Friday, September 26, 2008

Aidilfitri bakal tiba..semua orang pun dah mood raya..


..kepada semua kengkawan pembaca blog ni...aku hulurkan salam kemaafan sekiranya selama menulis di blog ni, ada kata-kata aku yg telah menyinggung perasaan lalu terasa di hati...harap dimaafkan....

..juga kepada mereka yg aku kenal dan sembang di luar blog ni..kat blog2 korang, kat ym, kat halo, kat tingkap, kat facebook, kat friendster, kat email, kat p-mail *ehh ada ker? hehe*, kat tepon, kat sms dan lain-lain medium lagi...ku mohon kemaafan jugak yer kalo kalo dalam bersembang raban, bergurau senda..pastinya ada kata-kata aku yg sokmo bersembang over nih telah secara sengaja atau tak sengaja buat korang terluka...sorri yer..i think the words in the card above says it all...hehe
*menitis air mata dah nih.....iskk skema juga bunyinyer nih huhu*

..dan..

Selamat menyambut hari raya aidilfitri....semoga korang bergembira selalu di hari raya ini bersama keluarga tercinta..sanak saudara..rakan dan taulan....
Sambil-sambil makan rendang, ketupat, lontong *cough-cough* hehe dan lain2 food raya tu, ingat2 lah jugak member korang di perantauan ni yer hehehhe
..serta..beringat juga lah untuk sentiasa berwaspada di jalan raya mahupun bila berjalan raya kat rumah orang.. dalam kata lain...makan tu ingat-ingat! diet jangan dilupa! hahahah opsssss

Actually to be honest, aku merasakan raya tahun ni macam lagi sedih dari tahun lepas..padahal ni tahun kedua..there are actually few reasons..dan amran yg kena bekerja pada hari raya tu one of the reasons, aku akan kesunyian seminggu tanpa ditemani korang2 sbb tak dapat sembang mana2 *dasar sangattt* pon salah satu sebab jugak..tapi takper..this is life *cececece*....macam aku comfort kan kawan aku baru2 ni...this is one of the valuable experience actually...utk merasa beraya di rantauan...idak kalu, kalo dok mesia takkan mak pak kita allow kita beraya jauh dari famili laks kannn.......*statement sedapkan hati sendri* so merasa lah...*memang merasa bak kata Bat* ....apa-apa pon, haruslah gamaknya aku menelaah dgn tekun skalik *kekekke sunggoh ker ni? aku pon tak caya diri aku hehehe*

Okaylah daaaaa.....on second thought, mungkin gaks aku teruskan hapdet blog kot..see how.....kita jumper lagi 6 oct yer!! aku pasti rindukan korang sumer!!

p/s: sapa2 nak aku sms korang ngan wish raya mlm raya tu, tinggalkan laa no tepon korang beserta nama kat sini hahahaha *ehh betui ni sbb aku sokmo tak abes credit fon aku niih...* hehehehe.

27 comments:

Anonymous said...

assalamualaikum

janji taw!!!!
sms wa
hehehehe

wa jugak memohon ampun dan maaf atas segala kesalahan wa yg telah menyebabkan nko tersinggung

sob...sob...sob...

*wa akan jenguk blog nih time raya nanti*

Anonymous said...

keh keh keh memang merasa tau.. lontong katanya.. *matilah maks mengata diri sendiri*

paperpun maks pun nak uluq tangan y mulus neh kalo ada tersentap memana deh..

anw harus update tau.. maks back dated pun kang maks baca *gigih taks*..hehe..

maks angkat tangan neh for the wishes tu tau.. idak maks guling2 atas lantai..

ok.. Selamat Hari Raya Aidilfitri

Hazelsyd said...

Fudh w'salam

hehe insyaallah aku sms ko fudh.. got yr nu here..

okes, syok gaks dengo ada org nak jenguk blog.. enjoy weih yr raya!

Hazelsyd said...

Bat,

hehehehe mmg merasa la! *aku ker ko ker dua-dua? hahahahah*

insyaallah aku sms ko gaks..sbb aku takot bila ko dah masuk bab2 nak guling2 nih hahahahah

okes, nanti sendri kena dig the archive la eksss heeheh

Anonymous said...

huh sms tak main.... call ler callll muahahahaha

Hazelsyd said...

Ady,

Amboi amboiii amboiii demand nampakkkk hehehe.

So, awak camner sudahnyer nih? Balik kg bila?

tentangseseorang said...

tatau lagikkkkkkk

Hazelsyd said...

Ady,

Takper nanti hapdet!

Anonymous said...

Kak ija,

Selamat hari raya! :)

Saya nak mintak maaf (ikhlas ni) masa kat kelate dulu2...andai ade terlawak lebih, terkasar tutur bicara, terperangai pelik (yg kak ija x paham)...mintak ampun dan maaf...

and klu skrg, walaupun saya avid reader blog kak ija, namun maybe keadaan invisible saya tu menyebabkan kak ija rasa kesunyian...cheiwah...ehehehe (tolg jgn muntah ek ;P) ehehe...saya mohon maaf :)

Jgn sedey2 Dr Hazeliza...amin ;D

Maintain vogue :-D

Hazelsyd said...

Aduss naemah...

Kak ija pon sama-sama yek..tu lah awak invi.. kak ija ni kekdahnya org invi mmg tak tegur la.. takot kaco org kannn...

Semalam sembang ngan inamurni...syahdu gaks dia tuh..

Dr?? huhuhu jangan lagi naemah wehhh belum lagi tu.. a long way to go...but thanks for anticipating that though..

Take care yer naemah.. slamat beraya.. kim salam kat yr parents tau! Hopefully depa still remember kak ija hehehe

Thanks...love always!

