Tuesday, May 13, 2008

Hari ini dalam sejarah...(updated 1.20pm)

As much as today's date is a historical one to us Malaysians,...I myself too mark my own history today....hiks!

hrm....

Later

...at least lemme finish with my assignment first lor...will come back later.


********************************************

Nak tau sejarahnyer yg aku buat harini? hik hik hik... aku ponteng kelas hari nih!!
hehehehee...aku tak tau camana tah...nervous break down tahap gaban kot...tak penah lagi aku ponteng...aku bgn pagi cam biasa ler..nyudahkan keje...idak ler siap lagi kat umah ni...tp.. tetiba *ting!!* aku terasa malas nak gi kelas.. huhuuuu...Amran tak support sebenonye aku monteng2 ni...dia ni actually jenis yg firm and brani hadapi kenyataan gitu and sgt konpiden orgnyer di atas apa yg dia buat.. opposite lak dgn aku ni huhuuuuu...tapi dah aku rengek2 *pinjam feveret word bro aku tuh* manja kat dia... dgn seribu macam alasan hahahahaha... last last dia kata.. ikut suka laaa... hiks! meks terus tersenyum riang! hahahaha dasar sunggoh!! Amran kata kat aku... hadapinyer... apa2 pon hadapi juga... sbb ni mmg sesuatu yg aku kena hadapi...tp.. erk.. aku tak konpiden sgt2 kali nih.. utk menghujahkan kritik aku.. disamping pulak...ada 3 lagi soklan cepu mas yg aku tak dan nak buat.. *yer kali ni mmg aku tak dan nak buat* ini utk diskas jugak.. so, the sejarah that I mark today is... I chicken out! period.

Jadi sebab tu lah.. aku tiada di YM... sbb aku takmo 'bersua muka' dgn colleaque aku sorang tu.. Johra hehehee... aku bagi alasan pada Becky and Jack himself, aku demam...hehe dasar! Aku of kos la email Jack to inform him kan.. plus to submit the assignment gaks.. so this time submit via email lah...

Hrm... rasa2nya aku ni kategori workaholic gak kot...under normal situation, aku mmg look forward utk ke tempat keje and context sekarang, ke school... sebab tu bila gomen cadangkan cuti maternity sampai 3 bulan or 75 hari tu.. aku personally agak kureng bersetuju.. tokleh bayangkan laa apa aku nak buat kat umah... mmg le layan anak of kos kan dah cuti maternity.. tp.. 2 bulan tu pon dah sihat betui dah kot... haaaa sure Bat, Iza buntang mata dah tu nengok aku? kekekeke.. mesti korang kata aku takde anak lagi.. tak merasa bela baby lagi buleh laa cakap gini eks.. belum ada bonding sebegitu hehehe mungkin jugak, kan? Entah la.. tunggu ajer bila masanyer tiba nanti...

So.. aku idak lah ke school *obviously, nak mati?? habih la peranan DQ aku kang!!LOL*... aku kat umah jer ni...sbb tu kejap log in kejap log out.. tau pon nak jimat letrik, bill tenet bagai kan hahahaha...aku seolah2 bercuti harini.. serius! Macam MC sungguh la dok umah.. lepak dpn laptop... nap jap.. tp tk berapa mau lena.. isk..jenguk2 ke dapur jap.. apa menda yg aku nak bikin dah mentelah aku free hr ni kan.. ingat nak buat bun ke roti haper2 ke.. kalo rajin laaa... tp at this point, idak ler menjadi lagi roti nyer pon...

Artikel aku tak bawak balik.... so idak le nak buat reading ke haper2 kan for research *dasar kan?* Hrm... lama dah rasanya tak rasa sebegini...betul2 at ease of mind.. macam aku ni bukan student kekdahnya.. even ahad pon, menyongket kemana pon.. aku mesti gaks selak-selak gak selai dua artikel2 tu.......ehh ptg kang kalo gi makan kat McDonald pon beshh kan? huhuuuu...jap tepon!...............beress dapat approval! kekeke apa ajer yg Amran tak approve aku nih....manja terlebih jer aku ni kat dia... huhuuuuu....monteng tadi la kot yg dia tak baper berkenannyer...hiks!

Masa aku cuba2 nak melenakan mata jap tadi,... aku terasa cam... tak sabonyer dah habih blajo and balik Mesia...yeap.....then fikiran aku menerawang lak ke masa aku kat Kelantan... work environmet......best, friends....best tp family tak best sbb jauh..so lonely jugak kekdahnya.. ok.. then transfer ke Perak... family dekat....best, farhana ada disamping.....best, masuk umah baru.... best, tp working environment tak berapa best... I mean.. up to the point yg aku start cuti blajo and nak further hari tu..... I still dislike my work environment *yg aku sendiri mintak*. What happened was..... something like... I started off working in the new environment on the wrong foot.. haa gitu la lebih kurang cakap omputehnyer,...and now.. kat Sydney... pon yg aku ndak, ndak sangat jugak.... work environment..best, friends..best, the place itself..best... tp.. family lak jauh kan...So... what I can conclude dalam aku berangan2 tadi is.....aku takkan dapat semuanya yg aku nak...ada trade off nyer.. gitu lah lebih kurang... Lepas2 ni.. apa pulak agaknyer yer...

