Thursday, September 25, 2008

Jantungku berdegup kuat!

Wahh tajuk gempak!hehehe

Semalam seperti yand dijanjikan ngan Bat, buat bihun sup ayam untuk berbuka posa....talking about posa, my period ni macam main-main laks ngan aku...kalo main-main gaks aku posa esok lah..buleh gaks aku perabihkan bacaan quran aku. owhh nak citer..aku baru tingat benonyer hehehe

Aku kan, sejak menjak seminggu dua lepas bila terjaga malam asyik ada rapid heartbeat. Dia berdegup kuat sampai macam nak sakit dada bila aku tersedar. Bila pagi/siang idak pulak jadinyer..so aku asyik lupa pasal menda ni.. dah quite sometime.. aku rasa seminggu lebih dah kot...so pagi tadi jadi lagi.. aku tersedar lagi..perhaps dalam kol 3 gitu kot.. tp maleh la nak bangun dah muga tokleh semayang kan..then baru aku tingat nak alert sket pasai nih. Sakit jantung ker? huhu mulut capui siuttt! kekekeke.

Aku cakap kat amran *i even forgot to story mory kat dia pasai nih*..dia sound baekk nyer kat aku.."cuba jangan ingat penyakit2 kronik" kekeke sbb aku ni...kekdahnya.. pantang sakit sikit..aku assume dah penyakit kronik! hehehe..contoh, kalau sakit kepala berpanjangan, aku cakap kat dia.. ntah2 ada blood clog ke haper kat kepala..kalau sakit pinggang, belah kiri ke kanan ke aku dok kata..tah tah sakit buah pinggang...kalau sakit betis, kaki ker yg berpanjangan laks aku cakap kat dia.. tah tah ada tulang kaki yg retak kekekekek and of course la sumer tu aku kena pangkah baekkk punyer ngan dia kannn hahahaha *errr.. apa2 pon baik aku mintak maap dulu ngan korang sumer.. so to ALL friends@readers, mintak maap yer kot kot ada tersilap bahasa kt blog ni yg korang terasa..*

So, back to my degupan jantung yg kuat tadi tu, amran kata buat check kadar degupan jantung seminit dulu.. then baru nak buat hypotesis2 bagai! kakakka alaaa nak ngadu sikit pon tokleh kannnn. Tapi aku tingat gaks, si Put ada sembang hr tu dia pun tgh dok asyik ngan rapid heartbeat jer.. tapiiiiiii.. member tu pregnant wei!! Takkan aku pregnant laks kot kan! *ahaks* sbb meks tgh bulan purnama..yg dok main cak cakk ngan aku nih kan.. anyhow, takde apa lah kot no...angin kot sampai ke jantung! hahahahah.

Okeylahhh meks ada presentation utk kelas malam ni kang...nak nengok2 japs slides aku tu haaa....elok gaks presentation sblm raya.. so that raya ni aku relax la sket.. hihihi *skrg ni pon relax gaks huhu*

Ok daaaaaa

20 comments:

Anonymous said...

assalamualaikum

jaga2 h, kot2 pregnant tuh...

kalu dtg period sikit sangat then sekejapan sajork.. eemmmm den sebagai bidan tak bertauliah berasakan nko nak pregnant
hehehehehe...

tapi betui la, wa pon penah camtu...
ingatkan period ropa2
sakit buatan org

nko ada rasa penat2 tak????
letih ker???
syusyah nak bernafas ker???

pegi la check
buat sendiri kat umah
beli jek test kat pharmacy

Anonymous said...

check la heartbeat seminit berapa. ada penyakit jantung yang can't be cured yet tau. degupan jantung dia laju disebabkan elektrik dalam badan mende ntah. i'm not a doctor.

p/s: sajer nak kasik akak cuak. nak sgt pk penyakit kronik kan?

Anonymous said...

yeap betui tuh fudhla meks sokong.. meks pun sebagai gynea tak bertauliah gaks.. memang ada kes giteww main cak2 bagai tup2 preggy kaedahnya... *maks doa neh*..

gi ler check up buat segala menda okes..

Kopi Suam said...

ija kalau peknen alhamdulillah syukur....amin.manalah tahu ramai yang dok doakan bulan2 posa ni menjadi plak kan...heehh heeh

Alinlai said...

uiskkk jgn memain... pi check apa yang patut... :)

Anonymous said...

hazel,
jantung i pun berdegup kuat bila baca ni taw!! wat saspen jer...

fudhla and batt might be right. i pun rasa mungkin dah lekat kot u nih! lekat apa?? hehehe... go and find out dulu ek!

eh beb, u jangan kecik ati ngan amran tu taw! dia taknak buat yr mind lagi kronik sebenarnya.. hehe

Hazelsyd said...

ayyoyooo..sumer pakat speku preggie no!! kekekekeke

Hazelsyd said...

