Thursday, May 15, 2008

Serve me right!

Huhuuu.. what kind of topic provocation am I putting there? hehe .. I would imagine those makcik wokz *whom I luv, tho* would be all ears and eyes wide open to read and see what kind of punishment comes my way now ahah!! kakakakaka

Well... this is something I have to admit...since last night I have been feeling not well, really *ok, ok kutuk laaaaaa aku kasi can!!! uwaaaaaaaaaa*. I thought I felt like having fever already *ok, ok kutuk la lagiiiiiiii!!! uwaaaaaaaaaa*. My body started to ache all over (macam nak sengal2 badan tu) and those normally are symptoms for fever *ok, ok, kutuk la lagiii!!! uwaaaaaaaa* kahkahkahkah.. yer... mmg pon.. udah la badan rasa tak sedap smlm.. isk.. aku pon ngutuk diri sendiri sebenonyer smlm.... *buat lagi alasan, kan Tuhan dah bayo cash! ndak sgt! adehhhhh*...And I am soooooo worried that I might actually fall sick. Ya Allah, ampunilah dosa2ku...jauhkanlah penyakit dari diriku ini ya Tuhanku... amin.... I can't afford to fall sick, I cant. Byk kerojer menanti nak dibuat....Cukup-cukup lah aku reka-reka sakit demam kelmarin huhuuuuuu....

So, as usual, when the symptoms are there.. I will need to do prevention...and also utk sedapkan ati... pepagi ni.. I said to myself *out loud, occay!* that, "ni badan aku kurang air ni..". I've been drinking less water now, I noticed.. so haruslah aku minum bergelen-gelen air harinih... dan bersedia lah aku asyik berjalan ke ladies room beratus-ratus kali hr nih *ok, aku exaggerate la tang ni :P*. Tak kisah beratus kali pon, janji jgn demam. And mlm ni kena bersedia lah ngambik panadol soluble.. harusssss...

Secondly, hrm... I am a bit guilty actually.. for reka-reka those tale yg aku demam kelmarin hikhikhik....although amidst that guilty feeling... I can almost see my smug face, 2 in 1 gitu camana tuh??? huhuuu.. idak ler.. I received few concern calls from my colleagues...even from my supervisor!!!! yeap!.. they asked me if I'm alright (smlm lah ni) .. actually I only told one person *coz nak inform that I couldnt attend the class tu kan* and I guess one lead to another and that brings the true meaning of word-of-mouth hehehehe....So..when sv called me yesterday the number appeared as private so I thought it was my mom as it always were. Nope, it's his voice and aku tak sempat nak buat suara2 seorang pesakit demam hahahahaha!! tapi aku cakap, smlm (read: kelmarin) jer demam hr ni dah ok.. cuma badan mcm kurang sihat *hambikkk ko, ptg tu kan aku tak berapa sedap badan, daulat tu!*.. owh he just wanted to give 2 articles on my research area *baik eks? eh bukan, concern lebih sehsuai* and he found me no where at my place *I have always been in the school and he knows that, that's why*. So okaylah...... then Daisy also called... Lizzie also and even send me email... and the best part is.. Lizzie attach kat aku nota utk hari yg aku ponteng tu kau!!!!!! Terharu ke idak??? Sebab aku tak mintak and tak terpkir pon nak mintak actually....erm.. rupanya masih ada yg sayang.. wahahahahahah ampesssss!!

Itu jer lah.. rasa cam dah panjang lebor bebelan pagi nih...owh owh... my niat to go back home kejap for break may come true, you know.. if Allah permit.. insyaallah... I might... during raya perhaps.. coz I think, instead of June that has no occassion, might as well during raya. Insyaallah kalau ada rezeki lebih...So.. kengkawan... boleh dah laa nak plan open house raya bagai!! kuang kuang kuang!!

Later.

10 comments:

Anonymous said...

jap jap jap...
tarik napas dalam2
muahahahahahahahahahahahahahahaha
gelak sambil guling hentak-hentak kaki.

apa pengajaran dia murid-murid?

hadapilah dengan senyuman
:p

Hazelsyd said...

** chekgu kita pesan dulu.. tak baik tau gelak-gelak kat murid lain yg sedang sakit** :P

Anonymous said...

hahah ketulahan tuh bah..

paperpung takper learn from the lessons ok..

err nyah harus kena buat tuh kang maks datang okes..*aku nak laksa, mee rebus Makcik Limah, rendang, err aper agi erkk*..

Hazelsyd said...

Bat,
Ha ah.. insyaallah.. harus buat tu kat umah aku nanti.. datang eks *tiket pon lom book hahahahah*. Ko turn raya mana tahun nih? (1st,2nd,3rd raya)

Anonymous said...

aku turn "lontong" tahun neh so raya keteega baru on the way Perak kaedahnya..

Hazelsyd said...

ooo okes.. noted.

Alinlai said...

ke ke ke... hah terus rasa nak demam.... tak pe bleh rehat lagi ;)

Hazelsyd said...

Alin,
heheheheeh...dah in the office dahhh hehehe

kyora said...

marilah kita saling ziarah menziarahi, insyaallah! :)

Hazelsyd said...

Ky!!

Ko pon balik eks?? Aku lupa. Yesss yess yesss!!.. harussss, insyaallah.

ko balik bila?
sat carik ko kat YM or reban