Wednesday, December 10, 2008

Semalam nyer citer

Yesterday we had a defense seminar again for Nui, a student from Thailand...ermm...bila tengok dia defend her work, rasa rasa macam i can do better than this hehehe..aku rasa ni first time that thought strike me sbb from previous ones, mmg takde konfiden langsung bila tengok org sumer buat bagus2 and kofiden abes! So macam lepas balik tuh, aku dok menung kejap..and macam rasa2 tau apa aku patut buat during my time nanti..and then aku ala-ala imagine success gitu la..then aku pon rangka2 dah aku nyer defense presentation outline padahal lambat lagi tuh!! kekekeke takper lah, something to look forward kan and i'm imagining and visualising success at my session there when the time comes...

In the morning, my sv datang sembang2.. well dia hanya nak sembang2 biasa jer....lama2 tuh aku masuk gaks bab2 keje aku sket....hrmmm.....aku actually ada sikit frustration lah ngan dia.. hrmm... tu lah dia.. tp malas nak elaborate kat sini...sure korang pon boring baca....tp ada sikit frust lah kan....

Aku masih dalam mood depress and down beno nyer since last week....u know the mood is on and off...on bila my mind keep on thinking on things that is bothering me and off when my mind is not thinking of it..such as when i read things other than my study *tu diahhh masalah nih! kekekeke* or i chat and then i smile and then was able to laugh..macam last weekend hari sabtu ke ahad ke..boring dan beku sangat, dok blog hop.. masuk ke blog si vaart...tah camana leh dok ralit baca archive blakang2 blog dia tuh.. mmg gelak sakan baca entry2 dia kekekeke successfully put my mind off my worry sekejap. kekekekek vaart!! gi hapdet lekaihhhh..iskk raya lom abes ker lagi tuh??? heheeh bukan dia baca pon blog nih kekekeke.

Pehtu, anothing thing that normally can enlighten my mood everyday selalunyer kan...every morning..aku akan bukak blind tu and renung kat luar tingkap.. skrg nih kol 5.30am plus gitu dah cerah..so syok rasa tengok morning sunrise, tengok pokok2 kat luar tingkap..ok lah.. then mood rasa tenang...pastu, jejak kan kaki keluar pintu building nih.. i would always pause for one or 2 seconds and tengok sekeliling alam sekitar.. nice! betul...mmg best rasa.. tenang dan nyaman.. langsung mood pon jadik nyaman..aku slalu buat camni...

It is not that i dislike my work, dont get me wrong.. i have always been passionate about my work..tp kadang2 bila otak jam, beku, worries bertapuk2..then org yg diharap guide kita pon macam tak guide jer...frust la gaks rasa kekadang...hrmm....aku consider myself jenis yg independent la jugak.. i mean, i know what i want and normally i know how to achieve what i aim for.. tapi.. at times, of kos perlu jugak guidance yg sebetulnyer yer dak....aku cuma bagi satu contoh jer la kat sini..aku tanya sv aku smlm "how's my methodology work? *yg aku submit 9/11! dan hanya 10 page ajer!*"... dan dia pause a second and then replied.."it was fine". Just that! so, can u imagine my frustration? tah dia baca tah idak tuh..

hrnm..wokesss laaa..daaaa

10 comments:

Anonymous said...

Morning Sunshine!!!

I know u can do much better than Nui.

Have a nice day!

with luv
DL

Hazelsyd said...

DL! morning diva!! hehehe

the first, that is! wuhuuu

thanks love.. amin amin amin..

Sofya said...

salam H..

asik down jek..up sikit!!! hiks

wat solat sunat tahajud dear..moga tenang selalu.

Hazelsyd said...

w'salam cikya,

thanks yer.. yeap i should..

Anonymous said...

ermmm..*sambil garu2 dagu*

maks just pray 4 the best n yg molek2 ajor deh..

nyah,

gitulah ada ups n down kans.. so apa kata gi sales memana ka.. *hiks relevan tak*

Hazelsyd said...

Nyah!!

kekeke relevan sunggoh nyah! hahahaha

biasa ler ups and downs ittew kan..sok sok occay jer nih! hehe

thank u!!

Ayu Mohamad said...

Ija..
keep on visualising .. aku ada p satu course ni.. and dia kata those yg visual type ni mostly mmg org successful... sebab bila kamu visualize u actually meransang minda untuk ke arah apa yg kite visualize tu.and I always do that... and aku sentiasa doakan kamu dan Ina berjaya dunia dan akhirat.. aminnnnnn

Hazelsyd said...

Ayu,

owhh yer ker gitu? amin..harap2 aku boleh successful la yek.. masalahnyer, aku bukan visual nyer org kekeekek cuma tang success tu jer aku gemor visualize hahaha

thank u ayu for the doa..

jane said...

salAm dear,

hugs ketat kasi up sket....jgn down jer...

**lap ayo mata sendiri...

Hazelsyd said...

w'salam jane dear...

thanks.. thanks.. altho ko pon tgh down tuh.. mari kita up diri memasing kekekeke