Thursday, November 20, 2008

Hapdet yg backdate

hehehe..


First and foremost, tima kaseh pada kengkawan yg mendoakan kesihatan my mom..thanks alls....Aku agak constraint untuk hapdet walaupon rasa nak hapdet gaks so that u guys who concern abt me and my mom would know her status. Thanks jugak pada yg calling2 aku dan sms2ing aku eks...Tapi delinn dok hapdet blog dia tu..so kira u ols dapat tau gaks la kot status my mom. Maklum laaa org ada PDA utk hapdet kannnn..aku ni apa ajor yg ader..uhuk uhuk *tak pasal2hahahaha*


Secondly, aku miss untuk blogging kekeekkeke over kan? hehehe. Okay about my mom.. dia nyer blood sugar dah pretty much stable i would say.. dah play around 6.0 - 9.0 figures ajer.. so aku rasa ok dah tu.. and Dr pon cakap gitu. Latest today, Dr kata akan amik last reading satgi and if everything goes well, dia boleh discharged by today. In my previous entry, i mentioned about the jantung treatment that was made on her but alhamdulillah the result came out that all these got nothing to do with jantung...it's just that she got history so that's wat they attended the first thing. Alhamdulillah takde apa2 nampaknya. Well...mak aku kena gaks disuntik insulin. Mak aku mmg taknak.. dari dolu-dolu pon dia mmg taknak insulin.. well yer lah kan.. bila dah start cucuk2 ni. sampai bebila kena cucuk insulin tu..tp.. nak buat camana betul dak? She has taken the maximum ubat diabetes dah to the point that they does not give significant difference anymore on her blood sugar level.. so last resort is insulin lah. Mak aku pot pet pot pet gaks kata taknak.. and aku turut sama pot pet pot pet gaks kat dia.. aku actually prefer ikut cakap Dr tu sbb she knows better ler kan.. kang..affect ke buah pinggang laks kang.. lagi susah.. hrmm gitu la...so first day tu aku rasa mak aku ada ala-ala hot ngan aku kot sbb aku support cakap Dr tuh...tp 2nd day tu dia dah nampak bleh terima dah nak kena cucuk insulin tu...and some more Dr kata hanya cucuk sehari sekali belah malam ajer.. dia macam dah boleh terima. hrmmm.. gitu lahhhh


Nampaknya this time around, spesis kelli ng ramai ah dalam ward mak aku tuh.. hayyoo kekekekek gelap pandangan haahhaha *jahat aku!*.. but that was my first comment di hati.. tup tap tup tap.. harini hari keempat..kekdah nya aku berkawan baik laks ngan depa ahahahahah nampak beno takde kawan kat dalam wad tu kan ekekekkeek...adoiii sabo jer lah.. aci kat sebelah katil mak tu besfren kitaorg..sabo jer lah.. jadik geng bergurau senda.. aku rajin gaks sakat2 dia kekekekk...tp baik ler org nyer.. mak aku laks.. pantang ke benda, sumer nak pelawa dia heeeeee sabo jer lahhhh.. apa ajer yg mak aku makan nak dipelawa nyer dia...Semalam petang, ada one lady melayu yg macam tak berapa betul masuk dok depan katil mak aku.. tu diahhhh aku nyer ketaq la smlm sbb kan aku tido kat spital smlm...dia dok panggil aku 'Ain'... dia dok panggil jer aku."ain, meh sini ain.. tolong bukak pagar ni.." or..."ain, saya nak balik.."..or.."ain, saya nak minum.." heheheh memula smlm petang aku ngeri sbb aku ketaq kekekekeke tp tadi dah ok dah.. aku dah boleh layan2 dia sembang. sian sangat laaa kat dia.. aduhaiii.. tgk muka dia mmg muka sayu.. kisahnya ada anak 4 org, ada mak bapak lagi tp tak nampak sesaper datang.. anyway....mak aku kata dia tu harus meroyan kot..meroyan hat yg dalam pantang tu..dunno..


Hrm.. so tu jer lah takat ni. Nanti later2 aku hapdet lagi eks.


