Monday, September 8, 2008

8 Ramadan

Dah 8 hari kita berpuasa yek...cepat tul...day-in, day-out dah abeh seminggu...aku tambah terasa cepatnya waktu berlalu ni kat sini..disebabkan aku balik awal, waktu buat keje aku ni kejap ajer la...kalau tak kerana aku stay awake after sahur, lagi la pendek waktu aku bekerja...

Raya ni nak pakai baju warna apa eks? *erm..icon pkir-pkir*..raya ni takde le aku gaduh nak sedondon nyer ngan amran memandangkan dia keje hari raya tu huhuu...aku sorang2 ajer la ke mesia hall semayang raya nampaknya...kang bukan aku nangis tingatkan mak aku tp tingatkan amran yg tgh keje lak kang! kekeke...*masih berpkir nih.. nak pakai biru ke, merah ke, hijau ke, pink ke....or songket merah bata tu ke! eh tapi songket tu aku nampak beso kang sbb keras sket kain nyer...pehtu,...raya open house tahun ni nak masak apa eks? laksa ke, mee kari ke, mee rebus ke or bihun sup ayam cam last year gak lagi ke?? hrmmm....opsss...udah udahh...abaikan dulu*

So far masih berpuasa, blm berkesempatan utk 'off' lagi hehehe. Kalau tak off pon ok gaks, takyah nak mengganti posa sok sok. Aku rasa setakat seminggu ni, aku masih dapat menghormati dan menghayati ramadan... meaning to say...my actions for the past week menunjukkan bezanya antara bulan ni dan bulan2 sebelumnya...insyaallah.. harap2 kekal lah macam ni ke penghujung ramadan...cthnyer, aku cuba gak tinggalkan keje blajo aku kat school dan gerak balik umah dlm kol 3.20 ke 3.30ptg utk masak.....terawih tu aku cuba gak buat la sendiri lepas2 isyak tu walaupon mata dah kelam...berbuka, aku cuba masak yg istimewa sikit dan lain dr bulan2 lepas utk menggambarkan istimewanya bulan ni....aku tak gemor kurma honestly, tp aku beli gak and jamah masa berbuka walaupon makan separuh je dpd sebiji tu kekeke sbb nak amik sunat dia tu...sahur, aku masih bersahur dan dah macam makin berselera la pulak time sahur nihh hehehe..ngaji, aku cuba gak keep up antara juz quran ngan hari kita berpuasa..tp still 2 hari terbelakang nih as aku only ngaji pepagi and mlm kalo mata tak kelam...dan also aku cuba gak la utk idak le gegila sangat perangai aku nih kekekeke..apa yg aku still tokleh nak buat is........bangun semula tengah malam utk buat semayang2 sunat hajat ke tahajud ke...masih gagal.. sedo-sedo waktu nak sahur ajor!

Aku menganggap bulan ni bulan yg penuh rezeki...jadi harap2 aku dan jugak korang semua dimurahkan rezeki in any ways that God permit..amin..

21 comments:

Anonymous said...

assalamualaikum

komen entry bawah:
apa nko rasa???? oren!!!
hahahahaha...
sabor je la, bos wa lagik best, siap nak tolong beli kalo wa tak posa, yg heran tuh dia tau wa tak posa, mungkin dia tengok wa tak gi solat kot
hehehehehe

wa coti ari nih, aj demam takmo kebah la, ubat dah tukar yg strong tapi tak jalan, doc suggest bawak spital, wa serik gi spital, sian dia, ari tuh dah dok spital 3 hari, hari2 amik darah, bukan aj jek nangis, dgn wa sekalik nangis,

dah puas wa jerlum ngan air kepala aj, mandi dlm tab, takmo ilang gak panas nyer,
kepala ngan badan still panas
kaki sejuk
sat gi wa nak gi jumpa doc balik, kalau dia suh gi spital, terpaksa la wa gi gak
kirim salam pada geng tingkap, wa takleh ngintu tingkap dr umah

Hazelsyd said...

W'salam fudh,

kekeke kantoi dan malu amat! hehehe

weh..aj tak sihat eks? sian dia..kena gi jumpa Dr gak la fudh.. bebudak ni demam panas bahaya kan...harap2 dia cepat sihat yer...

