Wednesday, September 24, 2008

Caca merba

Sebenarnya awal awal tadi aku takde idea nak hapdet apa and i thought biaq empty jer lah....tapi masa gi pantry isi air dalam jug *ehem! haii selamat hari raya..aidilfitri mulia..<-- ni amran nyanyi kat aku smlm kekeke*..terserempak ngan L*ai P*eng, my senior sini yg baru jer dapat doctorate dia.. huhu 3 years and 9 mths so she said. Aku sesambil tu nyembang japs ngan dia...i asked her.. if we can break the phd pursuit into 3 stages; proposal development, data collection & analysis and writing, which one yg plg susah to her. Aku sokmo tanya soklan ni pada senior2 aku yg dah lepas dan dapat doctorate depa and the answers varies actually ikut pengalaman memasing.


So, she said.."all three of them". hrm.. dia kata bukan nak nakutkan aku tapi...kita akan rasa plg susah di stage yg kita berada skrg while stage yg lepas kita rasa.."not that bad" sbb kita dah melaluinyer padahal masa kita berada kat stage tu, kita rasa tu lah hazab dunia yg max skalik!...and so on...which means, di setiap stage ada different stages of difficulty, different stages of stress level and different issues that are within and beyond our control. Dia sekadar ngingatkan aku menda2 tu laa.. tengah dok sembang2 tadi..head of dept datang..so join sembang ngan aku and l*ay p*eng...dah towards the end of our sembang2 tu, he pat my shoulder and said.."dont worry H, you'll make it..this kind of study is like rubbing a rock...it will shine one day, it will.." and boleh pulak si l*ay p*eng ni nambah.."it's either u turn into powder or diamond!!". Gelak si P*aul tuh hehe. Sabo jer.. diamond la of course kan!!


Okeh tuko topik.


..yang pasal kes laptop aku tu.....thanks to you guys who commented on this issue..and also pada a friend of mine plus an anonymous kat previous comment, bagi some tips on this issue. It seems that my windows vista is said to be a pirated copy...walaupon aku taktau lah dah aku beli siap2 preinstalled kan...anyhow,..my fren tu cakap nak kena reformat...panik kejap aku dengo nak kena reformat sbb aku tak reti! Anyway, aku dah buat backup all important documents...satgi aku email member aku mintak tolong, aku bayo upah kat dia jer nanti. Di saat2 ni la baru aku toleh balik pada laptop lamaku yg telah lama kubiarkan ittew hehehe. Laptop tu mulanya dah nak sedekah jer kat ina..memandangkan she might need one...tp aku hold gak dulu....ropernyer for cases like this lah kan..so na, ko beli sendiri jer laaahhh hahahahaha.


Okeh topik lain.


Ehem! ayam masak palembang aku dah buat semalam hehehe.. jadi Bat!! *agaknyer laa kan* hehehe..my customer tu suka jerr..boleh buat lagi lain kali...sebenonyer i was being tricky with him yesterday. Dia ni kekdahnya kalo masak kicap, his all time favourite la kan...apa2 ajer masak kicap. Kalau pelik2 jer dia agak kureng sket sbb dia ni simple ajor preference dia. So smlm...aku biar jer dia makan tanpa ulas2an pasal lauk tu.. sampai dia dah habes makan, licin pinggan nyer..baru aku bersuara...

..aku cakap..."ni bukan masak kicap tau.. ni masak palembang.. ada buh curry powder dan daun kari.."
...dia jawab..."abang tak kisah..janji roper hitam kicap tu, masak kicap laaa" kekekeke


Okeh tuko topik lain.


Pada kengkawan aku yg belah pantai timur dan kedah; ina, bokd, yatz and all whoever who read this blog, hangpa esok last day keje kannnn.. syoknyerrrrr hangpa....so kot kot tak jenguk dah blog ni...aku ucapkan...