Daaaaaaa


Addendum:
To: teesh, hana, fudh, zira, yatz, cikya serta DL..thanks so much for u guys nyer doa2 di komen box at previous entry.. aku reply kat sini ajor la yer.. berkat doa korang, insyaallah mak aku cepat ok nyer tu.. thanks beloved!!

12 comments:

Anonymous said...

memang patut a dedua beranak dok pot pet pot pet erkk..

anw.. semoga Makcik Limah cepat sembuhnya yach n u too take care urself yach..

ehh citer Farhana tak ader laks erkk???

Anonymous said...

H....oo u dah balik ipoh ghoper nyer..jaga mak baik baik ya

Bok D

AppleB said...

ohh..ko kat ipoh ye yang. mek baru tau. yelah baru balik kan.

moga makcik limah tu cepat2 sembuh dan cepat2 balik umah.

ko soh la mak ko tu try kopi KH namanya. bapak kawan mek dah ok. dulu pun teruk sampai duduk sepital sebulan. berinsulin jugak. lepas minum tu dah turun bacaan gula tu. dan takyah insulin dah.

my mom pun tgh cuba2 minum gak. tp belum cek bacaanya gimana.

soh la dia cuba mana tau sesuai kan.

Sofya said...

salam H..

alhamdulilah...moga bertambah sihat ibu H tu.

psstt..kopi KH tu kopi apa ek?

jane said...

SALAM,


kita tak tau tau mak u sakit. airini baru masuk....

jaga mak baik2 ek. doaku bersamamu...

Hazelsyd said...

Bat
BokD
Iza
Cikya
Jane

Tima kaseh di atas pesanan2 dan doa2 kome tu.. alhamdulillah..dah discharge pon..

Bat,
Ha ah..lom masuk episod citer farhana lagi..too occupied.. lepas2 ni ada kot

BokD,
yer.. dah di ipoh kekdahnya..thanks yer..

Iza,
kopi KH tu kopi gapo weh? Thanks yer iza for the advice

Cikya,
Thanks..insyaallah sihat mak saya tu..

Jane,
takper jane..thanks yer for the doa...slamat bercoti jane!!! ehh ko kat ipoh kan jane? dating jom? hehehee

Anonymous said...

alhamdulilah.,,

baguslah dah sihat, aku dah suruh delinn doakan banyak2 lepas pray, then buat sujud (minta pada yang ESA moga makcik Limah tu sembuh sepenuhnya) dan jangan lupa doa dan bersyukur pada yang ESA juga. Doa anak2 ni mudah-mudahan diberkatiNYA

-ojij-

ILHAM said...

alhamdulillah mummy you dah recover...

ermm ko buat sydney gan ipoh tuh macam antara anyir dan jakarta aje ekk...kehkehkeh...

cara ko layan patient lain kat ward tu ala ala doktoranders gituh...hehehe..

okke Df.H, kirim poloks gan mummy ko ekk...

moral of the story : biar naik sugar daddy, jangan naik sugar level ...kehkehkeh

ermm...ko tepon tepon si meran tuh...tu species jejantan kebarets gak tuh...baibun bah!!! hehehe..saja nyakat beb, jangan ko balik jugak malam nei pulak...

wokeh, wa bangga ko anak mithali beb..

Anonymous said...

hazel,

alhamdulillah mother u dah semakin sihat!

u sure dah tak sabar nak balik sydney kan? hehe...

take care wherever u are! rindu seh kat u...

Hazelsyd said...

Jijo,

Thanks yer for your doa and pesanan2 ittew.. concern gaks ko kat aku eks walaupon jarang2 nampak nick kat sini..

thanks beb...

Hazelsyd said...

Ilham!!

mana ko sudaaa pegi?? berzaman tak nampak nick ko kat komen box aku ni tau.

anyway,no compromise la eks aku rasa bila masuk bab-bab immediate family ni kan..

si meran tu, harussss tetiap mlm dia tepon aku.. rasain lor kesunyian guano kekekekeke

wokesss beb..u take care there. thanks nyinggah walaupon dalam kebizian amatz.

Hazelsyd said...

teesh dear!

miss u too beb!!

thanks for your prayer yer..