Monday, September 15, 2008

15 Ramadan

huhu udah 15 hari yach!! Maka, DJ akan mula memainkan lagu2 raya yg limited kihkihkih..aku suka lagu raya yg sedang keudara skrg ni tau.. sbb dedulu penah perform malay traditional dance guna lagu nih untuk wakil fakulti we all sempena program raya huhuu..'u guys' ingat kan? hehe aku koreografer dia tauuu..yg tah haper haper..sempoi tak hengat nyer steps dia kekeke..so kalah dek non! hehe takperlah, janji participate kannn..

Okay.....semalam ingatnyer nak lepak2 kat umah.. aku laks dah membayangkan heaven-nyer dapat tidoq siang huh! best! tapi nan ado jugak la tidonyer.. sebab pepagi tu amran nanya aku, "apa plan harinih?.." *yerr dia kaki nyongket gaks kekdahnya!*..aku cakap taktau lah..rasa cam nak lepak umah jer tidoq *tak ingat asainmen tuh!*....Following that, aku bagi dia options for him to choose untuk menu berbuka smlm that actually i was pretty sure what his choice would be upon given those choices. Aku tanya dia, dia nak salmon masak kari or salmon asam pedas. Salmon asam pedas dah buat last week dah and of course dapat sambutan hangat dari peminat maks *dia sorang jer ler kannnn matilah kekwat! hehehehe* dan pulak tu dia ada sikit kureng ngan kari *but i like kari oneeee*.

Aku tambah lagi, kalo nak asam pedas nak kene keluor ler cari daun kesom whichhhhhhh dah terang lagi bersuluh, dia akan prefer asam pedas lah! heheh. Okeh, so asam pedas it is. Aku bagi laks 2 options lagi kat dia, nak beli daun kesom di royal randwick yg sepelaung ajor ker *this is my preference benonyer or beli kat paddy's market yg dalam 4, 5 , 6 pelaung tuh....and seperti dijangka.. jawapannya..."tak kisah memana pon.. samada paddy's ker atau paddy's ker..atau paddy's jugaaa ker" hehehe. Nak jenjalan jauh sket lah tuh. So, there we went yesterday.

Di sana, beli sikit vege dan juga mango buat pemanis mulut waktu berbuka posa. Anyway, menu berbuka smlm agak meriah ngan salmon asam pedas & bendi tu, grilled beef and baby octopus, murtabak dan mango slices. Itu murtabak, masa berbuka kat umah ida kelmarin si yanie bawak murtabak.. suka beno si amran sampai suh aku buat lagi yesterday. "Yanie, jadi aku nyer murtabak smlm! thanks."

Oh yeaa... kirja yg aku peram sekian lama..*dalam seminggu laa* akhirnya setel dan telah disubmit pada groupmates. Ni groupwork untuk course yg aku amik tu..*letihhh* and now need to work on another major one *letihhh gaks!*. Hrm.. as for my research progress, kalau diikutkan schedule aku, masuk bulan september ni patutnya aku dah halfway working on my methodologies tapi tak bersentuh lagi nih sbb dok fokus on course-work tuh! hehehe takper, tau ler aku manipulate schedule aku tu nanti! hahahaha dasar sangattttt!!

Ok daaaa.

13 comments:

Anonymous said...

hazel,

weh!! tak sangka kawan ni ni penari ropernya.. cayalah beb!!

so pas ni memana pergi dgr lagu raya jerlah ek? pelan2 akan hilang kesyahduan ramadhan dek lagu2 raya nih!

beb, once again... u made your berbuka menu sound sooo.. sooo... yummy!! hiks

Anonymous said...

eh, hugs dulu beb!! rindu kat u.. asyik selisih bahu jer..

*hugs tight!*

Hazelsyd said...

Teesh,

miss u too tau..memang! asyik selisih bahu jer hehehe takper..satgi kang kita dating kot kalo free ada rezeki eks..

neway, hikhik menari tu kalah pon teesh! hehe. actually i dengo lagu raya lagi syahdu tau huhuu.. tp nak buh gaks! hehehe

the menu? bole laaa hehe, janji customer i suka cukuplah heheeh

Anonymous said...

wah2 maks sujud kaedahnya bekas penari kau.. *tak makan ati engko nyah*..

paperpun meriah gaks erkk engko berbuka lauknya..

Hazelsyd said...

Bat!!

hikhikhik makan ati berulam jantung, nyahh! hehe

Anonymous said...

yuhuu ... *icon knocking, buka pintu and peep on someone ... tu dia my choreographer* hehe

true teesh the menu's sooo d.e.l.i.c.i.o.u.ssss ...

miss u lah ... hugs and kisses dia

Hazelsyd said...

Evaa!!

Lamanyer tak nampak u kat umah ni eva.. busy yer.. takper..kita sembang kat luar umah jer pon jadi dah kan hehe..

hugs and kisses for u too!

Anonymous said...

H...u jadi uji Rashid la ya..dan menu murtabak tu sedap..


Bok D

Hazelsyd said...

BokD,

hehehe tak brapa nak boleh jadi uji rashid gaks sbb.. suara ku hancuss bokd! haha..sib baik pakai original cd hehehe

owh murtabak itu? hehe bole tahan laaa hehe

Anonymous said...

H..kalau masak murtabak telo dia kena basuh dulu...kat sini pak imam tengah kempen kalau murtabak tak basuh telo jgn beli/makan..

Bok D

Hazelsyd said...

BokD,

i mmg basuh dulu telur tu sblm nak masak aper2 kekekeke *apesal tergelak ntah!*

tapi naper on murtabak jer yg pak imam tu kempen kan bokd?

Anonymous said...

sebab murtabak tu goreng kat tempat jual..andaiannya kalau telo tu terus keluo dari kotak telo makan telo tu tak basuh...kalau telo tu dah taruh dalam besen atau pinggan...maka andaiannya telo itu sudah di rendam dan dibasuh..pak imam kempen beli yg telo dia berada di bekas selain dari kotak/bekas telo..

Bok D

Hazelsyd said...

BokD,

oooo gitu..i c.. thanks for the info bokd!