Sunday, December 14, 2008

Rezeki

Semalam spent half of the day di school... rasanyer nih lah kali pertama gamaknyer kot aku mai school hari sabtu....rasanyer..last sem mmg gigih la work 6 days or sometimes 7 days a week..this sem dah lega sikit so boleh man-man la jugak kan....nak kena entertain gaks org di rumah nih hhehehehe..tapi nyer, hari weken biasa ler no aircond.. so panas la kekdahnyer..sib ada kipas....hrm...duk kejap si bernardo pon sampai.. mmg dia kabo dia nak mai sabtu sbb dia ada submission nak bagi hari senin nih...hrmm.... but i think starting january 09 kena keje lebih keras lah kot 6 days perhaps sampai march, insyaallah.

Amran pulak on the other hand gi buat rego keter tuh...rego nih nak renew roadtax keter la lebih kurangnyer kalo kat mesia nun..tp nk kena lulus pink slip la, green slip la..so sblm dapat pink slip tuh, depa akan buat check up dulu kat keter tuh, kalo byk beno rosaknyer depa tak luluskan pink slip tuh..nak kena repair setel sumer dulu baru dapat..haaa...but for that car, alhamdulillah setel.. ada la menda minor2 yg org tuh highlight kan..tp kata amran, alahhh perkara kecik ja sumer tuh..errr dalam hati ler dia cakap hehhe..so gedebuk gedebak smlm dalam $600 lebih katanyer.. oklah tuh kot..dia buat kat matraville, abg sani yg bawakkan..thanks abg sani..there's a case, beli keter sini 2nd hand rege $1000 tapi bila nak buat rego, nak kena repair amounting to $4000 dulu baru depa nak bagi pink slip..apa kessss...makanyer, baik tinggai ajer keter kat workshop tuh and get another car.. tp rugi la ittew $1K kan...tu lah, kami nih doa2 ajer lah takder masalah kat foreign country nih..

Setel tuh, kitaorg ke eastgarden sbb meks kelaparan.. si amran dah makan ngan abg sani lepas sumer setel tuh.....had grilled octopus and scallop & prawns situ then jenjalan sat..masa tuh dah tinggal about 1 hr jer lagi kot... aku ada aim benonyer.. apakah aimnyer? hee hee hee..nak membeli cekelat spt yg aku kabo haritu...so mandangkan time sangat constraint, maka kami berpecah..aku ke target manakala amran ke mana lagi laaa tpt feveret dia tuh, harvey norman. So, ada la beli sesikit buat stok dalam fridge plus beli dvds yg mana2 on sale buat lepak2 kat umah tuh nanti....owhh aku beli gaks dvd series gilmore girls season 6 yg aku lom ada collection masa kat mesia nih plus citer holiday and no reservations yg catherine zeta jones berlakon tuh.

So back to the title up there...rezeki apa eks? actually smlm hari depa agih2kan daging korban kat mesia hall...and since aku gi school and amran pon takder setel kan hal keter...so tak kisah ler tak dapat pong...then ropernyer, amran setel awal hal keter tuh and terus ke mesia hall ngan abg sani since abg sani mmg nak amik daging...so ada lah rezeki nyer kami daging korban tuh..daging lembu a& tulang sesikit and daging kambing.....alhamdulillah...then mlm tadi aku pon apa lagi....buat bihun sup tulang laaa fuhhhh!!! kalo kome ingat, ada one of my entries baru nih aku baru jer sebut terkenangkan sup tulang di raya2 korban nih.... fuhhhh merasa u ols! alhamdulillah.

Tu jer lah...

11 comments:

Sofya said...

salam H..

rezeki kan? cikya pun dpt smpi 3 kilo...tapi bukan dpt kat melaka..kat muo..hehehe.

pe lagi..mcm2 cikya bega kan. jadi sup mamak..sate goreng...kari..masak kicap..ungkep..dll..hiks

raye aji ari tu dah wat sup tulang..tulang beli kat paso..

DeLinn said...

ja, aku baru beli downloaded GG season 7, aku beli kat coco, whole season cuma RM16 sajork!. ko nak? boleh je aku pesankan terus ke dia and suruh pos, but ko kena la bear the postage cost, sebab dia poskan direct. And aku jugak beli 1 tree hill season 6.

Furthermore, dia ada a collections of tv series for sale. Minat?

ummi of triplet said...

eastgarden ada harvey norman kah??? tak perasan pun

yg benar,
pengunjung setia eastgarden

Hazelsyd said...

w'salam cikya,

tu diahhh sampai 3 kilo cik yaaa.. mmg rezeki laa hehehe

iskk cikya nih pandai masak...boleh la macam2 reka nyer.. saya nih alahaiiii amatur gittew! kekeke

len kali saya mintak resipi ngan cikya jer lah eks hehe

Hazelsyd said...

Na!!!

of kos aku minattttt!!!! malangnyer, aku rasa cd cetak rompak tak lepas sini kot.. ehhhh sat.. nanti aku tanya2 dulu, then aku inform.

weh btw, harap2 sumer dvd2 aku tuh, mu simpan molek deh!

Hazelsyd said...

cikpah!!


silapppppp bukan harvey...tapi dick smith!!! hehe silap silap.. harinih yg gi harvey nyer iskkk

Anonymous said...

wei Adelin..

dia cakap pasal kereta laa..

kereta!

ke re ta

Tiba2 yang ko muncul dengan DVD, VCD cerita nih ape hal?

Hazel..Ferarri ke? Audi? BMW? ceritalah lagi..Jgn layan Adelin tuh..

Hazelsyd said...

Po!

kekekeke tu lahhh kannn aku tengah cakap pasai mitsubishi outlander tuh kan.. ader ker dia boleh citer pasai dvd 16 hengget? where got road one!! hahahahaha

DeLinn said...

haahahahah jahat punya PO!!

jane said...

salam ija,

merasa gak bihun sup ekk....rezeki!

Hazelsyd said...

w'salam jane,

yer merasa gaks bihun sup tulang tuh.. mmg rezeki, alhamdulillah..