Thursday, September 11, 2008

Saspens...!

1.
Semalam on the way balik dari school....aku menapak dengan longlai nyer.. entah kenapa smlm macam tak bermaya la pulakkk..so tengah jalan tu ada sorang minah cina nih depan aku. Dalam aku slow-melow jalan tu dia lagi slow kat depan aku...so nak potong dia la kan..tetiba....!!

tringggg!! gunting jatuh dekat2 dia..

...then dia stop..amik and buh dalam poket dia...while she glanced back a bit at me...and all the while, i was at the back of her, watching her...*korang bayangkan ajer le muka aku ni ala-ala cik wokz kan sambil nengok dia tuh hehehe*..terkejut dog aku nengok dia buh gunting dalam poket..then mula la dalam kepala aku nih pkir..."ishh dia ni betui kaaa" kekekekeke..dok pkir pasai apa letak gunting dalam poket? hehehe safety or other intentions? boleh gitu aku pkir heheheh..so aku tak jadi potong dia....terus jalan slow-melow sikit jauh sket dr dia heheheh..

...tu jer... hehehe

2.
Lepas cina tu dah gi arah mana tah....aku meneruskan perjalanan...*erm macam jauh jer kan hehehe* entah lah, bulan posa ni rasa cam jauh jer huhuu..anyway, lalu kat padang permainan tu...aku nampak ada burung hitam putih dok tenggek kat kat pagar padang permainan tu.. aku biasa jer la jalan.....tp somehow aku macam rasa....erm..camana eks lain macam....so, i dont know why aku jadi macam conscious amat jalan kat situ....tetiba..!!!

...sekonyong-konyongnyer burung tu terbang rendah kat aku.. and macam nak patuk kepala aku!! gilos! aku terus lariii!! lari kau aku kat situ hahahaha!..sambil tangan dok tepis2..tp burung tu attack aku skali jer la cam tu...aku lari sikit jer la...hehehe..dah aku tgk dia tak ikut aku...aku jalan cam biasa balik la...*sambil urut2 dada meks yg mampan nih hahaha*...tapi, boleh lak aku tersebut dalam hati..."ni mesti malaikat tolong aku tadi, kalo aku tak toleh at the very exact moment masa burung tu dah dekat betui ngan aku, sure kena patuk dah kepala aku nih.."

...tah haper haper kan? ngan burung pon nak gaduh! kekekekek


Actually dulu Amran and Is penah kena attack ngan burung jenis tu kat situ jugak...sampai berdarah kepala Amran and Is pulak kata hampir mereng dia kena patuk tu kekekee tu dia exxagerate jer laa kan hehehe..but that was long ago, last year...agaknya smlm tu bila aku tgk burung tu macam tengok aku semacam jer..tu aku tetiba jadi tak sedap, conscious gitu kot...erm.. dengan burung pon aku boleh pickup eks pandangan dia tuh! lol

...wokehhh.. weken ni ada iftar invivation jugak.. erm.. apa laaa aku nak bawak nih eks..smlm buat apam gula hangus tak jadi!! uwaaaaa! kekeke..aku tau dah..patutnya, lepas bancuh2 tu aku kena put to rest dalam sejam then baru kukus....tp disebabkan aku nak kukus guna rice cooker, so aku tak perap pon dia..terus jer kukus..sbb kang nak masak nasik kang tak sempat lak kannnn...pastu, second kesilapan..lepas aku larutkan air gula merah tu patutnya aku sejukkan dulu baru masuk dalam tepung and yis tu...tp disebabkan tak banyak masa tinggal..so panas2 tu aku masukkan jer dalam adunan tepung tu kan... yis ni kalau bertemu ngan air panas sure dia terus bertindak balas kan... mana nak naik nyer nak jadi apam tuh...sudahnyer tak jadi laaa kekeke..tp rasa dia sedang elok dah..

ok daaaa

14 comments:

Anonymous said...

salam hazel...
*peluk ketat2 ek*

ya allah beb, nasib baik u sempat elak burung tu ek? kalau tak, aduh sian u kena patuk burung tu kan? tapi sorrylah dear, i tak tahan tergelak imejin u lari sambil tangan tepis2 cam tu? u sorang2 kan masa tu? aduhai...

hazel,
i nak gi meeting nih! mau setengah hari kat sana nanti. u kim hugs and cempipi kat DL yer.. later2 hopefully, i'll be able to join her...

daaa..

Hazelsyd said...

hey teesh,

i miss u, u know..

kekekekek i pon!! bila kenang balik jer smlm tu dok tergelak

nyampahh tau burung tu, ngan i pon dia bernafsu! hahaha

insyaallah kalo i ada kat tingkap, i sampaikan eks

Ayu Mohamad said...

Ija..
aku pon dok nak tergelak juga terbayangkan gaya kamu dok menepis tuh.. eh tapi bila baca kepala Amran berdarah tuh iskk aku pon sure berhati2 lalu kat burung tuh hehehehehehe

pasal cina tuh aku pon cik wokz jugak hahahaha aku plak terpikir.. "eh jgn2 dia nak bunuh diri dak..tgh cari pot jeeee gaya nya.. kalo dia bwk gunting utk safety mesti dia dah jalan laju-laju gitu kan takut diganggu.. ni gaya jalan org tadak mood jer.. keeee dia posa mcm kamu?"

sekian.....
hahahahahahahahahaha

Hazelsyd said...

hahahahahahahha

ayuuuu!!! aku gelak beso baca.. ropernyer plot drama ciptaan ko ni lagi hebat!! hahahaha kot nak bunuh diri eks? hahahah

hadoiiii

Anonymous said...

haiyoo the very suspenser occay siap dari babak ala2 nak bunuh diri sampai kena kejar burung kaedahnya.. hiks

paperpung ada gaks statement menyedapkan ati sendiri kan..
"tp rasa dia sedang elok dah.." hiks

Hazelsyd said...

Bat,

hehehe biasa lerr.. dalam citer kena ada elemen positif and negatif kekekekek

Anonymous said...

aah la mak hayams (kihkihkih) die ni mmg penuh dgn coverline..baik pya..anyway

dada mampan tu hape? hiks

Hazelsyd said...

Yatz,

kekekeke gataiii la tak paham pulakkk hehehe

AppleB said...

sama burung pun nk gaduh. dia nk gurau2 manja sama ko je tu. sian burung tuh hoohohohohoh.

mcm sedap lak apam kukus kot tuh. leh share resepi tak?? pastu letak ler gambo. kot2 mek tak sakit leh buat wiken ni.

Hazelsyd said...

Iza,

kalo cara dia nak bermanja2 ngan aku tuh is patuk2 sakit toksei la aku *adoihh laa awat aku rasa cam dah jadi double meaning la all this story about burung eks? hahaha*

gambo? bolehhh.. tp tunggu jadi dulu la baru aku boleh tunjuk gambo! kekekeke tak menjadi-jadik lagi nih.

iza, senang jer nak buatnya..nanti aku bg ko resipi dia..

aliyahaznin said...

hahahahahahhaahhahahahahahahhahahahahahhahhahahahhahahaaa!!!

sib baik ko tak mereng jaaa!!

Hazelsyd said...

Put!!!


kekekekekeekek siak skalik!!
woiii org ngandung mana buleh gelak beso-beso weiiii

Khadijah said...

Ngeri ngan cerita 1..keke

Hazelsyd said...

Dijah,

yer..very der saspens gituuu hehehe