Monday, April 7, 2008

Kisahnya...

Kisahnya.....weken lepas, aku terkelam kabut mencari dan membaca background readings untuk article yg akan di diskus harini... dan tunggang terbalik aku membaca (yg tak sempat habihs pon!) dan cobaan demi cobaan utk memahami isi kandungan memasing artikel...

Kisahnya....si Amran pon kena perosah dek aku untuk tolong jawab soklan2 yg aku tak paham dan mungkin ditanya/ditembak dalam kelas...

Kisahnya... si Delinn pon nyaris2 nak dikena perosah gak dek aku mlm tadi bilamana aku dah panik tahap gaban bila aku masih belum betul2 paham isi kandungan memasing artikel tu...tapi dek kerna di warning oleh si minah ittew, maka kensel.. ko slamat kali ni jek eksss...

Kisahnya.. aku tido lewat dr biasa mlm tadi..dalam usaha memperjuangkan pemahaman aku ttg idea utama yg cuba disampaikan oleh sumer2 artikel tu dan...bangunlah aku di waktu dinihari tadi..yg telah seminggu dua ni tak ku praktikkan sbb semacam dah boleh keep pace myself in coping with the readings...tp kali ni terpaksa sbb byk sgt artikel utk minggu ni...

Kisahnya.. siap berdoa pada Tuhan moga diberi pertolongan dalam menghadapi kelasku pada pd pagi ini (huhuu spesifik tu doa aku pagi tadi kekekekek) disebabkan kurang pemahaman (masih!) dgn artikel2 hr ni...

Kisahnya... bila sampai jer kat school tadi, terkelam kabut gak sambung pembacaan, edit meng-edit bahan utk di present karang and cuba2 bertanya pd diri sendiri soklan2 cepu mas yg mungkin akan ditanya utk test and confirm my understanding level..


Roper-ropernya...memandangkan turn aku present sepatutnya last skali... tetiba masa tak cukup.. sang pensyarah tu boleh pulak tak menyuruh pon aku present tadik???!! Apakah??? *pinjam feveret word Dijah (first time di mention dalam blog aku kekekeke)* Sebaliknya, dia yg mengulas secara ringkas pasal artikel yg dah ditugaskan pada aku tu...masa tu tinggal seminit jer lagi time class nak over...dia ni macam punctual sket

Aku lak moskel..dgn pertanyaan yg bersarang di hati aku...' did i do anything wrong in the class? could it be that my participations in the class just now dissappoint him that he decides to not ask me to present to the class? *walaupon aku patutnya lega bangetsss sbb tak kene present tadi hahaha*

So, aku buat random survey tadi pd kengkawan classmate (yerrrr aku ni sgt self concious regarding my performance in the class... ngin kutahu kelemahan aku so that aku boleh improve memana.. but sometimes reality hurts! uhukk.. apakah relevannya disini...).
Anyway.. sumer kengkawan aku kata i did well just now in my answers to his questions and participations.. it's just that we ran out of time..

Okeh.. diterima (hehe sungguh bias!)
Persoalan kedua yg bersarang di fikiran.. adakah ianya pertolongan dari Tuhan kerna membuatkan aku boleh escape dr presentation tadi?? Wallahualam.... whatever it is.. Alhamdulillah.. thank you God.
Wokehh cukup dgn kisahnya utk hr ni.. ada panjang lagi kisahnya utk esok dan lusa...
p/s: sejuknyerr skang ni...

4 comments:

alia elena said...

yeap.. sometimes reality memang hurts.. so redho jelah noqs..

adalah tuh hikmahnya.. ingat usaha dulu so lelain tuh tawakal sajour.. ALlah lebe mengetahuinya

Hazelsyd said...

betullah Bat,..aku setuju...

hakir rahman said...

kadang2 kak, benda yang kita rasa tak paham sebenarnya kita dh faham..bab intepretasi artikel nie mmg tricky sb semua org ada pemahaman masing2..foreigner mcm kita nie, mmg selalu gabra pasal discussion dlm kelas.hahaha

Hazelsyd said...

Tra,
Welkam!! hiks.
Yeap, akak setuju tu.. agaknya awak pon penah ada dalam situasi sama dgn akak yer? heheehhe...
Mmg sokmo gabra... but mostly because I;m not confident of what I think I know.. and of what I think I understand...