betul memang selalu jadi mimpi tu dalam keadaan fizikal teramat letih.

yehhhaaaa... akhirnya few days ago, mimpi saya berwarna!! selalu tu dok hitam putih je...

Hazelsyd said...

Sue,
Oooo ye ker Sue?? Agaknya subconcious (spelling?) kak ija letih kot..ermmm...

Mimpi warna apa tu Sue?? hehehe

i am me said...

hazel..

since you boleh 'terbang' dalam mimpi, y not you terbang aje bila ombak bsar tu datang? hik hik <-- saja buat lawak nih..

ps: takutnyer baca mimpi awak kena tembak kat belakang tuh.. I hate backstabber too.. menci2!

Hazelsyd said...

Tun,
Thanks for dropping by..

Itu laaa next time kena hingat supaya leh terbang hahahaha

Yeap...backstabber bley jalann aahh kekeke