Friday, September 5, 2008

5 Ramadan

...hehehe so smlm aku tak datang balik sambung entry aku pasai mimpi tuh hehehe..mood macam tak mari pulak la smlm...dan jugak tak mari harini utk bercerita pasai itu..erm.. once upon a time di bulan posa jugak dulu, aku sokmo dapat mimpi pelik2...yg i just ignored.. but rupa2nya signal.....

Anyway, aku dah setel kojer yg mencemaskan smlm, before lunch time sini aku email dah pd sv and I should get a reply with comments today lah sbb then I have only 3 days more to make amendment and then officially submit it to the conference committee..tertekan i u ols.. tu laa sape soh buat keje last menet lagi *cepat2 pekop tinge!* hehehehe.. tp idak ler last menet cuma one after another jer...so skrg nih.. sv aku lak tgh tension huhuhu.. minggu lepas aku submit first 3 chapters of my draft proposal...dia penin tang tu dah sepasei dah.. ni mari pulak paper nih for his review oso penin lagi nih kekekeke..dah nama dia ada kat dua2 paper ni kannn nak wat camno....

Okeh tuko topik.

Semalam ada kelas as usual so berbuka kat school ajer ngan kuih-muih.. ish ish ish korang tau 5 ketul kuih kat sini equivalent to 10 dollars u ols! Dalam 5 ketul tu haruslah 2 ketul seri muka yach! See.. mana ler idak aku tingin nak buat sendiri kuih..hehe alasan alasan. Takpe, smlm dah beli frozen curry puff 50 biji. Alaaa tak beso sgt kuihnyer..sbb tu aku beli 50...boleh buat berbuka and also sahur kot kot berselera kannn.. also Sabtu ni dah ada jemputan berbuka posa so boleh goreng bawak hat ni buat buah tangan jer jadi lahhh..

Aisehhh smlm aku dah miss sehari terawih...aku balik kelas kol 9pm.. punyer ler ngantuk and malas opsss kurang rajin....lepas isyak ajer terus kedeboom tido dengan niat di hati, takpe takpe ni bangun kang ni buleh buat sunat hajat ke taubat ke skali terawih. Nan ado! Amran gerak pagi nak bersahur baru aku sedo! Letak kepala jer terus lena smlm...Aku yg letak kepala kat bantal tau..*kikikiki*

Anyway, disebabkan aku tak bawak balik keje smlm sbb paper br lepas submit, tinggal tunggu respond ajer.. so macam lepas sahur tadi lepak2 la di internet....mula ingat nak tido balik.. tp tak ngantuk la pulak sbb dah pekena coffee... coffee ni lah yg slalunyer tolong aku bukak mata pepagi sepi'i ni.. and in today's case, walaupon takde niat nak blajo pagi tadi, i still need the milk la pulak kan....anyway, dalam kol 6.30am tadi aku landing la jugak kejap konon nak baring2 ajer atas katil tu mentara nak bersiap satgi kan.... alih2 sedo Amran gerak aku cakap dah nak gi keje! kekekeke.. so skrg ni kepala aku melayang-layang la ni....

Ok tu jer lah citernyer.

15 comments:

Ayu Mohamad said...

Hmm kalo tido lepas bersahur memang le melayang-layang ek hehehe
arini aku balik Lumut after work. naik bas kol 6.30am so aku akan berbuka dalam bas le jawabnya.. haruskah aku sms Ina tanya waktu berbuka posa? hehehehe

*terbayang2 aku nak solat maghrib baru tingat aku lupa bgtau Ina waktu berbuka hahaha

Ayu Mohamad said...

Hmm kalo tido lepas bersahur memang le melayang-layang ek hehehe
arini aku balik Lumut after work. naik bas kol 6.30am so aku akan berbuka dalam bas le jawabnya.. haruskah aku sms Ina tanya waktu berbuka posa? hehehehe

*terbayang2 aku nak solat maghrib baru tingat aku lupa bgtau Ina waktu berbuka hahaha

Hazelsyd said...

Ayu,

tu laa mmg betoii..ni weng weng lagi nih.

gi aa tanya ina pulak.. silap haribulan time dia nak semyang Isyak baru dia tepon ko! hahaha

Anonymous said...

sokmo tertidurnya.. *tapi memang takleh letak pala erkk sure tertidur kan*..

meks takleh tidur after sahur sure sakit pala.. so since 4am berjaga neh.. *zombie kah maks*

Hazelsyd said...

Bat,

Itu lerrrr.. maklum ler bulan posa ni kannnn hehehe *beralasankah aku?*

Memang aa tokleh tido lepas sahur..penin

Mu buat kuih raya ke lepas sahur? heheheh

Anonymous said...

wakakakka maks kuih tunjuk bley ler.. *lariiiiii*

err anak2 makcik Limah tak tau ler maks kots2 buat kuih raya *jeling2 linn*

Alinlai said...

tadak masalah tido lepas sahur, sebabnya kat sini subuh 5am, lepas tu kroh kroh la... tak pe solat subuh tu cam exercise juga, kalau tido lepas subuh pun kira OK la ke ke ke...

Hazelsyd said...

Bat,

Sunggoh la soklan cepumas tu!! hehehe

Hazelsyd said...

Alin,

Ko takper.. got alasan one utk get more and more and enough sleep hehehe

tentangseseorang said...

arrr sudahnyer citer mimpi tuh ngak kelihatan?? ayam masak apa semalam?

Hazelsyd said...

Ady,

ha ah tak kelihatan lagi nampaknyer...

ayam?? kihkihkih smlm kan makan kuih ajorr...ada kelas maaaa.. hr ni baru nak masak.. chicken kung pao katanyer! *jeling Bat*

Norae said...

Aku pun sama... kalau tido lepas solat subuh.. mesti rasa macam pening2 lalats skettt..

cekputeh said...

Kuruih abih la kawan aku sorang niiiii....ate ke makan kuih je buka and sahur.. Tak leh jadi ni, aku pun kena makan kuih muih je ni...*sambil terbayang lauk pauk yang di masak*..kekekekeke

Take note word "yang dimasak" tu yaaa..hehehe

Hazelsyd said...

Nora,

Aku kalau bukan bulan posa, subuh aku elok elok dan jer hehehehe so tak dan tido dah nak siap gi opis pulak

Hazelsyd said...

Wa,

Kuruihhh?? aduiii rasa cam takkan tercapai jek hat ni kekekeke kuih muih tu side dish wa oiiii hahah

Masak eks? Ikut sempat ler kan..