Thursday, September 18, 2008

Coincidence and defensiveness

Apa ke hei nyer pulak ngan tajuk entry harini eks? heheheh

Hrm.. how should i start?

You know, this facebook thingy has thus far do me good in tying up back all those loose knots between me and my old friends and yes like fizza said to me, my page has been the central node for that purpose amongst our old frens. Aku tak reti pon menda alah ni dulu, tapi sejak menjak jadik student sini.. kengkawan aku sini ramai yg ada..so they all pomot pomot la sket kat aku, so i joined. So, networking is one of the objective i supposed, although i'm not so much into this. Orang lain, yer la kot.

Having said that, kenal mengenal lah antara mana yg tak kenal kan....yg peliknyer aku apesaii asyik org turki and paki ajer *altho there are few malays as well* yg dok anto mesej kat aku ekss?? kekekek...tapikan, off late nih entah secara coincidence ker apa kan..somehow or rather....org asyik tanya aku amran keje apa? Yeap.... 4, 5, 6 orang samada kawan lama, kawan baru, kawan paki, kawan turki and whoever not dok tanya dia keje apa.......well....to be honest and really honest, i got nothing to hide...tapi entah yerr... bila 2, 3 hari kebelakangan ni orang dok tanya pasal tu.. tak pasal pasal aku jadi defensive & secretive amatz. There are nothing actually...cuma sajer jer aku gatai-gatai play defensive and somewhat cringe inside a little bit bila tengok such a coincidence org dok tanya soklan yg sama.... baik yg malay, yg paki, yg turkish..tak kira laaa. Such a coincidence kan?

Okeh put that aside.

Semalam kuih raya yg diposkan oleh mak and abah aku dah sampai. yeayyy!! hehehehe actually idakler sakan suka sangat.. aku ni bukannyer gemor makan kuih raya sangat.....tapi....yer lah kannnn... dah org tua bagi, aku pon rembat ajer la....ada 5 jenis sumernyer termasuk london almond. Makmor takder yer noks sbb kuih itu sangat lembut mulus kekdahnyer.. tahun lepas, aku kena makan makmor dan tart dengan sudu! hahahaha..those are my two favourite kuihs. hrm.. 100 ringgit lebih jugak rupanye kos penghantaran tu tau..sabo jer lah.

Semalam aku berbuka posa kat luor ajer....sbb parcel tu baru sampai...walaupon idak ler berat sangat kann...tapi maleh nak angkat berat2 berjalan kaki..it's gonna be lenguh i tell yew! heheh so aku request partner aku datang school tolong angkat.. and if so, sure kol 5 baru dia nak sampai kan, after work.. therefore berbuka posa kat luarlah. First time since this ramadan, and.. all i can say is that, despite it being among our favorite place to makan, bulan2 posa ni aku rasa, puas lagi makan kalo aku masak..biarpon telur masak blackpepper atau apam gula hangus yg tak berapa nak hangus! kannn teesh??? hehehehe

On another note, boyfriend aku tuh akhir akhir ni asyik bermenung jer...bangun pagi nak siap gi keje tu menung...lepas berbuka tu lepas2 maghrib tu menung... weiiii korang kalo boyfren korang asyik menung2 jer bahayaaaa weiiii! kekekeke. So aku tanya dia smlm..."kenapa ni? ada apa2 masalah?" *perasan dak standardnyer soklan aku nih??? pada sapa2 yg perasan laaa...jgn riso.. insyaallah, i don have any bad feeling on this*. And, being me as i've always been towards him, aku sambung lagi.." masalah keje ke masalah dah cukup 'haul' nih?" terus gelak beso member tuh! hahahaha. Okeh cut the crap, masalah kojer kisahnyer. hehehehehe. To cut the long story short, i probed, he story-story and i offered some kind of opinions or suggestions.. yer lahh kannn.. dah pasal keje dia apa yg aku reti??? But, he has always trust on my suggestions, betui nih...*although depan aku ala-ala ego buat buat tak nak terima* last but not least smlm aku cakap kat dia..."anggap jer semua2 ni dugaan2 di bulan ramadan....insyaallah semuanyer selesai in no time nanti..." *cakap pandai ler aku nih!*

Tu jer... dahhhhhh...boring ler.. rasa macam panjang sangat entry harini huhuuuu. Harini ada kelas and tutorial.. so der very m.a.l.a.s. i tell yew!

10 comments:

Ayu Mohamad said...

apapun aku suka baca entry ni
haa dah le plak aku plak moskel pasai apa depa dok tanya kamu meran keje apa kan..
Ija.. arini kami kurik-kurik kendi Ramadhan plak :)

u take care yach..

Hazelsyd said...

Ayu weiii

kekekekeke apesai ko suka buat aku terkekeh-kekeh pepagi eks ngan komen ko nih? hehehe dahh ko pon turut moskel eks? hahaha haritu ko turut sama jadi agen CSI aku pasai kes cina-kunun-nak-bunuh-diri tuh? kekekek

owh! hangpaaaaaaaa! sajer nak bagi aku jelez eks! hugs ina for me yer!Enjoy..

Anonymous said...

tudiah siap cukup haul bagai.... hak hak hak..

naseb ada girlprens yg prihatin yach.. *maks sujuds*

Hazelsyd said...

Bat!!

Aku gelak tutop mulut ni Bat!!

*see takdak bunyiii*

ehem! girlpren ittew sentiasa prihatin masuk bab-bab ni!:P

Hazelsyd said...

aduhh terseksa occay gelak tutop mulut!

Anonymous said...

hazel,

hangus yang tak baper nak hangus? heheeh sesuatuh!! telur masak blackpepper tu pun macam yummy jer bunyinya taw! hehe

..."kenapa ni? ada apa2 masalah?"
weh! gerenti part of his problems disappeared bila ada yg tanya cam ni taw!!

take care yer, both of u!!

*lapar nih!* huhu..

Hazelsyd said...

teesh,

hehe tu lahh..mmg sesuatuh! sbb tak menjadi lagi kannnn heeheh

hrm..betui agaknyer kot u cakap tu teesh.. erm..tp tu lah kan pasei keje ni kalo tak setel2 masalahnyer, tension jugak jadiknya.

thanks beb!
*i pon lapar!* hehehehe

tentangseseorang said...

wohhhhhh dah dapat kuih raya...duit raya bila nak maybank2u ke ady? lalalalala

Hazelsyd said...

Ady,

Duit raya? hallo?? saya ini student tauuuuuu!:P

Khadijah said...

akak!saya nak id ym akak leh? ada benda prebet nak sembang

id saya : dijah_best

tenkiu