Tuesday, September 16, 2008

Sedih dan lawak - a mixed feeling altogether

Baca blog member aku nih alahaii sedih la pulakkk. I know that she's been counting days to finish off her last course here. Haritu lagi, masa dia cakap kat aku dalam bulan october nanti dia setel dah.. huhuuu aku siap bergenang air mata tuh! walaupon jauh lagi dia nak balik mesia.. harus awai tahun depan kot no? Ni aku baca latest entry dia...dia sob sob kan sale corelle kat sini.. tp aku bergenang gaks ayor mata nih ngenangkan ko nak chalo dah...hrmm....yer lahh kannn bak aku kata kat dia haritu...."ilang dah kroni aku sorang.." kekekeke

Tapi gitu lahhh kan......nak wat camner.. sapa nak lepak lama2 kat bumi asing bila dah abes tugas dan tanggungjawab yer dakk..Last time, aku tanya abg hasan lepas dia dah balik mesia about 2 or 3 weeks kot... aku tanya dia sedih tak... abg hasan ni dok sini dalam setaun setgh..and rasanya..ehem! ada issue sket masa kat sini towards the end of their stay so depa cam tak join sangat...aku tanya dia, teringat dak kat sydney...which i would expect dia akan kata.."tak langsung!!" hehehehe. Tapi surprisingly, dia kata the first week dia balik tu..dia teringat sangat.. teringat sangat2...huh...tak sangka tingat jugak eks..apatah lagi aku ni sok sok dok sini 3.5 tahun (cecececece hehehe)...so ndak tak ndak, we have to admit bila kita dah spent sometime somewhere or with someone sure tak akan lari punyer dari kenangan2 tu..biarpon sekejapan cuma...

Tapi lawak ler sembang ngan cikpah semalam hehehee..ada ke dia kata aku racun dia soh top up beli corelle and visions??? kekekeke mana aderrr.. aku sekadar menceritakan the cost and benefit ajer of certain items pada pandangan aku...kekeke mana yg aku rasa value buy to buy, aku cakaplahhh kannnnn, yg idak tu idaklahh kannnn heheheheh. Si yanie pon terpengaruh dah tu hahaha hadoihhhh...tp cikpah yg bestnyer ayat ko bila kata...."sib baik ko tak beli, kalo idak tak senang hati aku" hahahaha. Aku tak beli for my own reasons ler kannnn hehehehehe

Pastu semalam sblh pagi ajer aku sakit kepala akibat berkukik2 sgt ngan si Bat, the mak hayams! DQ tak hengatt noooo *ehem!* kekekekeke. Ingattttt... jangan lupa aku nooooo.

Ok daaaaa

8 comments:

ummi of triplet said...

dan aku masih terbayang2 luncheon plate aku....ni lah contoh "biar menyesal beli jangan nyesal tak beli"

huuhuhu

Hazelsyd said...

Cikpah,

kekekek tu la orang kata.. kalau dah asyik terbayang-bayang, terigau-igau, termimpi-mimpi.. baik ler gi dapatkan ajer! huhu..
*sekadar pendapat lagi yach!!*

Ayu Mohamad said...

Ija.. jgn lupa correlle aku tauuu he he he he he he he

Hazelsyd said...

Ayu,

ehh aku lupa lah weii..sat.. thn depan ada sale lagi lah..aku tak balik mesia lagi dalam jangka waktu dekat2 nih..later lah

Anonymous said...

laa meks ingat mu bley ilang sakit pala kalo berDQ ngan maks..hiks.. *one fine day yach*..

paperpun maks nak emo gaks when u quote " bila kita dah spent sometime somewhere or with someone sure tak akan lari punyer dari kenangan2 tu..biarpon sekejapan cuma..." huhu

*terus maks pose tenung hujung kasut*

Hazelsyd said...

Bat....

Speechless lah aku bila ko pick up tang ayat2 sentimental aku tuh..*one fine day yach..dan jangan berDQ lagiii hehe*

*tenung schedule kojer..:P*

Anonymous said...

hazel,

macam batt i pun emo jugak ngan your quote tu... huhuhu

mmglah kan... tempat jatuh lagi dikenang, inikan pulak tempat kita spent sometime, somewhere with someone!!

peluk dia ketat2!! wendu beb!

Hazelsyd said...

teesh,

true.

peluk dia gaks!