"Selamat Menyambut Hari Raya Aidilfitri"

"Maaf Zahir dan Batin"


Selamat bergumbira yahhh..drive safely balik kampung...jumper lagi 6 oktober nanti yah! Aku ingat aku pon maleh laa nak hapdet blog dalam seminggu raya nih...sure takde mood nyer.. cewah cewah tgk camner.


...owhh yer.. aku dapat 2 kad raya huhuu..faizah love, thanks so much..u never fail to send me one every year!! And the other one is from ina..who sent it together with telekung aku and snacks yg ku minta.. tapi 3 ajer???????!! Thanks na..len kali ittew snacks kasi lebeyy okk!




Ni telekung yg aku pesan soh norma beli masa depa serombongan ke bandung baru2 ni...ermm..memula aku kata..jadi lah tak pakai baju kurung baru pon tapi pakai telekung raya masa pagi raya... tp skrg nih.. entah lah...taktau lah aku dan pakai semayang raya ni ker dak ekss.. *opsss cakap macam dah buang tebiat! hehehe*


Okess daaaaaaa.

18 comments:

Anonymous said...

Alhamdulillah laptop mu dah ada solutionsnya.. tapikan kita selalu giteww..bila dpt yg baru yg lama ala2 diketepikan.. huhu

hahah sabo jeler si Amran tu kan..

anw..we als ada lagihlah kaedahnya esok2 hehe so hapdetler jan dinch hapdet yach..

Hazelsyd said...

Bat!

hehehehe terharu aku ko kata hapdet ler jan dinch hapdet kekeke

memang si amran tu..kekekek

tentangseseorang said...

vote for diamond....nanti juai jadik mahai...dah kaya kasik ady skek yer duit tuh. muahahahah

Hazelsyd said...

Ady,

Yea..vote for diamond.. err apa tu?? apa?/? LOL!

Khadijah said...

Satu habuk kad raya pon tak dapat! uhuks! keglemeranku sudah hilang!!!

Hazelsyd said...

Dijah,

kekekeke sabo dijah..sabo.. perlukah kak ija pos kan poskad kangaroo dari sini? hahahah

Norae said...

ija.. nasib baik tak apa2 laptop kamu tu yea.

ija.. harap ko suka telekung tuhh.. :)

nnt bg address yeaa.. aku mau pos kad raya.

Alinlai said...

wah telekung tu vogue sungguh... sesuai dipakai di pagi raya.... baru ada feel raya ke ke ke

Hazelsyd said...

Nora,

Memang aku suka telekung tu.. pandai korang pilih.. mesti ko ngan norma kan...

Alamat nak pos kad raya eks? uish bestnyer..ada satu kad pon tengah di udara nih nak kesini..

Hazelsyd said...

Alin,

betui tu.. hehe cuma pakei ke idaknyer pagi raya tu hehehehe

Anonymous said...

nko dah raya kan
kekekekekke....

sabo ajer lah

Hazelsyd said...

Fudh,

kekekeke tu lahhh..tapi mana tau..kot kot last last day tu sempat ker..tak syok aa raya awal2.. tak thrill! hehehe

bye fudh! muah muah!

Anonymous said...

Ija,

Dah dapat kad raya aku ae. Alhamdullilah..
Kad raya aku dah sampai kat sana. Aku gak ntah bila lak nak sampai sana kan kan kan...

-feat-

Hazelsyd said...

Faizah,

yess thanks!!

tak kiraaa ko kena sampai gaks sini sblm aku balik tauuu!

start menabung yach!

Angah said...

selamat hari raya gak ija. maaf zahir batin. tapi aku akan ada lagi sampai le ke last day puasa. jadik, rajin2 le update, yach!

Hazelsyd said...

Angah,

sama sama...wehhh ko tak coti ke ngah?..dedikasi sunggoh ko nih kekekeke

Ayu Mohamad said...

selamat hari raya Ija... maaf zahir batin yer...

u take care n b good!

Anonymous said...

kak ija,
ayam masak palembang tu masakan tradisi kat rumah mak mertua...

anyway, selamat hari raya aidilfitri & maaf zahir batin... take care of yourself, sis!