Thursday, December 4, 2008

Post-conference

Huh... lega betui dah setel dah konperens tuh.. penatnyerrrr....the incident, the travelling and of course the academic input ittew..but i was able to make new friends and contacts...kalo boleh nak try gaks la collaborate papers ngan depa2 yg invite tuh.. but not so soon lah gamaknyer....mid of next yr onwards kot..see how...

So, the next same annual event would be end of next year in melbourne! harus aku antor paper gaks tuh..sementelah aku lom sampai ke melbourne lagik..jadi akan dipergunakan bajet yg disponsor ittew utk sekali harung jenjalan!! huhuuuu. Bila sembang2 ngan some of the delegates yg berkesempatan...kira nyer school aku nih not too bad la.. sbb this school sponsor student/staff dia utk attend/present paper at a conference of aud3000 per year berbanding otago univ, NZ hanya bagi nzd1000 jer.. mana nak cukup...well..mungkin at par jer kot..Kalau delegates dari mesia laks..ada met a few..univ2 kat mesia bagi 30% of the total budget for attending the conference.. hrm.. itu gaya2nya harus lepas registration fee ajer...apa2 pon, janji dapat sponsor walaupon sikit pon dah bersyukur dah..dpd tak dapat langsung kan..

Makanyer, i dont think i will submit a paper to emac conference *yg kat paris yg aku penah blog about some time ago*. Sebab, aku dah ada 2 target to attend to next year iaitu, incomar kat mesia and anzmac kat melbourne. Emac tu, the following year i hope...hrmm... alamakkkkkk incomar tuh harus bajet sendiriiiiii aiseyyyyyy..alaaaaa..double aiseyyy!!!! haritu ingat nak attend conf kat incomar tuh amik kesempatan atas bajet yg akan diberi... tp..dah nak ke melbourne laks..hrm..camner eks?? one solution i can think of is....find a partner kat mesia, collaborate on this paper and let the partner present so aku takyah balik mesia....aisehhhhh tak capai objektif aku laks! aku kan nak jumpa malaysian academics in my area..for my thesis benefit *who knows*...ermmm... nantilah pkir! tp paper submission dah nak due nih. hrmm.. ahh nantilah pkir!

ermm....alahaiiiii...si amran dah mind set laks nak balik masa tuh..aisehhhh..hrm....tp kureng bajet ler kalo nak balik mesia utk 2 org atas bajet sendiri nih...soh dia balik sorang jer?? alaaaa aku penakot tido sengsorang memalam...hrm....takper, i will think of something nanti.. sure ada solution nyer nih..yang penting, from the recent conf i attended, udah dapat few ideas as potential paper topics..so..kena kayuh dan gigih mengayuh lah 1 or 2 weeks nih...

Apa lagi nak citer? ni kat umah lagi nih.. lepak2 sbb rasa cam hectic tul the past 3 days travel 2 hours and another 2 hours balik.. very the fenatssss. 3 minggu dah tak masuk school nih..berabuk sakan agaknyer meja and pc aku tuh....

22 comments:

Anonymous said...

yelah sambil menyelam tangkap ikan kaedahnya kans.. takpa kang tiba masa adalah yg sudi accompany tuh..huhu

Hazelsyd said...

Bat!

kekekekekekeke i like your peribahasa tuh! kekekeke

ko nihhhh..ingat tangkap ikan ajor deh!! anak ikan ke? hahahahaha kidding weh!

yeap..see how nanti camno..

Anonymous said...

assalamualaikum...

amboi!!!amboi!!! balik mesia sesorang tuh takpe...
meran pon takut tido sorang taw
hehehehe...

wa ada idea..
masa meran balik mesia nko jgn tido langsung, malam jaga jek.. pastu habis kan paper tuh...
meran balik bulan lama... abih kuat 2 minggu.. ok ape
boleh masuk rekod dunia
2 MINGGU TANPA TIDUR

Hazelsyd said...

