Thursday, December 11, 2008

Ajak masuk bilik..

ehem ehem ehem! hehehehe.....buntang mata nampak baca tajuk entry nih? heehee opsss yg patut buntang mata dan selinsing lengan coti kekdahnyer harinih kekeekkeke

citer nyer ginih....

Semalam masa aku tengah buat keje aku..suddenly si nadia, the admin officer datang kat cubicle aku and said..."H, can i see you outside for a while"..then aku pon membontoti dia ke luar...dalam hati aku...iskkk apa pulak hal lak dah...ropernya, dia offer aku masuk salah satu bilik kat wing yg lain.. in the same level, kat area centre sket la..aku skrg nih kat this end nyer wing..bilik tu utk 2 org occupants and akan ada kosong menggantikan lay peng yg akan graduate tak lama lagi...so dia offer ler aku utk masuk situ....


Masa first dengo tuh rasa cam nak gi jer sbb lebih privacy gitu and dok bilik berdua jer.. rupanyer roomate adalah Denni...indonesian guy yg sangat hensem dan baik hati.. mmg baik dia nih.. kadang2 aku cakap malay ngan dia.. but most of the time, english la. hrmm...tetapi nyer, despite keterujaan atau keteringinan aku nak dok bekerja dalam bilik, i mean my own room yg ianya akan jadik permanent pada aku sampai aku graduate..macam tak syok la pulaks aku rasa..

Semalam aku gi lawat bilik tu...sembang2 ngan lay peng and denni while observing the room.. kecik la bilik tu..kira kerusi ala-ala bertemu bontot gitu...some more, bilik tu takder aircond so masa summer would be panas..and as lay peng quoted yesterday.."really hot in the summer that i only come to work here only in the morning" huhh to that extend eks.. sbb aku tau lay peng nih jenih workaholic orgnyer...yg kekdah jenis dok opis...aku laks mmg ler suka ngan sejuk2 dan aircond2 nih hee hee hee. Then another point is, bilik tu kecik so nak semayang situ definitely no space tambahan pulak ada denni situ..whom as lay peng quoted also.."he's a hardworking student who are almost in the room all the time". *hrmm macam tak encourage aku masuk situ jer* hehehe

..but above all.......aku sebenar benarnyer.. sangatlah comfortable at where i am now..altho di locate kan cubicle ajer di sebuah bilik yg menempatkan 9 cubicle *walaupon occupants nyer hanya 6 org tp yg permanent ada nyer ialah 3 org ajer*. Some more, my spot nih mmg strategik yakmat.. mengadap tingkap yg viewnyer sunggoh cantik..quandrangle lawn *yg dulu2 aku sokmo letak gambo amik dari sini tuh*, tersorok dari pintu masuk, got aircond in this room, got space for me to semayang sini ajer takyah gi surau dan i love this cubicle. So, what more to ask eks?

Tanya jugak sana sini berkaitan dari segi agama sbb kot nak masuk bilik tu kang..kot tutup pintu dah berdua2an laks ngan laki walaupon takde niat apa2..niat aku hanya bekerja.. actually masa dapat offer nih, menda nih did cross my mind tp macam tau takkan bawak masalah but still i seek for opinion gaks lak relating to this..ramai advice bukak pintu la masa study..and i think kalo dah bukak pintu, idaklah privacy katanyer kan.. baik sini ajer..

My last source of reference is of kos amran..mmg aku tanya org lain dulu leaving his opinion last skali sbb aku tau kang aku mmg ada potensi utk di bias kan oleh opinion dia hee hee..and kalu ikut dia yg mmg dulu sokmo datang sini lepak sini said.. this place is good enough already for me.. everything seems perfect in the sense that, spacious, dekat kitchen, lift depan pintu, toilet dekat, jauh dari lecturer kekeekekek tu lah..so u guys tau dah la kan what my decision is, right?

Cuma been wondering gaks and satgi aku nak gi pursue aku nyer curiosity nih.....iaitu, adakah nadia offer aku sbb aku senior sikit dari depa2 dalam bilik nih and if so, sure dia dah offer gaks kat senior aku kat bilik sebelah..or..dia offer aku sbb dia baik ngan aku ahaks ahaks ahaks! *nak gaks la rasa perasan org suker kita kannnnn* kekekekek. So, how will i pursue my curiosity nih? satgi kang aku nak gi nyembang ngan senior aku kat bilik sebelah tanya ada dak dia offer depa masuk bilik tuh hee hee hee.