Ayu Mohamad said...

Ija...
aku dah off dah
elok aje off nya kat Lumut arituh hahahaha
sekalik tu berbuka kat luo kan akunya order lmbat gile sampai. sekali ade org tu ckp "dorang tau kot tak posa.. pasal tuh la tak dpt lgi makanan tu" cesssssssssssssss
hahahahahahaha
Ija..
jwbnya jenuh la aku nak ngejo nak khatam Ramadhan ni.. udah kene berhenti sekejap nih :P

Anonymous said...

tudiah maks sujud okes siap tadarus bagai lagih.. *terus perbetui tudung*..

paperpung yeap bak kata Ilham mari kita berlumba-lumba yach...

Anonymous said...

hazel,
insaf beb i baca entry u hari ni! no joke beb, but seriously... i anggap entry u hari ni sebagai utk ingat mengingati sesama kita, yer..

fudhla,
sian aj! bawak ke hospital if the doc advised so. dlm hal gini, he knows best! really hope he'll recover soon.

hi ayu,
salam kenal...

hi batt,
salam rindu...

Anonymous said...

oh ye hazel,
ada benda nak citer kat u... nak masuk meeting dulu, lepas tu baru citer ek!! hehe *sajer buat saspens nih!*

later ok!

Hazelsyd said...

Ayu,

Udah off ker? kekeke.. yer lahh aku rasa waiter tu tau tau ajer ko off posa hahaha

haa tu lah kan.. aku ni pon mentara belum nih, pulunnn.. dan aku stop sok, nak mula balik iskkk hehehe

Hazelsyd said...

Bat,

Haa tu nampak lagi anak rambut mu tuh.. tarik kedepan sket tudung tuh..ishh subang emas tu takyah la nak kuorkan! hahaha

yer.. mari, mariii heheh

Hazelsyd said...

Teesh,

yeap true....untuk mengingati diri i ni and all my reader-friends

apa nyerrrrr yg u nak citer tuh?? ishhh tak senang duduk i ni tauuu.. u sajer jer tauuuu. cepat2 sket keluo dari meeting tu yach! heheeh..cari i tau!

Hazelsyd said...

Bat

*reply komen dari previous entry*

nak jerit balik kat dia hapernyer.. dah muka pon taktau nak letak mana dah aduhaii.. kenangan tu so fresh tetiap kali posa keekke

Hazelsyd said...

Fudh,

Ni ada tips dan pesanan dari DL kat tingkap. Dia kata cuba bawak aj pi berurut sbb katanya kalo badan panas, kaki sejuk.. kot silap urat kat tengkuk or blakang..apa2 tanya dia yer

Anonymous said...

hazel,
i'm back from mtg dah ni...

psstt! i citer kat umah i lah yer beb! segan ek citer kat sini... hiks

Hazelsyd said...

Ciss teeshhh apa pulak ni? kekekeke *mmg gelak besar dah nih*

I jadi stalker sampai ke umah u lah eksss heeheh

Anonymous said...

weh, sampai ke sini gelak miker yer!!

dah dah tu.. malu i!!

aliyahaznin said...

hiks..

aku dulu kantoi dgn mcD delivery, sampai lambat pas org balik jemaat...malu teman...hohoho!

Anonymous said...

H..semuga Allah murahkan rezeki..

amin.

Bok D

Hazelsyd said...

Put,

hehehe ropernyer ada gak org kantoi cam aku ni eks heheeh

Hazelsyd said...

Hi BokD..

Thank u yah mendoakan i ni..same goes to you too

Hazelsyd said...

Naemah
*reply komen dari prev entry*

gelak laa gelakkk.. jenuh kak ija kena gelak dulu tau hihihihi

Norae said...

Ija..

kejap benor rasanya masa berlalu yeaa.. sudahhpun 8 ramadhan.. aku pun lebih kurang macam hang le jugak.. konon nak berubahhh sikit bulan ramadhan, kontrol makan, kontrol bercakap.. kontrol segalanya.. adehh seksaa aiii....

nak buat camana.. mau amik berkat ramadhan..

Hazelsyd said...

Nora,

Very true la..kita cuba2 le grab opportunity di bulan ramadan ni kan..mana yg sempat, kita capai.. moga2 besar rahmatnyer utk kita..