Fudh! w'salam

hahahaha aku gelak sakan baca komen ko nih hahahaha

2 minggu tanpa tido eks?? kekeke harus takder roper aku dah masa tuh, tp roper kate moss kekekekek

ko nih sajer tau!! *paham2 jer lah aku nak carik alasan nak balik jugak nih!!* hahahahaha

Anonymous said...

ala wa paham dah...

hehehehehe..

Hazelsyd said...

Fudh,

hahahahaha

Ayu Mohamad said...

ija aku pon paham hahahahahaha

Hazelsyd said...

Ayu,

kekekekeke bagus ler kengkawan aku memahami sumernyer hahahahaha

Anonymous said...

sy punnn

Hazelsyd said...

u know guys..baru jer cek univ mail.. and baru jer keluo iklan utk apply funding utk sponsor gi konperens tuh utk 2009...

hrm..aku nak apply yg ke melbourne tuh la..yg mesia tuh blakang kira hehehe

Hazelsyd said...

Yatz,

kot kot mana pong, hadek2 mmg kena fahami ahkak2 dia ahaks ahaks ahaks!

jane said...

H,

x apa, balik aje.............

Hazelsyd said...

Jane,

hehehehehe ai gelaks jer nih jane dapat moral support yg tak berbelah bagi dr u nih kekekeke

DeLinn said...

aku rindu kat randwick la. tak sabarrrr nak gi sana!

Anonymous said...

hazel,
miss yew!!! *hugs tight*

Hazelsyd said...

teesh,

miss yew too! *hugsssss*

Alinlai said...

wah bestnya... jenjalan lg. i likeeeeeee!!! nk join bleh?

Hazelsyd said...

Alin,

hey how r u and the babies?

lom tentu lagi nih alin.. masih buat bajet lagi nih utk 2 options tu..tgk mana untung lagi hehehehe

nak join?? bolehhhhhhhh

Anonymous said...

habis ... ko tak jadi ke Paris ke nyah??? lahai .... *terpaksa la kensel aku nya teket ke Paris tu... dah tak de kawan dah*. kikikikikiki


miss u my fren!!

-DL-

Hazelsyd said...

DL!

kekekeke kensellll ler nampak gayanya hahaha

*miss u too my fren!*

cekputeh said...

Jaaaaa...

Aku baru baca kisah kehilangan beg coach tu dan segala isi perutnya...adoii, ate ke, segala benda ko bawak.. Sengaja je tu, nak berkenalan dgn Anita..hehehe

Aku pun rasa, enuf with Thank you card and benda2 yg manis2 gitu. Aku mcm baca kisah cerpen tajuk kehilangan beg di bumi asing..kalo aku panik gilerrrr...

Yg best tu, aku dok pikir..tak anto2 lagi mak ko nya kad pencen tu..sabo je lah aku..tu nk lepas rindu kat mak le tu..*sengeh*

Apa2pun, mana2 pun ko pegi...aku ok je, sure akan ada jalan punya! yg penting...jaga diri, jgn careless2 lagi..wokey..

*Psst..betul tu, dengo cakap meran..kekeke

Hazelsyd said...

Wa!

kekekekekeke aduhaiiii...panjang lebor ceramahnyer kat aku eks hahahah

thanks wa for the idea..tang kad mak aku tuh hehe sbb gi konperens maka tak sempat nak pos tp setelah apa terjadi, aku kensel nak pos.. takot ilang di angin lalu kangg.. lain laks kes nyer..aku akan pas pada kawan aku yg nak balik mesia sunday nih..lebih secure..

cerpen eks wa?? amboiiiiiii tu enjoy membaca kisah giler aku tuh laa eks nyampahhhh!! ok wa, kalo ko buat novel kisah aku nih, ko masukkan skali elemen cerpen nih tau kekekekeke

wokess thanks wa..tunggu jer ler beritanya apa kesudahan dilema aku tuh.....apa2 pon, love u so much!