Monday, November 17, 2008

Once again...

I am in Ipoh, Perak Malaysia.


Terkezut? yer silaa.. kerna aku pon terkezut gaks aku balik nih.


Aku dapat last minute call that mak aku sakit.. tak sihat..she called me..crying.. sounded so down..and said she will need to be admitted ke spital on monday. So...aku pon..berpkir seketika iaitu dalam jangka masa yg tak panjang..


Dia nak kena admitted sebab diabetes.. mmg mak aku nih diabetic.. tp paling terbaru kaki dia bengkak, luka di dada *kesan bypass dulu* berlubang balik dan berair..and dia ada jatuh one day and luka kudis yg besar dan melarat. So aku worried sick! Tambahan pulak dia cakap satu sentence yg mengundah gulana kan hati aku. Of course dia tak bagi aku balik awal2nyer haritu..dia kata dia takda apa2 but aku worried sick.


Maka, tanpa pkir byk2 kali lagi dah.. aku beli tiket terus.. kebetulan MAS nyer tiket murah..aku balik sorang jer, amran tak balik.. kojer..


Flight ahad ptg tp delay 4 hours akibatnyer took off kol 8pm, sampai KLIA kol 1.00am lebih, sampai gombak umah adik around 2.30am gitu.. gedebuk gedebak aku lelapkan mata ada la dalam 2 jam.. then udah bangun bertolak ke ipoh sbb mak aku nak kena admitted ke spital hr ni.


Dalam tengahari, mak admitted.. basically to watch her sugar level.. aku penjaga belah siang tadi...dalam aku perati perati treatment Dr tadi.. more towards jantung nyer treatment instead of diabetes. Tapi insulin masuk la jugak tadi. Mak tense agaknya, dengan bacaan gula awal 23.9 dgn insulin terus drop ke 4.0 then BP melambung ke 203/73, terus dia dah macam nak pitam. Aku takot giler!! Tapi see how esok esok lusa, harap2 ok lah dia..


Adik badik sumer balik..legaa...sesama berkongsi kerisauan.. mak sedara mai gaks jenguk tadi...mlm ni and mlm esok ina jaga.. sebab dia kejap jer..then aku take over.


Hrm.. tu lah dia latest update nyer...


Till then.. dont miss my blog updates eks kekekekek. Insyaallah i'll try to call some of u mana yg sempat.. seperti biasa will use a temporary prepaid fon number. Idak pasti samada akan update atau tidak. Mau jumpa? kekekeke sila lah mai ipoh yer heheheh. I doubt i'll be going to KL at all except on hr aku balik sok. Wokessss buat masa ini, aku ngantok campor penat yg amat..and mau tidoooooooo...

8 comments:

Anonymous said...

hazel love,

so sorry to hear abt this! harap2 mak u akan cepat sembuh ye! dan mudah2an with u around semangatnya akan lebih kuat nanti.

beb, my prayers will be with her, insyaallah...

take care!

Anonymous said...

Ija, sorry to hear about your mum. Aku doakan dia semakin sihat. Semoga ko and family pun kuat dan tabah to face this.

Take care dear.

Anonymous said...

assalamualaikum...

insyallah semua akan ok,
janji kita berusaha seribu daya
segala akan terserah kepada Yang Maha Esa
amin...


p/s: calling2 taw

Sofya said...

salam H..

tingginya paras BS dia..sabo yer H.
apa2pun redha..
yang terbaik datang dari NYA.

cikya doakan ibu H kembali sihat..insyaallah.

Anonymous said...

Kak ja,

naemah doakan mak kak ija sembuh seperti sedia kali dgn cepat :)

Kopi Suam said...

Ija,
semoga makcik limah cepat sembuh dan cepat keluar hospital hendaknya amin..

Anonymous said...

My Dear H,

really sorry to hear this. Didoakan semoga your mom sembuh & sihat dengan segera. Jaga dia baik2 dengan penuh kasih sayang. Jangan stress ya. Banyakkan doa dan zikir. Sabar tu harus ada. Insyallah ... semuanya akan ok.

keputusan untuk balik Ipoh mmg yang terbaik.

*hug u very very tight*

with lots of luv
-DL-

p/s : salam untuk Ina & keluarga ok.

Anonymous said...

amin...