Thursday, November 13, 2008

Spekulasi & kecurian

Semalam setelah beberapa hari baru aku nampak batang idung si bernado. Dia dah lama tak datang school smlm baru muncul. So seperti biasa tegur menegur, aku pon tanya dia apesal lama tak nampak and all..Dia cakap dia study kat umah dia.. dia nih baru pindah studio apartment kat surry hills.. sblm ni dia sewa bilik jer...ni dia kata dia share ngan kawan dia, kawan laki lah. tringgggg!!! otak aku sibuk nak speku dah DL oii!! hahahahaha. Tapi aku gelak gelak jer la kat dia sambil2 ngusik.."owh so now u love studying at home eh instead of here??". Dia pon gelaks macam masing2 paham laks hahahah.

Anyway, sejurus lepas tu aku terus peringatkan dia berkaitan kes kecurian si becky nih and potensi kejadian ni di musim2 summer break nih. Sebab dia nih antara salah sorang yg sokmo tak konci pintu gaks. Ada skali tu aku ter lock him out hahahahaha padahal dia gi pantry ajor. kekekeke. Dia macam nak marah ngan aku keesokan harinyer masa tu..dia cakap.."i was only in the pantry and didnt bring my key". So aku balas.."yeah, but i dont want to be hold responsible if any of your belongings are stolen, next time bring your key whereever you go". Diam terus dia.

Untuk menunjukkan kat dia betapa kes kecurian yg sekecil2 nyer pon happen kat sini..aku citer kat dia kejadian last summer break, a silly one at that!.

"You know, last semester lay peng's dinner was stolen and eaten by only God knows who!"..aku lom habes citer masa ni tp aku dah gelak beso dan si bernado pulak terus tutup muka dia yg ensem tuh dan terkekeh-kekeh gelaks!. kekekeke. Then aku sambung.."yeah, it was around dinner time, 7-ish and when lay peng wanted to go and get her dinner in the pantry, they're gone!".. si bernado dah tak pandang muka aku dah masa nih.. dia gelak gilos!!. Then aku sambung lagi..."and what's worst is....the one who ate her dinner just left all the dirty lunch boxes in the sink for lay peng to clean, that *******!!!" terus kitaorg berdua pecah gelak beso! hahahaha.

Yer lah.. korang bayangkan si pencurik makanan tu.. tau lah dia tu lapo.. tp at least kan.. it's either u steal away the lunch box & throw them somewhere else or u help clean la the lunch box kan..buat sakit ati si lay peng ajor tgk lunch box dia empty dalam perut yg kelaparan laks tuh. pehtu nak kena cuci laks container dia tuh hahaahha. hadoihh laaaa. Tp kes ni, mmg kitaorg dok gelak2 bila ngingatkan. Tapi aku ngingatkan gaks si bernado smlm..."u dont ever mention this to lay peng.. it would be such a bitter memories for her!" kekekekekeke gelak lagi kitaorg.

Wokessss sekian kisah kecurian pada hari ni. daaaaaa.

**An article to ponder as self reminder for future reference**

16 comments:

Ayu Mohamad said...

hehehe aku pon gelak baca nya Ija.. :)
tapikannn yg kecik2 mcm tuh la lama2 jadi pencurik beso ek ..
eh bila kamu nak letak gambo bernado kamu tuh kekekekekeke

Hazelsyd said...

Ayu,

laaaa ko pon tunggu gaks ker gambo bernado tuh? hahahahaha.

bab2 kecurian tuh, i agree.

Anonymous said...

lain kali apa kata buat perangkap buh "asam urat" ka lam lunch boxbiaq pi pencuri tuh makan.. "merasa" cherry berry kaedahnya huhu..

err maks nak gaks nengok how ensem si bernado tu bah.. *bley dibuat stok anak ayam idak neh* matilamakkk konfesi katanya

Hazelsyd said...

Bat!

hahahahahaha haruss tuh gaks kan.. ermmm nak kena take up bisnes offer by vaart gaks nih kekekeke *aku hengat si pencurik makan tu kejam dah, lepas makan tak gheti basuh bekas.. ropernya ko lagik kejam nak bagi dia cherry berry! hahahahahaha*

lahhh mu pong letak harapang gok kat bernado nih? hahahah

*mati ler meks kalo rupa tak seindah yg dibayangkan ekekekekekekek*

Anonymous said...

ehem ehem ... sapa brani nanya gambo bern aku tu?? haaaiipp!

-DL-

Hazelsyd said...

DL,

kekekeke bukan aku eksss

Anonymous said...

sabo jeler weii mana ada pencuri sebaik iteww nyah nak basuh bagai adehhhh *maks sujuds okes*..

as usual maks hayams mana ada ati pewots.. berhati batu katanya.. *oppssss*

errr DL sharing is caring rite???

Anonymous said...

assalamualaikum...

anak sapa la tuh!!!!



gamber mana?????
aiseh....

Anonymous said...

nak tengok gambar dia jugak..

AppleB said...

matilah ija kena harass lepas ni kalo tak boh jugak gambo anak ikan tuh akkakakaakakak

Hazelsyd said...

Bat,

yer ker sharing is caring in your context tuh? hehehehe

Hazelsyd said...

Fudh & teesh,

mau tengok jugaaaa ka?? hehehehe

Hazelsyd said...

Iza!!

memangggg.. tak tenang meks nih selagi tidak dipenuhi permintaan feminat katanyer.. errr feminat bernado laa bukan aku! kekekeke

cekputeh said...

nak tgk jugak gambo bern tuuu...kekekekeke

Anonymous said...

ja..
sorry tak angkat tepon tadik.. didn't know it's ur no.. phobia skit nak angkat kalau no pelik2 nih.. anyway do call me kalau tak settle lagik..

me,
-acik yang tgh rasa guilty giler-

Hazelsyd said...

acik,

takyah guilty.. takde hal.

apo yg ko fobia nih? lari dari saper? bopren lama ka?? hahahahaha