Saturday, September 27, 2008

Raya planning

Dalam aku sedih tak sedih, sebak tak sebak..syahdu tak syahdu pasal raya di kejauhan nih.....tadi setel jugak la aku list kan menu2 yg dijangka nak dibuat on hari raya itself and on my raya open house tu nanti.....senarai guests pon dah dibuat.. and every 1 hour lapse, the list keeps on growing longer!! hehehhe takper.....jamuan hari raya yg setahun sekali sahaja huhuu..

At least, ni menaikkan sikit mood dan semangat raya aku....furthermore, cikpah turut sama menaikkan semangat raya aku bila kami berdiskus-diskus pagi tadi on jalan-jalan raya program on the day itself huhuuu..ok lahhh kannn...

Semalam tepon mak aku.... ermmm......susah nak cakap lah... mak abah aku tak berapa sihat....mak aku sembang2 smlm sambil ternangis2...aku worried, tp aku doakan moga2 depa sihat2 dan panjang umur dan akan bersama-sama aku nanti masa konvo phd aku di sydney nih..amin..amin..amin..

Lepas dia dah cool down sikit tu....sempat gaks dia tanya2 aku apa aku nak masak for raya open house aku.... dia tau aku mmg akan buatnyer every raya.....so dia lah yg bagi aku idea smlm...plus some recipes as well....

Okes, harini nak membeli brg2 sesiap.. then lepakssss sbb berbuka posa kat mesia hall hr ni and esok..

6 comments:

Anonymous said...

Salam H..

Selamat beghayo kek perantauan yo.
Walaupun kita baru berkenalan..cewah..akak rasakan kita dah mesra.net la..hiks

jaga diri baik2 yer..
jgn risau tentang mak n abah tu..insyaallah dorang sihat..doakan tau.

Raya kat mana pun sama jek..cuma yg mungkin terasa bila org tersyg tak der di sisi.

Enjoy ur raya..kim salam kat hubby yer.

Hazelsyd said...

W'salam cikya,

yer cikya..bagai mesra dot net gituuu hehehehehehe

thank u cikya...insyaallah..harap2 cepat2 ler sihatnyer tu depa..

ok insyaallah akan disampaikan..

bye..

Khadijah said...

Enjoy your raya..Kol lah rumah if nak dapat mood raya..ehehe..
Saya doakan pkcik haron n makcik limah dikurniakan kesihatan selalu.Aminnnn..

Jgn sedey2, kit berkongsi langit dan anak bulan yang sama!

wink* wink*

Hazelsyd said...

hi dijah,

thanks..i hope i will enjoy it here...

*wink balik* hihi

Anonymous said...

assalamualaikum

relax sis, satu pengalaman baru demi masa depan yg lebih baik

peluk cium dari 'adikmu'...kehkehkeh

Hazelsyd said...

Fudh!! w'salam

aikkk mana mari laks adikmu nih? hahaha sabo jer la eksss.. takperrr mood raya nyer pasal kannn..sbb aku ingat aku yg adik ko..muga aku student lagi kannnn...

peluk cium dari 'adikmu' ni gaks.. miss u already lorrrr