Thursday, December 18, 2008

13 days to new year

Kalau kat kedai2 kat sini depa akan tulis the remaining days until christmas..such as '6 days to christmas'.

Tadi hampir-hampir ajer aku nak mengulangi langkah2 ku semalam untuk ke school.. menyusuri jalan2 yg tenang tak baper tenang tapi panas ittew, melalui park yg menenangkan jiwa dan raga..sambil2 menoleh dan tersenyum melihat anak2 omputeh bersama parents depa dok lepak kat park tersebut di atas hamparan picnic mat sesambil anak2 dok main buaian...erkkk panjangnyer satu sentence aku! hehehehe. Itu yg aku membayangkan sejurus aku membuka mata aku pagi tadi di atas katil...dah bersedia dgn jawapan itu pada amran pagi tadi...

"bang, harini ija nak gi lambat jugak..nak lepak2.."

tetapi telah di matikan angan2 tersebut dengan..

"betul ker nak gi lambat harini...jangan lupa kita nak gi bank pasal online registration nyer hal tuh...so kang dah balik awal, takkan nak gi lambat gak kot"..dia mengingatkan aku..

cessss..bangun gaks aku...petang kang nak balik awal sbb nak ngejorkan bank yg tutop kol 6. Kan aku dah block kad atm aku haritu...2 days after that incident aku dapat dah new atm card and dah boleh guna dah.. cuma utk online banking nak kena register but needs a telecode or something from them. Have been postponing this since last week benonyer. hmphh.. aku nih, semakin hari semakin malas lah...erm.. pms kot..iaitu, post-menstrual-syndrome hehehe kalo dah sendri malas tuh, nak carik alasan laks eks hehehe

Anyway, semalam last menet dapat call dari yanie kata ada bacaan yassin kat umah kak mai kat mascot atas pemergian ibu shahidan our new petronas officer kat sini..kak mai and ramshah hold this majlis bacaan yassin for shahidan yg masa nih ada kat mesia...so last menetnyer word-of-mouth by yanie to those yg dia sempat call...maka aku and amran pon lepas maghrib smlm ke sana lah...tak ramai pon..yer lah last menet kan.. yg ada pon lia, kak nora, cikpah, yanie and me with spouse memasing and the rest tu PR (permanent resident) sini..memasing bawak potluck jugak utk makan..aku seperti biasa.. beli ajor la ittew krispy kreme.. taktau nak beli menda dah. Nak buat tu, idak lah sbb ada kat school. Dapat gaks jumpa si barbie doll amelia *anak kak mai tuh*.

Hrm...sempena krismas nih, school aku akan tutup starting 20th december 08 till 4th january 09. But of course saper2 nak access to buildings hanya perlu isi borang and fax to the security.. ni sumer khas utk research students and staffs la. Aku isi gaks borang tuh just in case i feel like going to the school..tapi rasa2nya nak gi school gaks wat keje...si bernardo tak abes2 kempen kat aku soh cuti ajor laaaaa.. ek elehh tau ler dia cuti masa tuh dah muga dia meraikan krismas kan. Sibuk nak soh aku cuti panjang sama. Owhh yer, aku dapat hadiah krismas dari si bernardo..siap boh dalam paperbag krismas lagik hehe..dia bagi macam lapik meja kecik tu yg dibuat oleh cousin dia dari brazil...dia pesan soh mak dia poskan dari brazil skali ngan brg2 dia ler. Bak kata Bat, orang memberi kita merasa kan hehehee. blasahhhh ajer la.

Wokesss dah lah.

16 comments:

Anonymous said...

wallaweii *mode jeles bah*.. mana aci Bernado kasi enko adiah katanya.. *sambil hentak2 kaki*..

paperpun bilala erkk maks nak sampai kesana.. *tenung sajorklah tabung unta meks neh*..huhu

Hazelsyd said...

Bat,

hehehehe tuah badan eks org nak bagi hadiah kan ahaks ahaks!

sempat lagi bat..teruskan tenungan ittew..jangan tembus udah..hehehehe

Anonymous said...

tak kira nak gaks segala tin ceklat waima biskut arituh.. *terus guling2*...

Iza..... *bergema*

Hazelsyd said...

Nyah!

hahahah

pembungkus ajor untuk mu cukup lahhhh kekeekek

Anonymous said...

*terus kuis2 ujung kasut*..

maks merajuk neh.. *cepat tarik tangan maks*..

matilah pepagi dah DQ n meroyan kat umah org kans..

Hazelsyd said...

Bat!

alaaa cayang cayang dier.. meh sini meh..LOL!

weh aku reply dah komen ko hat entry cekelat aku tuh

Anonymous said...

H, cuti cuti gak draft proposal tu kena submit 24hb...jgn lupa..


Bok D

Hazelsyd said...

BokD,

alamakkk..aisehhh BokD...i'm touched la hehehehe

thank you yer BokD..appreciate that..

Anonymous said...

assalamualaikum...

komen entry coklat...
pos la wei ittew coklat....
*lap bibir*


wa pon malas nak keje la...

Hazelsyd said...

W'salam fudh,

*muah muah..mana udah pegi daaa*

order dah tutup dah utk coklat hehe

malas eks? hisyy apesal malas nih?? amboiiihhh besaaaa dia tuh nak malas malas yer!

hahahahahaha

AppleB said...

cuti sajork la ija oiii...toksah la pi sekul tuh hahahahaha.

*sambil nyanyi lagi xmas*

Anonymous said...

hazel love...

lama school tutup tu beb!! u tak gi main snow ker? hehe

*hug boleh?*

cekputeh said...

Wahhh....bestnyaaa cutiiii...hehehehehe

Itupun kalo cuti saja..tanpa pikir apa2, tanpa ada deadline, tanpa ada masalah apa2..hehehe...

Hazelsyd said...

Iza,

heheeh toksah pikir sekul eks?? hrmm...menarik gaks tuh hehehe

Hazelsyd said...

teesh lurve,

ha ah u..lama..iskk bosan tau! cewah cewah hahaha

snow takder beb.. yg ada panahan mentari yg terik..hehe

come here i hug u my dear..*hugs tight lama2*

Hazelsyd said...

Wa,

heheh pandai ko menelah eks.. tu lah.. mmg heaven kalo buleh cuti sesunggohnyer cuti...huhuuu