Tuesday, September 2, 2008

2 Ramadan

Pagi tadi masa bersahur..seperti biasa dok bersembang sambil2 kami berdua ni dok berusaha gigih nak menghabiskan nasi di pinggan...kitaorg dok cakap.. "hrmm...dah hari kedua bersahur yer..". Memang betul..cepat betul masa berlalu..sedo tak sedo sok dah 15 Ramadan, then raya *yeay plus not yeay mek confuse! hehe* then ujung tahun then defense *yeay plus not yeay mek confuse lagi!* then skali lagi tahun baru lunar di celebrate di perantauan huhu...

Anyway, semalam aku dah memulakan berbuka posa hari pertama dengan ditaja dek orang hehehe....alhamdulillah.. rezeki tu!.. aku doakan org-org yg sponsornyer dimurahkan rezeki..amin. Ekceli, aku ingat nak masak telur buat sweet sour ajer untuk berbuka smlm memandangkan lauk i tak sempat nak beli u ols!! Anyway, bulan posa ni aku dah plan ler nak balik dari school dalam kol 3.30pm gitu nak masak2.. sbb berbuka around 5.38pm gitu *aisehhh mek kena banyak berjalan kaki la sebulan nih*..tetiba masuk email semalam dari M*psa nyer presiden menjemput sumer2 ahli ke mesia hall untuk berbuka posa, ada orang sponsor. This is like impromptu, I would think. So, di sana lah aku berbuka smlm.

Tak ramai yang ada pada semalam sbb aku rasa last menet gaks jemputan ni... aku ekceli dah agak dah saper yg sponsor.. tp mek diam diam ajor bila org tanya sbb smlm ramai yg tertanya2 saper yg sponsor...so I think that org yg sponsornyer takmo heboh2kan lah kot..Awalnyer bila dapat jemputan mll email.. aku terus setuju nak pegi... but tunggu jugak tuannya calling calling untuk personally invite barang sepatah ker kan...waited sampai ke petang actually, tp nan ado! I almost kensel nak gi dah..tapi then my partner tu receive a call jugak bila dah dekat2 nak petang tu dari seseorang yang mengkhabarkan pada kami secara personal..so kami pi lah...Pengarah M*SD dan anak isteri, Ustaz Z*uhir, a few more serta ramai bebudak undergrad mesia hall residents as well as non-residents, antara yg ada.

Memandangkan mesia hall ditutup daripada awam untuk 2-3 minggu due to renovation, aku ingat nak Maghrib kat umah ajer.. plus terawih kat umah ajer lah like yesterday.. tapi Ustaz Z*uhir cakap kat Amran buat kat situ ajer lah..muat nyer..aku pon gemor sangat la. Sebab kalo idak, residents akan buat sesama depa jer kat surau mesia hall yg agak kecik gak la..tak muat la org2 luar nak join..harini Ustaz Z*uhir kata nak buat jer kat hall bawah tu...taktau lah. Hall bawah tu depa dah pakai kasut masuk dalam sbb tgh renovate ceiling so kotor2 pasir and all.. tp smlm bebudak ni bentang jer tikar.. so I thought dalam hati, ni ekceli boleh jer nak buat kat situ kalo bentang tikar. Entah tengok camana satgi. So, lepas terawih tu.. ustaz cakap kat partner aku tu soh tunggu ajak mengopi dulu...dia ni dulu penah cakap kat member aku sorang yg dia comfortable ngan Amran sbb dia berkenan ngan sikap Amran yg ringan tulang dan selamba, tak kisah nyer org *bukan sebab alim yer mind you, ahaks!* ..so agaknya dia macam boleh 'click' kot ngan Amran..so kami dok lepak2 ler lagi mengeteh-o dan mengopi serta ada yg blasah lagi makan lebihan lauk berbuka tadi...

Tu jer la.. my first day berbuka posa...oh ya, untuk sahur tadi aku tapau nasi and lauk smlm tu sbb ada lebih..

11 comments:

Ayu Mohamad said...
This comment has been removed by the author.
Ayu Mohamad said...

betoi lee
kejap je eh
nanti tgk2 udah weekend
pasti sedo2 udah 15 ramadhan
moga2 kita semua dapat keberkatan dan rahmatnya
aminnnnnnnnnnnnnnnnnn

Hazelsyd said...

Ayu,

Semalam bukak posa apaa?? *tu dia haihhh soklan pertama!! hehehe*

amin...insyaallah

Anonymous said...

wohhh asal ringan tulang. tak cepat sentap. pi memana pun boleh hidup

Anonymous said...

memang pun tetiba kang meks terjejak kaki ke Aussie kan *matilah berangan*... hehe

Anw.. salam Ramadhan yach for both of ur di perantauan giteww

Hazelsyd said...

Ady,

yer gitu.. udah tau.. bawak bawak la ringan tulang yerrr *peace*

Hazelsyd said...

Bat *muah muah pipi kiri kanan*

Sihat dah yer noks.. alhamdulillah...

Sila noks kalo ko tetiba decide nak terbang ke sini..u are most welcome eks..aku boleh nyediakan bahuku yg gebu ni secara live untukmu kekeke

Anonymous said...

assalmualaikum

wa coti lagik nih
penat posa
he..he..he..

Hazelsyd said...

W'salam Fudh,

Ya Allah fudh! Cuti lagi ko??? Sajer jer tau nak bagi aku jelez!

Penat posa ler sangat tuh! hahaha

Norae said...

Ija..
Alhamdulillah.. rezeki yea... awai2 dah ada orang sponsor.. kalau tiap2 hari.. fuhh.. lumayann ekekek

Hazelsyd said...

Nora,

haa kalu tetiap hari pon ok gaks heheeh