Wednesday, November 12, 2008

Mula dahh...

Sekarang ni suasana kat sekitar campus dan school dah mula senyap dan lengang..exam period belum abes... kalo tak silap end of this week rasanya...but baper hari jer tinggal kan..lengang dah lah..

Kat room aku nih smlm, one of my colleague sini kehilangan wallet and handphone dia. Actually cubicle dia dok menghadap pintu while my cubicle tersangatlah strategik nyer situated on the other side of her rows of cubicles, iaitu mengadap tingkap..sangat lah terselindungnyer..row aku nih ada 3 cubicles; aku, bernado and satu lg kosong yg dulu kala amran datang surfing net kat situ mentara tunggu aku memalam..now no more.

Anyway..aku nih jenisnya nak keluo kemana-mana pon akan sentiasa tutup pintu regardless ada org lain ke dak dalam bilik ni..and akan kunci pintu kalau aku the last person leaving that room hatta ke toilet yg berdepan ni ajer pon. For safety precaution. So minah ni smlm dia gi printing katanya and left the door ajar. Aku tak sedo pon sbb aku disebalik sini kan...sedo2 dia datang kata lost her belongings tu..hrm...tapi memang musim2 cuti nih..mmg ler kejadian kecurian ni akan bermula...nauzubillah ler terjadi kat aku...hrm..depa2 nih aku pesan lama dah sentiasa kunci pintu walau nak gi dekat mana pon...off late nih, aku pasan jer pintu tak berkunci time-time yg aku balik lg awal dari depa and when i first came in the morning. Tokleh nak kata apa lah.

Semalam terserempak ngan Cassandra, the ever gorgeous aussie who was then my lecturer but now kinda close friend gaks. Biasa ler..dah lepas zaman belajo baru ler boleh ber-fren-fren secara free & easy gitu kan hehehe. Aku pelik dia nampak happy beno smlm siap peluk2 bagai tersenyum riang..so bila aku tanya dia.."what's up Cassie? you look glowing"..dan dia pon kata.."i've just submitted my thesis,a 6-yr thesis!" *she's doing her masters by research on a part time basis, that's why*...."wowwww!" aku cakap...patut ler..mmg lepas ler salah satu hazab dunia buat kami-kami nih bila dengo berita2 macam nih hahahahaha. Good news indeed. **hazab dunia untuk kesenangan di masa depan, insyaallah**

Another good news from one of my colleague gaks smlm, si Theresa, she managed to cross over from MPhil to PhD. Meaning, dia asalnya buat mphil *masters by research, 2 yr-period* dah defend proposal dah pon..tp dia appeal dgn proposal yg sama, dia teruskan ker phd. A brilliant move and good for her sbb she saves 2 years there already without the need to start all over from scratch for her phd!! wuhuuuu tu laaa..nasib org kita tak tau kan...saya doakan semoga nasib2 & rezeki kita sumer ni baik-baik belaka yer..amin..

Tu jer lah kot nak citer.. aku nih makin lama makin no idea nak mencoret apa kat blog aku nih...mungkin sbb tenggelam ngan keje-keje developing questionnaire aku nih kot....tp tangan gatal aku nih rasa nak menulis & menaip gaks kekdahnya. Selain itu, aku di dalam fasa yg teringat sangat-sangat kat family aku back home.. especially si farhana.. sangat-sangat in fact..up to the point that aku dah cek tiket jetstar serta airasia dari goldcoast. You know.. aku nih ada masanya sangat unpredictable dan sangat spontan tindakbalas aku yg kadang2 sangatlah tak rational. Jangan disangka. Hanya yg faham & boleh baca aku, fahamlah..yang idak tu, idaklah. Macam yg aku cakap, walau sebanyak mana pon aku cuba jadik rational dan berfikir dengan fikiran, kadang kala terikut jugak kata2 hati heheeheh biasa.. nama pon manusia yg byk kelemahan kannn hehehehe. Anyway, kalau ikutkan ketidak-rasionalan aku, aku blasah dah book tiket tu smlm..tetapi..tak jadi. hehehhe. *ermm..entah2 si farhana tu pon tengah teringat sangat kat aku agaknyer eks..hrm..*

Wokessss tu jer lah daaaaaa.

19 comments:

Anonymous said...

errr meks teringat Corel motiff tak??? huhu

Hazelsyd said...

Bat!!

kekekeke motifff sesangatt

wehh smlm mu coti ka?

Anonymous said...

err meks cherry berry.. adehhhh *buat ukur lilits pinggang huhu* merasa kans kekwats

Anonymous said...

thesis ka..assignment ka..

itu Canterbury cap nampak sangat lawa ok.

ko tak terasa nak kirimkan 2 (dua!) kat delinn ke?

Saya ulang...DUA!

Hazelsyd said...

Bat,

laaaaa cherry berry mu?? kan dah lama mu tinggalkan asam urat atu bah? hahahahaha

amik pil chi kit tek aun atau teh o kelat okes! *tu diah pesanan* hahaa

Hazelsyd said...

Po,

itu canterbury cap mmg sangat cun! apatah lagi kalau digayakan oleh yours truly hahahaha

erkk..aku boleh kirimkan 2 cap pada delinn, kalu dia kirimkan duit utk 2 cap gaks lalalalalala

Anonymous said...

aku pulak terkenang2 tee shirt stripe canterbury tu. oh no!!!

-lara-

Hazelsyd said...

Nyah!

ko pon suker gak eks itu stripe orange? sama taste gittew.

weh, ko nak pesan ker?

Hazelsyd said...

eh ker stripe pink ittew yg mu soka, mek konpius keekek

Anonymous said...

dua2 stripes pun i loike. i mmg shuker stripe. tak sedar diri pendek khaaaan. tapi yg horen lagi cung. ko tak rasa tergerak hati nak sedekah kat sesapa kawan ko kat sini ke?

-DL-

Hazelsyd said...

errr nyah!

tak dapek nak nolong laa hat tu hahaha

Anonymous said...

kadang-kadang eh? bukan selalu ke?

Hazelsyd said...

Ady,

heheh kadang2 ada, slalu pon ada.. camno tuh? hehehe

Anonymous said...

hmm..aper nak cakap a..

belikan i jersi rugby satu..

Bok D

Hazelsyd said...

BokD,

hehe okesss i kirim di angin lalu yer.. macam i kirim hadiah korel si fudh tuh heheh

Anonymous said...

wahaha... sejak bila pulak u jadi supplier ni H? hiks...

i tanak apa2 dear... but if u insist, belikan jerlah set noritake tu ek? hahaha..

Hazelsyd said...

teesh,

erkk ittew noriah take aa?? dah lepas sales la u hehe kena tunggu next year la eks baru i boleh kirim di angin lalu gaks hehehe

Ayu Mohamad said...

Ija.. aku tak kisah hahaha
asalkan diakhirnya nanti aku menerima corell ku kekekekekeke

Hazelsyd said...

Ayu,

paham, paham hehe