Monday, April 28, 2008

WARNING!!! Entry ni melebihi senapas pembacaan!! Sila setelkan keje lain dulu baru baca eks!! hehehehe

Sabtu
Over the last weekend, seperti yg disebut2…aku keluo seketika dari kepompong pembelajaran dan melihat dunia luar owh… terang yer sinaran matahari? Kekekekeke apa ke kekdahnya skema dan berpuitis amat bahasa aku! Hahaha…


Australian Anzac Day
Well… hari Jumaat baru ni Anzac Day, kind of hari pahlawan la utk Aussies ni…. siap ada perarakan lebih2 kurang camtu la.. aku pon tak terperasan… tetiba ter-glance kat tv dalam dok bersiap2 nak ke school tu baru terperasan kat tv ada perhimpunan and ucapan2 bagai…Then aku ke school… kat school hari2 cuti umum ni biasa la.. senyap soh la! Tapi somewhere in the mid of the day, Hazel datang.. so ada kawan la…


Postgrad Day
Saturday, ekoran daripada paksaan serta pujuk rayu siap dengan ugutan-ugutan paparazzi (kahkahkah!) telah berjaya membawa aku ke Centennial Park, Randwick utk program Postgrad Day seawal 9 pagi… tapi as mentioned earlier.. aku kata nak dok campur tolak 2 jam jer dgn tak bawak makanan… tapi rasa segan la pulak…. Sbb ni konsep potluck.. malu lak rasa kalau datang dgn tangan kosong… datang dgn perut kosong takpe kekekekeke…so, tang menu ni, dpd macaroni bakar, downgrade sket ke muffin, downgrade lagi ke bihun goreng.. sudahnyer……..sandwich sardine!! Hehehehe… tak kisah lah kannnn janji bawak jugakkkkk…..
Dengan tema merah, aku pon bersemangat tak hengat nyer dgn tshirt merah, jacket merah plus knapsack merah! Tu dia… dalam dok takmo, takmo pegi tu…. Bersemangat lak aku menyokong tema penganjur nih.. alaa skali skala…sampai sana… despite aku yg dah sekian lama tak bersosial baik di alam reality mahupon virtually (hehe ye ker?? Kekekek), aku rasa I’m back to my ol’ self when it comes to socializing in the reality. Basically, aku mingle around dgn tak hengat donianyer.. jumpa sana, jumpa sini.. berkenal2an sana, bertepuk-tamparan sini heheh dgn pompuan ajer la eks… yeap.. so I did…ramai betul muka2 baru.. elok gak aku gi program ni.. baru kenal.


Upacara dimulakan dgn makan… maka… disebabkan jarang aku tgk food yg pelbagai jenis… jadi aku blasah la makanan2 tu kan hehehe.. tp small portion eks…sbb aku lebih pada mingle around dpd isi temolok ni haaaa… bila balik .. and lapo balik.. dok terpkir.. awat la.. aku tak makan sekenyang kenyangnyer tadik.. terlepas gak aku dr makan rendang.. yg diwar-warkan sedap tak hengat tuh! Huhuuuu.. saje jer ko ekss cik pah…


Tang program sukaneka lak.. ish ish.. aku ni yg takde anak dok sokong anak2 org lain ngalahkan mak pak depa sendiri.. .. layak jadi pom pom gurl lah aku ni hehehehe… neways… dalam aku dok kata takmo join sepatah habuk program sukan tu.. tp nama naik jugaaaaaa utk masuk group 2.. jadi.. rasa macam tak sedap lak nak ngelat atau ngelak.. maka.. aku join la jugak… dgn berkata di dalam hati…’setakat main satu game jer udahlaaa buat syarat’……Buat syarat ke haper! Aku main sampai sudah!! Ter bersemangat kumpulan lak aku bila dah main2 tu…. Sampai cik pah perli baekkk punyer lepas tu dalam YM….’ Eh… ko dok sana tadi baper lama ha?’… Aku jawab…’dok 5 jam!! Sambil gelak tak hengat2 nyer… dia lak kata…’ aku suruh ko tambah 1 jam jer.. … ko lupa diri sampai campur tolak jadik 5 jam’ kuang kuang kuang….tp best aaaaa.. loosen up and relax2 minda gitu kan….Habis program…. aku terus ke school… menelaah la sesikit…ada presentation nih hr selasa nih!!!!! Letih aku! So tu jer la utk hari sabtu….Oh ya group aku menang eks !