Haaa okeh laaaa...harini cuaca panas lak.. tp rumah aku ni sejuk...

dah la....

opsss p/s : Bat... dah copy ke nota2 harini dalam sejarahnyer.. agak2 nyer ada ke menda2 faedah yg ko buleh blajo nih? hahahaha ke buang karen jer *LOL*

19 comments:

Anonymous said...

tudiah sejarah pakah??? maks tunggu okes ngan buku nota.. hakhakhak

Anonymous said...

apakah historynya kak ja ku sayam?

Hazelsyd said...

Bat,
hahahahaha tu diaaa nak nuntut sungguh noooo hahahaha...tak cukup takat beso buku 555 tu tuk wat nota hahahaha

Ady,
kekkkeek ada laaa.. nanti2 kak ija hapdet okes.. sayam tu bahsa apa pulak yer? Minang? Banjar? kalau sayang tu kak ija tau ler kakakaka

Sue.Aleen said...

sayam = saya+ayam.. hahaha...

Hazelsyd said...

Sue,
kekekeke logik gaks kan?? Jom jom kita speku,sampai ler si Ady perbetul kan.. apa lagi ekss. sayam ni.. saya + bayam atau saya = bayam? *jenuh laaaa kena ngata* *LOL*

Anonymous said...

kak ja, kaki ponteng! ahahahaahah! tak baek tul dak sekolah nih. isk kecik kecik dah ponteng. ahahahahahahaahahaha!

Hazelsyd said...

Ady!
kekekekekekeke besaaaa laaa sumer student kena merasa gaks ponteng-ponteng ni tauuuu

Anonymous said...

maks insap benonyer baca entry mu arinih serius.. *maks terus perbetui tudung*.. huhu..

yeap kita takkan dpt sumernyer.. tapi masalahnya maks tamak ley..maks nak sumer how??? sapa berani naik stage jawabs???

Hazelsyd said...

Bat,
Whooppssss first and foremost, entry ni sumernyer berkaitan tuan ghomah ajer eks kekekekekeke...takde niat atau kaitan atau kias2 ttg org lain...takut tersilap persepsi & interpretasi gittew...

Alah, biasa ler Bat.. kita manusia biasa *ke alien?kekeke*, kalau boleh nak perfect, kalau boleh nak semua yg kita suka, kalau boleh tak nak hadap benda yg kita tak suka... macam aku gaks la kan...*sah la manusia biasa kan kan..ko pon manusia biasa gaks kekeke*..

erm... so we just live our life ginih la.... kutip2 la sesikit sepanjang perjalanan hidup nih...buat pengajaran dan pedoman di masa depan huhuuu salin nota nyahhhh, salinnnnn!! *lariiiiiiiiiiiiiiii*

Anonymous said...

*maks angguk2 sambil salin nota bley*..huhu

DeLinn said...

maleh salin nota sebab dah tau dah fakta2 gini hahahaha

apa nih, monteng skolah nih? hishhh

Hazelsyd said...

lalalalalalala

Anonymous said...

hahaha rasain loe.. *meks sambil tulun bawak rotan*.. hoho

Sue.Aleen said...

baguih2.. create the history.. hikhikhik

Hazelsyd said...

Bat,
kihkihkih... bawak rotan laks noooo.. penyapu anak murid tak takut no heheheh...

Sue,
Itu ler... mmg baguih create history.. tp history cam ni gak kalu.. uishh..hancusss la ahkak heheheeh

Anonymous said...

sbb sy pun confident, sy bersedia hadapi kenyataan, hadapi kene hadapi..ape2 pun sesuatu yg kene hadapi

sy pun sepakat dengan abangg Aa...

eh laki kak ija..ihiks

- sy yg tak berapa berani tpi sy bersedia menghadapi tusukan mata kak ija skrg nih-

Hazelsyd said...

Yatz,
Haaaaa tau pon nooo dgn tusukan mata kak ija.. tak tau ker.. kaler mata kak ija ni.. green tau... tp pakai contact lense kaler hazel kekekekeke..

how are u? everything ok? bila start cuti?

Anonymous said...

cuti..oo keje manyakkk...ade course lagi bln 6, dr jusoh tu plak tak abessssss nak bagi aku kje..huhuuh

sy ok..makin shttttt

btw mate kak ija green? body camne? erk kihkihkih

Hazelsyd said...

Yatz,
Alhamdulillah sihat....
Bz eks?wehh.. kak ija tgh usha tiket utk raya ni tau!! If I balik one, and kak ija so happen buat open house kat Ipoh.. awak datang yer!!!! and leh get together dgn the rest ke.. tgk camana belum apa2 lagi ni.. br nka usha..

Mata green, contact lense hazel, otak blue, body tan!! wahahahaha