My beloved friends,

hehehe jangan aaa speku.. aku tak pregnant laaa.. i knowww oneee..ni angin aku rasa..takde apa2 pon..

Fudh,
Semua simtom2 ko tu aku takde hahahahaha, so boleh conclude dah la eks kekeekek

Bat,
Tu diaaaa gynae tak bertauliah katanyer.. aku yg perlu cek kah atau ko sebenonyer yg perlukan cek up ittew? kekekeek *lariiiiii*

Alin,
hehe takper lahh takyah cek...takder apa2..*maleh nak gi cek benonyer huhu*

Teesh,
aikk u pon berdegup ke beb?? tu lah namanya sejiwa kannn kekekeke
apa yg lekat tu? i tak paham bahasa ibu-ibu nih huhuuu

ermm nak kecik ati jugakk! jugak dan jugak!! :P hehehe

Hazelsyd said...

Ady,

..i should do that u know.. tp lom buat lagik! kekekeke nantilahhh

Hazelsyd said...

Fudh
Bat
Ady
Zira
Alin
Teesh

Thanks ols for the concern..thank u dan...semoga doa2 kome tu termakbul juga...

DeLinn said...

kekeekekek

nasib baik la tgh bulan purnama, kalo idak sohih keluar teori monthly ko tu hahahahahaah

Anonymous said...

salam... bila akak citer bab sakit kepala berpanjangan tu tingat citer kawan adik ipar. dia tak pernah sakit pun. tetiba this one time sakit kepala tak nak baik, sampai muntah². makan ubat klinik tak baik jugak.

dia pi ke spital selayang, penuh, refer ke sungai buloh. bila buat ct scan/mri, doktor diagnosed dia ada darah beku di otak yang ntah jadi atas sebab apa pun tak tau. dia pun tak pernah jatuh/sakit teruk.

lepas op terus koma, tak lama lepas koma, terus menghadap Ilahi. kawen pun idak lagi mamat tu. masa dia admitted di HSB, masa tu syafiah belum keluar dari spital pun. 2-3 hari sebelum dia mati (sebut mati la sebab dia non-Muslim), Ustaz Ishak Baharom pergi dulu.

bukan nak takutkan akak tau... case macam ni yang menggerunkan kita. selalunya bila didiagnose dah di peringkat akhir.

okeh.. bab preggy.. kalo preggy, darah tu tak datang banyak. datang sket². blood spots jadi dalam 2 hari je... in my case la...

saya rasa walau pun mungkin *rasa* tak serius, akak better check la... selalunya ada hint yang Allah swt beri melalui keadaan itu. tak kira la preggy ke apa ke... kalo preggy alhamdulillah... tahniah in advance! kalo tidak, at least kita tahu apa langkah seterusnya. kalo tak de apa² pun alhamdulillah jugak... tak rugi pun check bab kesihatan ni...

hehe... panjang meluahkan perasaan... saja balas dendam!

Hazelsyd said...

Na,

hahahahahahaha

tengokkkkk aku dah matured dan berpkiran terbuka dah skrg..bejaya menepis segala speku-speku ittew! kekekekek

Hazelsyd said...

Sue!!

Kak ija pon wendu kat awak tau.. lama dah awak senyap nih hehehe..anyway,

*mode serius,fokus sambil kerutkan dahi*

Thanks sue diatas ingatan tu.. kan.. logik jugak kan segala menda..hrmmmm...tu lah..

Thanks dia atas doa2 sue jugak.. ciumkan dahi syafiah utk kak ija!

Anonymous said...

kah kah kah adehhh as usual sokmo kak wokz kans... *terus sinsing lengan baju*

Hazelsyd said...

Bat,

hahahahah biasaaaaaaa!! kekeke

AppleB said...

takde apa2 kot. toksah dok risau la. maybe ko penat ke hapa ke. tak pun kurang makan dan minum haahahahahaha.

ohh..mek tak speku ko preggy la yang. baik kan :P

Hazelsyd said...

Iza,

yerr baikkkk heheheheheh

yer aku rasa pon takder apa2 *walau dalam ati dok riso gaks penyakit per nih*

aku pon rasa kurang air, kurang makan, angin dalam badan...ehh aku rasa angin medu la.. penah dengo dak?

Anonymous said...

salam H..

ade rasa cam nk mkn kuih tertentu tak?..leh cikya wat kan..hiks

*baru selesai bako kuih nie*

Hazelsyd said...

Cikya,

hehehe amboiiii nak tolong buatkan lagi yerrr hehhe