Saturday, September 20, 2008

Harini apa plan?

Seperti biasa soklan yg diajukan pada aku pada hari-hari jumaat nih... oleh.. saper lagi laa kan.

Cuaca elok dah nampaknyer skrg... it is spring already...ni macam masih awal spring tapi aku rasa macam dah panas la pulakkk.,...taktau la pulak kot aku dah lemakk ngan winter yg sejuk kannn. Summer sok taktau la camnerr.. haruslah aku lari ke tempat lain kejap kannn huhuuu. Rasanya last monday kot the first day yg aku gi school tak pakai jaket dah. huh nyaman! Kat school pulak, skali skala belah pagi tu aku still pasang heater..sejuk la jugak belah pagi tu dok dalam bilik tu... masuk ke pukul 11 ke atas baru terasa bahangnyer, then aku off heater. Kat rumah memang tak pakai dah heater so far... jimat sket bil letrik. Sekarang ni pon, siang dah slowly being stretched...in that, subuh makin awai...dan isyak pulak makin lambat....dan meks pulak mmg lah tidoq awai bulan bulan posa nih!

Kadang-kadang kalo diberikan hidayah, terbangun jugak la tengah2 malam....tp jarang2 gaks hehehe...sebelah siangnyer ngantuk amatz! Minggu ni entahlah camana...harap2nya aku bangun la 10 mlm terakhir nih....korang yg tak tidoq lagi tu, seru-seru lah sket nama aku kot boleh terbangun! tau Bat! hahahahaha. Tak kisah ler korang nak seru nama aku H ker, hazel ker, ija ker, kak ija ker.. rasanya tersampai gaks maksud tuh kekekeke. Harap2 sgt....ngaji quran dah sampai ke juz 21 takat nih...boley dak aku dah gi sibuk tanya mak aku apa nak buat *in terms of food* utk khatam quran when in actual fact, taktaulah habes ker dak hehehehe..tp tu targetnyer laaa kan...terawih masih buat tapi ada gaks 3, 4 kali lompang dahhh eheheh. Kalau kelas hari khamis mlm tu...harus lah miss sbb dalam kelas nak bukak mata pon tak daya rasanya dahh...tp khamis baru ni, entah camana terbangun laks aku awal before sahur tu perform terawih...alhamdulillah. Buat sendiri jer. Tapi samada bangun tak bangun tengah malam pun, solat hajat still aku buat before nak sahur tuh....mendoakan pengajian aku nih....

Minggu depan rasanya baru mesia hall dibuka untuk terawih and berbuka posa to public. They have emailed the circular on iftar invitations this coming weekend, so i supposed by then dah cun melecun lah kot dewan mesia tuh. ehem! harap2nyer yg terkilan serta bilal terkilan tu datang lah eks beberapa hari terakhir tu..

So, back to tajuk aku kat atas tu.....ermmm..apa aku nak buat dalam kol 2-2.45pm satgi nih..mentara org datang nak inspect rumah aku nih. hrmmphhh.. hat ni lom setel lagi nih... takpa, malaih pikior. Masak aper pon no idea lagi nih.

Ok daaaaaaaaaaa

3 comments:

Khadijah said...

Best nye akak...dah juz 21..Tahun nih saya hampeh sket...huhuh..memenag kompom saya tokleh khatam tahun njih! Uhuk..uhuk..
Saya doakan akak dipermudahkan urusan dalam pengajian..AMINNNNNNN..hehe

Hazelsyd said...

Dijah,

hehe tapi lepas lepas ni taktau lah kot..sbb bulan purnama macam dah dekat sangat nak menunjukkan roper nih hehee..

apa2pon, thanksssss dijah!!! am wishing for the same thing too for u yah! apa2 just buzz me, okay.

Anonymous said...

*previous entry*

hazel,

u're such a dear friend... yr hugs, tho' virtual were always felt... so warm and sincere!

thank you my dear...

dan semoga doa2 kita di bulan yg penuh hikmah ini dimakbulkan allah swt...