Mesti korang kata menda kecik nih pon, sibuk dok evaluate bagai eks? yerr.. aku nih mmg gitu kekdahnya bila nak buat decision hatta perkara2 kecik pon huhuuu tambahan pulak, duduk di bilik tu nanti akan permanent sampai grad yg ada dalam 2 tahun lagi.. so, i have to like where i stay tu nanti...this seems issue remeh tp sebenonyer akan jadik issue beso later pada aku nanti kalu tak kena gayanyer..

Wokesss daaaaaa.

20 comments:

Sofya said...

salam H..

suspen..suspen...kehkehkeh

best gaks ade bilik sendiri. masa kecik2 dulu nak sgt ade bilik sendiri ..tapi rumah berek mana ade bnyk bilik..hiks

DeLinn said...

ehem, kim salam kat mat indon yg ensem dan baik tu. :-) *sambil kedip kedip mata*

Hazelsyd said...

w'salam cikya..

suspens eks? hanya yg berpkiran seperti saya nih jer akan suspens masa baca tajuk gini hahahahah

ha ah cikya, of kos syok ada bilik sendiri kan..tp in this context, hrm..cam tak besh laks hehehe

Hazelsyd said...

Na!

mat indon tuh dah kawen laaa some more, kristian lagik!! kakakakakka

Anonymous said...

assalamualaikum


eemmmm...dah kawin????
kan boleh tambah cawangan..
heheheheh....

Anonymous said...

pikir abis2 nak pindah tuh...
tapi kan wa rasa elok dok tempat sekarang nih...




tapikan..... kalu dok ngan deni tuh... boleh cuci mata bila boring2 kan..

Hazelsyd said...

w'salam fudh,

abes dah game mu main smlm? kekekek level baper dah?? usaha tangga kejayaan fudh! ahaks ahaks!

boleh cuci mata? kekekekeke ko nyer cadangan nih kannnnn..mmg dah ada dalam kepala aku dah awal2 lagi kekekekeke

fudh, aku dah decide dah..mmg tak pindah..thanks beb..

DeLinn said...

hmphh, dah kawen? kristian? good bye!

Hazelsyd said...

Na,

hehe i know u laaa

Anonymous said...

nyah,

kaedahnya maks sinsing lengan gaks bley giteww walopun cuti ka..*hiks dasar sangats kans*..

paperpun maks rasa addinch payah pindah lah..ada bilik kang jadi ikan emas huhu..

Hazelsyd said...

Nyah!

tak sangka aku ko ader online eks?? and also ko tau tau ajer part sinsing lengan tuh mmg aku refer pada ko eks??? hahahaha

tu diahh ikan emas laks dahhh hahaha

thanks nyah for dropping by walaupon cuti *kasi chance aku perasan gaks sket ko miss aku sbb tuh kemaruk nak baca entry aku kekekekek*

jane said...

salam H,

cam x besh je bilik tuh

Hazelsyd said...

w'salam jane,

ha ah betul...eh i rasa betullah decision aku takmo pindah tu kan..ramai agree nampaknyer hehehehe

Anonymous said...

sy tau sy tau. akak mmg suke tye pendapat org.

sy yg buta ni pun ditanya "cantek ke tidak?"

Hazelsyd said...

Yatz,

"sy yg buta ni pun ditanya "cantek ke tidak?"

***

apa nih? and also, salah ker tanya pendapat orang?

Anonymous said...

hazel love...

yes u've made the right decision! just stay put and stay cool, beb!

*hugs... mish yew!*

Hazelsyd said...

teesh lurve,

yeap guess so eks..

mish mish yew too! hugz-gen-daaz! kekekeke i mean to say, hugs u and daaz while miss makan ice cream hagen daz! kekekeke

Anonymous said...

beb.

haagen dazs ek? hmmm yummy...

btw, that's what his speech therapist called him dulu... haagen dazs! hehe

Hazelsyd said...

teesh,

hehehehe yumm kannnn hehehe

owh yer ker hehe kish kish kan si haagen dazs tu tuk i eks! hehehe

Anonymous said...

relek2..jgn marah

maksud ai, ai yg tak reti gapo2 ni pun, akak tetap tye pendpat..adeh

tak salah lah, bagus la tye pendapat

yg benar,
sy yg buta dan tak dapat melihat perems sexy yg cantek.