Tuesday, September 30, 2008

Esok rayaaaa!!

hehehe kasi up kan mood sikit huhuuu..

Actually not that bad la....ada mood dah nih... erm.. tapi kan... roper2nya....bukan aku sorang jer yg rasa kurengnyer semangat raya tahun nih....ramai rupanya! And some of them berada di mesia pon...so maknanya idaklah sbb di perantauan yg buatkan org sedih dan takde mood raya ni kann.. cewahhh...but mostly admit that it is because of work.. huh.. memasing berdedikasi hehehe..aku pon salah sorang gaks kot yg berdedikasi *saper lagi nak puji kan* sbb..kalo bukan kerna kerja, harus time ni aku tengah di dapur masak rendang & mee kari ngan mak aku ngan ina! oh well......that's life hehehe...

Well, actually tahun ni jer... sebelum ni aku enjoy and excited and looking forward jer ngan raya.. and has always had a wonderful raya...hari raya pertama tu, lepas semayang raya bersalam-salaman.. kitaorg the whole family akan ke kuala kangsar dulu visit Chik dan Encik..then ke Padang Rengas, umah pakyop, ayah ngah, pak san *arwah*....then ke kubur tok *abah pada my abah*..masa kat padang rengas ni slalunyer mmg bertembung la ngan pakcik2 dan auntie yg bongsu belah abah...kadang bertembung kadang idak..ikut la...then lepas tu terus ke bagan serai..kat sini laks jumpa Cu, Cak, We, Pak Lang yg uzur dan jiran2 yg kawan2 lama mak aku la kalo larat lagi....so slalunyer lepas setel sumer ni, aku and amran akan lajak pulak ke Bandar Baharu/Parit Buntar....kampong amran pulak....jumpa Ndak, Pak Teh, Pak Lang....my family akan stay atau overnight kat bagan serai..while we akan stay or overnight kat parit buntar tu lah...esoknyer *raya kedua* pepagi akan bertolak balik ke Ipoh...sbb dah nak mula masak2 untuk open house yg slalunyer raya ketiga...very the meriahs laaa dah muga anak2 pompuan cik limah ni kaki nyongket kannnn kami la yg buat plan huhuuuu but loved it so much!

Anyway, kira ok lah kann.. kira fair ler kan.. Tuhan nak bagi aku merasa raya yg sederhana pulak kannnnn sesekali cewahhhh!! Btw, dalam sederhana tak sederhana tu, dah siap pre-schedule photo shoot session lagi tuh! haa DQ tak DQ tuh?!! kekekeke

Semalam finally boss aku dah pulangkan draft first 3 chapters of my proposal yg aku hantar sebulan yg lepas..*huhh sebulan rupanya eks*....seperti biasa, dia tak menjumpai apa2 kesalahan yg major dalam kerja aku.. meaning to say, contents wise ok katanyer! Yang ada hanyalah some minor grammar errors, sentence structure, beberapa paragraphs yg dia tak paham maksud yg nak aku sampaikan serta some part of hypotheses argument aku......meaning to say jugak, my model tu macam ala-ala diterima lah olehnya.....Actually kan, i have always had this in-confidence in my work.. aku macam rasa tak convinve ngan keje aku tuh...dan aku sokmo pkir sv aku nih tak teliti kot dalam dia baca betul2 keje aku tuh.. entahlah...tapi setiap kali dia panggil aku untuk return my work plus some discussions on what he had commented, aku sentiasa akan tanya dia perihal content keje aku dari A sampai H hahaha sampai H jer kekekeke....dan everytime dia kata ok ngan contents aku... so skrg aku malas dah nak pening2 kepala.. i will take his words....yg keje aku ni ok! Dah, abes citer!

Aku juga ada bincang dan bagitau dia yg kalo boleh aku nak present paper kat mesia next July....dan dia juga repeat yg dia nak cari salah sorang examiner dari mesia although final decision still up to the comittee. Ehh correction!! Dia nak soh aku yg suggest few names dari mesia.. apakah?? macam tu ker?? Kalau camtu baik aku cari prof2 kat mesia bidang aku yg aku kenal laaa camtu!! hehe verangans dah nih!

isk isk isk...sehari sebelum raya pon citer pasal kojer lagi eks hehehehehe.. wokess.. today got seminar at 2.30 -4pm by a visiting phd candidate.. so..berbuka di luar lah gayanyer nih..malam ni masak rendang daging...

8 comments:

Anonymous said...

wohh memang suasana nak raya tak sangat terasa. sebabnya masa ady balik tepeng jalan langsung tak jammed. ehehehe

Anonymous said...

Selamat hari raya H dan hubby.

Dari Bok D.

Hazelsyd said...

Ady,

yerrr laaa org dah kt tepen kannn.. tu pointnyer kann hihihi

Hazelsyd said...

BokD,

ehhh tak balik lg ker yop?? Ni pon berdedikasi jugak ekss...sama-sama eks bokd...jgn sedih2 sgt tauu..

Anonymous said...

salam H..

cikya dah siap memasak dah...hiks

nie nak dok rehat2 plak.
badan letih giler. harus terbongkang jap lagi..kehkehkeh

Selamat Hari Raya!!!

Hazelsyd said...

Cikya!!

Thanks for dropping by..

Saya pon rendang dah setel tinggal ketupat pulut jer dalam rice cooker tu... ni jer pon yg saya buat hehe

Rehat cikya, rehatttt..

Enjoy yr rasa esok!! wohooo

ILHAM said...

H,

sedih yer lah aku tengok ko...ish ish ish...dah lap airmata tuh....sapa suruh belajar sampai sydney....kehkehkeh.....

best yer rendang ebb....fuhhhhhh...

selamat hari raya and maaf zahir dan batin tu you and amran ekk...

Hazelsyd said...

Ilham,

"..sapa suruh belajar sampai sydney.."
Jahattt tau ko!!

Slamat hari raya maaf zahir batin to u too...rehat beb..rehattt