Anonymous said...

hazel,

saaaayang diaaa... jgn sedih yer! most importantly you have amran with you walaupun dia terpaksa bekerja! you're lucky, dear!

i bukan nak buat u sedih taw, tapi bila i dgr lagu ni, terus jer tingat kat u...

*i have this song at my blog dear, just for you!*

"Lambaian Aidilfitri"

Suara takbir berkumandang
Membisik di hati
Sebak terasa di dada
Ku teringat kampung halaman

S:
Di pagi indah aidilfitri
Yang mulia ini
Sayup jauh dingatan
Ayah bonda sanak dan saudara

JA:
Jangan sedih
Usahlah kau berduka
Melayan gundah di hati
Gema takbir menambat di jiwa

JA:
Aidilfitri
Disambut penuh gembira
Walaupun di perantauan
Bersyukurlah kepada Illahi

JA:
Ku terharu
Merindukan gurauan
S:
Lambaian di desa
Ayah bonda sanak dan saudara

S:
Ampun maaf
Ku pohonkan di angin lalu
S & JA:
Ampuni anakmu
Dari segala keringan dosa

S & JA:
Ayah dan ibu
Dengarilah rintihan ku
Di hari yang mulia
Aidilfitri penuh syahdu

JA:
Jangan sedih
Usahlah kau berduka
Melayan gundah di hati
Gema takbir menambat di jiwa

S:
Ampun maaf
Ku pohonkan di angin lalu
S & JA:
Ampuni anakmu
Dari segala keringan dosa

S & JA:
Ayah dan ibu
Dengarilah rintihan ku
Di hari yang mulia
Aidilfitri penuh syahdu


love and hugs always

Hazelsyd said...

Teesh love...aiseyyyy

First time org dedicate lagu kat i teesh..*biarpon lagu raya tak kira!!*..thanks beb...u feel what i felt eks? thanks again..

True wat u said tu teesh.. kena bersyukur jugak tu..

Hopefully, this raya wont be that bad laa *sob..sob..sob..*

*love and hugs too!*

Ayu Mohamad said...

Adehhh pasai apa aku yang sebak ni Ija baca lirik lagu kat atas...
kamu sabar ya.. I know.. kamu akan berasa bahagia juga di Hari Raya nanti.. percayalah..
dari kejauhan ini, aku memohon ampun dan maaf di atas segala salah dan silap.

Moga hang dan Meran sentiasa dlama rahmatNya.. aminnnn

Take care ok..

Luv
Ayu

Hazelsyd said...

Ayu,

Thank u ayu.. sudahhh laaaa aku betui betui sebakkk dah nihh huhuu takper.. maintain cool..maintain cool hehehe

Sama-sama aku pon eks..kim salam kat fizi and yr parents!

Alinlai said...

alahai jgn la sedih2... ok pe beraya di perantauan :) tapi yang tak best tu tadak program Raya kat TV kan kan kan ke ke ke... uiskkk maaf zahir batin 0 - 0 ok, pi tido kalau sedih :)

AppleB said...

moga2 ko idak ler bersedihan dihari raya yach. kalo perlu teman, nanti aku online lah yer heheheheheh.

anyway selamat berhari raya. mohon ampun dan maaf andai aku pernah tergores hatimu yach hiks.

Hazelsyd said...

Alin,

heheheh harus jugak tido kot first raya tuh ehehheeh

weh u take care ok! kalo deliver sok, find a way to hapdet me eks...

Hazelsyd said...

Iza,

Thanks..hehe yo sangat lah mu nak online untukku tu kannn..harus mu bz layan pemnat2 datang beraya kannnn hhehehe

Deo said...

hazel,
selamat hari raya. jangan sedih-sedih, delinn selalu je ingatkan kat kau tu sampai tak lalu makan, takde mood nak jalan-jalan.. hehehe... ok, nanti sms aku ok. nombor phone mintak kat delinn, yach.

Hazelsyd said...

Deo,

huhu ai terharu yeww sudi mencemar dulu *bukan duli tau* letak komen...hehehehe

insyaallah everything will be fine.. aku tau delinn sure teringat2 sgt kat aku sampai tak lalu nak makan raya tuh.. cuma aku pelik awat sokmo lepaih raya berat badan main naik kekekeek *lariiiiii*

mintak kat delinn fon nu ko? ehem! kang dia jeles laks kekekeke

Angah said...

selamat hari raya, ija! selamat beraya di perantauan tu.. aku paham apa rasanya. not too bad actually, kan. harus penuh dgn open house.. maaf zahir batin, ye! muah!

Hazelsyd said...

Angah,

Tq angah... ko pon penah berada di tempat aku kann hehehe..maaf zahir batin juga tau...aku teruja sokmo baca citer ko pasai kuih raya thu! heheeh *muah muah*

Kopi Suam said...

ijah jangan sedih2 di perantauan..insyaALLAH bila hang balik Malaysia harus leh raya sakan...
dikesempatan ini aku juga ingin mmemohon ampun dan maaf dari hang...selamat hari raya buat hang berdua....

Hazelsyd said...

Zira,

yer sama-sama yer.. enjoy your raya!

Thanks!

DeLinn said...

okeh, jgn lupa sms aku sama! ahahahah. Nak nom aku?, gi mintak kat deo ye! kekekekekeke

Sue.Aleen said...

kak ija,
selamat hari raya aidilfitri, maaf zahir batin & semoga selamat bila berada di jalanraya!

tak pe.. jangan sedih.. daku memahamimu... walau pun fizikal takde, blog tetap ada... buat teman kak ija di perantauan! hukhukhuk

Hazelsyd said...

Sue,

Thanks.. sama-sama yer..enjoy yr raya yer sue..masak sedap sedap raya nanti tau! hehehe