Sunday, November 23, 2008

Ipoh day 8 - citer bebudak

Semalam seperti yg dirancang aku gi kenduri umah my childhood fren.. then lajak juga ke umah my senior..kat kawasan perumahan mak aku ni gaks.. dekat ajor..then lain2 melepak ajer. Sebelah petang, my besfren masa kat convent mai umah nak tgk mak plus nak jumpa aku gaks ler.. aku yg call dia sejurus lepas aku balik hr tuh. Lama gaks sembang ngan dia...member businesswoman berjaya dah kat Ipoh nih...


Skrg nih baru lah rasanya spend time yg sakan sakan ngan bebudak kecit tu especially si kakak...kakak tido ngan aku skrg nih...melekat sunggoh ngan aku...hrm....bila dengo bebudak ni sembang2 kan hrmm.. walaupon aku senyum2 gelaks2 ngan depa.. tp dalam ati sayu gaks.. sbb cakap2 depa nih ler sok yg akan buatkan aku rindu depa heheheh..tp nka wat camno kan hehe..malam tadi laks.. mentara nak tido.. lepak dalam bilik ngan farhana & dik an...aku layan buku citer.. bebudak dua org tu dok main lawan teka teki..teka teki bebudak..aku gelak2 dengo soklan2 yg depa berbalas2 tuh..boleh disimpulkan, si adik an nih cherdik pkirannyer *tp maleh belajo* while si kakak nih agak slow sket *tp rajin blajo*...antara soklan2 yg buat aku gelaks sakan bila si dik an tanya kakak dia.."apa dia kain yg boleh bukak dan tutup"..utk seketika aku dalam diam pkir gaks.. apa ker dia kekdah kain nyer.. mata mamat tuh tgh pandang straight ke depan.. si kakak tokleh nak jawab...depa nih tanya soklan yg menda nya depan mata hahahaha.. roper2nya jawapan dia kain langsir hahahahahah. Then dik an tanya, "air apa yg wangi" hahahaahha aku gelak dulu dah sblm kakak jawab.."perfume!" kekeke aduhaiiii.. si kakak laks tanya..."apa dia binatang yg macam harimau tp mata dia beso"..si dik an menung.. aku pon menung dalam aku buat2 tak layan depa tuh..roper2nyer jawapan dia.."garfield kat umah depa" kkekekekekek. Then dik an tanya laks.. "apa dia kain yg boleh letak kat badan.." kakak tokleh jawab.. ropernyer kain batik/pelekat hahahah. Tak concentrate aku baca buku citer mlm tadi layan depa keekekkeek.


Harini dah janji ngan depa nak tgk high school musical.. walaupon sebenonyer aku yg nak gi tengok kekekeke..so catch movie pagi...tergedik2 ler dua org tuh nak gi tadik...masa tgh2 tgk movie tuh, si dik an kejap2 pandang atas..kejap2 pandang blakang.. aku sound gaks dia.. cuba ler duk elok2 tgk citer..tanya, boring ker.. idak katanya. Anyway, lepas tu bawak depa gi makan pizza.. masa makan aku tanya dik an.. apesal dok tengok atas tgk blakang tuh..dia kata ropernyer dia kira baper aircond ada situ, mana sumber cahaya yg dipancarkan ke screen tuh..ish ish ishhh budak tuh. Aku soh dia tgk wayang, lain di perati nyer. Then masa gi makan kat pizza..dik an cakap kat aku.."De' tau dak kat restoran pizza nih, lampu dia lagi banyak dari aircond dia" kekekekek aku gelaks jer la.. observant kekdahnya.. tp blajo malas!


All in all, nampak depa happy ler tadi.. ni depa tgh tgk tv.. tenang aku nak hapdet blog nih kekekeke. Selain ittew, hrmm.. dengaq2 gaks brita2 tak dijangka dan tak terjangka berlaku di syndey tuh..so.. once in a while bila berkesempatan, harusss aku online kat ym nak dapatkan latest goss..dalam bercoti, berita2 entertainment begini mmg mengujakan kihkihkih alaaa macam tak biasa kannn penyampaian maklumat syd-mesia, mesia-syd. ahaks ahaks ahaks!

13 comments:

Anonymous said...

sonoklah si Farhana N Dik An yer.. dah ler coti2 skool katanya..

tapikan rasa x lengkap kalau tak ada entry menyongket ke Jusco laks *huhuhu*

DeLinn said...

*Monolog: dah tiada istilah menyongket ke jusco lagi untukku... hiks!*

Anonymous said...

lawak la dengo telatah anak2 sedara kak ija ;-D ehehehe

mcm rancangan "kid say the darnest things" la... :) comei...comei...

ummi of triplet said...

hampehhhh......aku nak tgk HSM3 jugak!!! sabar menanti december

Hazelsyd said...

Bat,

kekek mmg depa sonok ler tuh.. sonok sakan..mengekor aku ajer kemana2..

ittew citer jusco eks? kehkehkeh sajer jer aku ilang kan dari entry aku.. padahalllll of kos!!! ahhahaha

Hazelsyd said...

Naemah,

hehehe memang bebudak tuh!

Hazelsyd said...

Cikpah,

heheheheh sila jeles yach! kang nak nengok james bond laks lalalalalla

Sofya said...

salam H..

budak2 mmg cam tu..kdg2 lemas arr..banyak sgt soklannya..hiks

cucu cikya pun bnyk bertanya kat nenek dorang nie hah.

tunggu dorang beso sikit..lagi bnyk soklannya..

Hazelsyd said...

Cikya!!

i miss yew!! kekekekek

itu ler..hehe tp elok budak2 ni byk bertanya soklan kan..

jane said...

salam beb,

ipoh kat mana ek ?

Hazelsyd said...

w'salam Jane,

dekat2 ngan giant/sunway city

jane said...

salam,

beb,

kita tag awak laaaaaaaaaaaa

Hazelsyd said...

Jane!!w'salam

kekekeke dah pandai tag tag kiter yer hahahaha

zasssss gi blog awak!