Ahad
Ahad lak… the guys tak jadi buat badminton finale.. sbb ramai yg takde.. ke Newcastle lah.. kesana dan kesini… so kensel… so..mulanya aku dah malas nak gi dah….. tapi.. rasa cam nak main badminton lak… tu dia… aku lupa daratan dah kan… bila dah start beraktiviti social ni… aku tau dahhhhh…sbb tu aku takmo mula ccececeece…anyway, so I did go and play…. Alaa.. main setakat gerak2kan muscle jer.. idak lak sampai berpeluh bagai… mula tu main sajer2…then… utk 2nd court tu… depa ajak lak main regu campuran (cececece bunyi cam baguss jer kekeke)…so, aku partner dgn Farid, Zurin dgn Abg Lan… and of kos la yg main dgn aku kalah kan hehehee… aku reti main.. amik/pukul bola… tapi bab nak lawan.. sbb nak jatuhkan bola di pihak lawan.. aku tak reti.. apatah lagi nak smash bagai!.. tp.. rest assured, suara aku lah sahaja yg bergema dalam court tu hahahahaha… ampesssss ok!! Siap leh pesan tu pada Abg Lan… jgn smash occay!!! Kehkehkeh….and aku pon perasan dia bagi bola cantekkkkk ajer kat aku hahaha! Kesian sangat kot dia kat aku hahahahahah


Habis main badminton.. dok borak2 dgn Zurin and Yanie sat…. and then gerak pulak nak ke school… tengok2 Zurin ajak jenguk ke book fair yg tgh on kat Roundhouse (dalam univ gaks)… so aku yg mmg pantang dengo book fair nih.. singgah la…. Erm.. apa nak dikata…. Dah hari ni last day… dengan promotion bagai sbb depa nak habihkan buku2 tu… aku hangkut 2 kotak buku occay!! 2 kotak tuuu!! Tah zaman bila lak aku nak baca kekekeke……Well.. it’s an offer I can’t resist… penuh satu kotak (dalam size A4 yg ada 8 rimm tu lbh kurang), hanya bayo aud10 for books… and aud5 for magazines… mana tak aku hangkut…… of kos buku lama2… ada yg lama zaman tok kaduk.. ada yg not that lama.. like tahun 2004 ke gitu.. as for magazines.. ada aku jumpa 2007 nyer edition.. aku ada jumpa buku2 yg mungkin (mungkin lagi tuh!! tp rembat gak!) aku pakai utk research plus buku yg aku mungkin akan pakai lepas aku grad nanti… and also tak ketinggalan buku2 citer la yg aku hangkut…total one box tu = 10 dollars jer…. Then.. aku naik tingkat atas…ada magazines for women.. aku kalau kat mesia and bukan zaman belajar.. mmg aku addicted to buying women’s magazines.. magazine omputeh eks…. Tp.. sejak kat sini yg dah almost 9 months ni.. idak ler aku membelinyer…so aku beli la backdated editions of women’s weekly, food and taste for only 5 dollars a box….


Habih2 tu, aku ke school…


Good news is… ina kata atan dah beli pc.. I like! I like!! Tak sabo aku nak ber-email and chatting bagai dgn farhana and dik an huhuuuu.. siap baru create YM id lagi tadi kat kakak…’anaija’ hhehehehe….


Erm.. panjang labor dah eks.. entry aku kali ni…. kali ni aku rasa sah dah.. mana2 yg berkenaan tu akan skip nyer baca entry nih hahahahahahaha.. sabo jer la kome! Huh! 1103 patah perkataan tu!! Apesal la bila aku nak buat write up utk tugasan aku punyerrrr le seksa???

On another note, esok aku ada presentation untuk work in progress proposal aku.... doa2kan aku eks.... walaupon not assessbile and informal one, I still want to do the best that I can.. Thanks!

4 comments:

alia elena said...

kehkehekh nasib napas maks panjang okes...

papepung sometimes we do need a rest okes.. tak aper 5 jam pun *maks tak kesah*..

gud luch yach..

Hazelsyd said...

Bat,
hehehhe napas panjang eks??? Mesti buleh nyanyi karaoke nih?? kakakakakka
Thanks Bat!! Laaa ni dok terkelam kabut lah ni... tp skals skala, merayau-rayau gaks!!

AppleB said...

mek semput oke. berpinar mata akakkakaakakkakaka.

ko sama mcm delinn dalam takmo tup tup kang ala2 tak hengat donia lak kan. 5 jam lama tau!

*larikkkk nyuruk blakang montot bat*

Hazelsyd said...

Iza,
Berpinar mata takpe.. jangan juling!!! Kang nampak 2 laki kang hahahahaha

Sama dgn Delinn eks?? ate... dah satu uri gittew kan... mana nak lariknyer kekekeke...

*psttt ko nyorok blakang montots dia wat per??? paham2 ajer lah dia tuuuu tuuutttt* ahahahahah