Thursday, May 1, 2008

Teringin laksa

Tadi gi research seminar presented by Nico who is an exchanged student dari Germany.. eh eh.. ye ke.. yer kot Germany huhuuuu... dia present research dia yg dah siap la... agaknya tak lama lagi nak balik dah kot ke kampung dia hee hee... Apa yg aku nak citer is.... iskkkk.. dia nyer presentation tadi huh dasat2 nyer kena drill dek soklan2 cepu mas... ngeri!! Dah rasa macam ala2 viva la pulak.... entah.. agaknya the Profs tu nampak sangat kot weakness research dia ni.. huh risau aku bila tgk keadaan camtu tadi...although pada aku.. Nico tadi very informational dalam presentation dia...

Aku tgk2 kalendar... *dah macam Bat lak.. dok tenung kalendar hehehe*tu dia... dah bulan 5 eks.. huhuuuu cepatnyerrr masa berlalu... betui.... rasa macam baru jer buat resolution tahun baru and bukak blog kat Blogger nih... then macam baru jer balik dari Mesia bulan 2 hr tu.. ni sedo2 dah bulan 5 you! Dah nak almost half a year dah.. hisyyy tu la.. maknanya aku dok blajo kat sini ni pon tak terasa kot masa berjalan.. pulak tu day-in, day-out dikejor masa.. bukan kita kejor masa... tp..masa yg kejor kita huhuu...ngeri lah jugak...sikit lagi dah nak setahun dok sini... erm... masa mula2 sampai rasa macam terlalu lama aku nak dok sini huhu.. now.. macam nak ditahan2 pulak masa tuh....And sikit lagi dah puasa then raya.. hehe rasa cam baru jer lagik......

Aku ni... benonyer.. kepingin nak makan laksa nih!! Sejak dok sini sekalipon aku tak buat laksa lagi... to be honest.. aku tak tau nak guna ikan apa nak buat laksa kat sini... ikan apa yg sedap tah....sebab aku tak reti sgt nama2 omputeh ikan tp ni dah 3, 4, 5 kali teringatkan laksa... maknanya.. nak kena buat la tu.. aku blasah jer la kang ikan apa..... tgklah weken ni.. sabtu ke kalau kerajinan itu ada...ahad badminton finale.. harusssss aku pegi!

Oh ya...erm... Corina YM aku baru2 ni kabo kekecewaan dia tak dapat anjakan gaji hee hee... to be honest aku dah terlupa lak pasal nih......tapi dah Cor kabo kat aku.... cepat2 aku call la Mesia sajer la tanya ttg aku... but I know.. dulu Kak Nik Maheran masa tgh blajo dulu pon tak dapat gak, KIV. Wonder this time dia dapat ke dak.....saing2 aku nih sure ramai dapat nih kan?? huhuu... best tuh!! Fairos and Wan sure dapat nih!! Senyap2 jer eks! Lupa lak aku nak email depa tanya........ takpelah.. janji aku dah lepas kursus2 yg menderita tuh!! Janji lepas.... yang lain2 tu.. atas rezeki masing2 lah....

14 comments:

Anonymous said...

kat mesia kita panggil ikan tongkol. omputih pangil mackerel. tapi idak le teman tahu sedap ke serabot rasa nye

Hazelsyd said...

Hey u :)
Owh! Kome, ropernye ikan tongkol = mackerel eks?? hihi honestly, baru le teman tau translation dia. Erm.. tq tq! boleh blasah try gak carik yg dalam tin tu this weken. hiks!

Anonymous said...

ahahahaha teman tahu pun masa dekat Univ dulu. Lecturer teman yang bgtau pada teman. Mike kat Univ mana? Negara mana?

Hazelsyd said...

kehkehkeh.. tp.. actually kan.. teman tak penah dengo lak ikan tongkol sedap wat laksa hahahaha!! tapi dalam keadaan darurat (darurat ker? kekeke) buleh gak try. ahaks!

Skang kat UNSW Australia

Anonymous said...

ahahahaha memang pun! abeh mana mike nak sebat ikan parang kat Aussie tuh kan kan kan? Anyway mana pulak mike jumpe blog teman yang tak berapa nak idop tuh? musykil gak teman

Hazelsyd said...

hahaha!! oh..kelmarin and semalam adalah hari utk teman merayau2 di dalam hutan maya nih.. almaklum laa...baru lepas ribut taufan dgn keroje.. gitu laa..hehe...so, terjumpa laks satu path yg bawak ke ghomah mike laa hehehe and i should say, the use of Perak dialect in a blog is attractive and unique...esp to me who is a Perakian.. yg kalo sembang in reality, org leh detect laa org Perak kome! kekekeke

Anonymous said...

ohohohohoh baru lagi teman buat mcm tuh

Hazelsyd said...

ohh hehe.. i must say...lom nelaah lagi archive kome hehehe.. in time, will do so.

Anonymous said...

engko citer Laksa aku pun tak terbuat lagi.. *motiff nak bagitau kan*..hakhakhak.. maks takper kalo mals2 beli sajour deh..

takper buat sesedaps okes tapi ikan tongkol tak fenah ler meks buat laksa kaedahnya.. *sardin lam tin takder ker??*..

Hazelsyd said...

Bat,
hahahahahah!! apa motif ko kabo kat aku.."maks takper kalo mals2 beli sajour deh.." motif sesangat tuh nak kasi aku jeles and memaksa aku buat gaks weken nih!! kekeekek

sardin ada.. tp sardin dalam sos kau! camno nak buatnyer? kang aku blasah gaks ikan tongkol aka mackerel tu kang!! takpon, ikan baramundi which dalam BM aku taktau ikan aper. kekekeke..

ehh keje ko hr ni eks?

Anonymous said...

kahkah maks dich amik coti engko.. merasa pekerja berdedikasi kaedahnya..
lagipung kang maks ada projek bulan 5 fenuhs sextiviti..

takper janji ada laksanya okes dinch kesah ler ikan aper deh..

AppleB said...

ko pakai la ikan tenggiri ka, salmon ka, anchovies ka ahhahhahahaha. lagik senang sadin. kalo sadin dlm soso ko basuh la dulu yang oii.

*sedap je aku mengajo ko kan..mcm ler aku ni reti makan laksa..larikkkkkk*

Hazelsyd said...

Iza,
Heh! sungguh ka basuh jer sardin dalam sos tu and blenda cam biasa?? Serius! Kat mesia guna ikan kembung jer..or campur2 dgn sardin mentah! Kalu gitu occay laaaa.. kira jadiiii la laksa aku weken nih!! huhuuuu laksa satuuuuuuu!! ko naks? sib baik tak pegnen eks? kalo idak, melelehhh bebs!! kekekeek

Thanks!!!

Hazelsyd said...

Thanks kome, Bat and Iza!