Monday, April 14, 2008

Kun Ying <-- mrasalah minah Thailand dapat special entry hahaha

Harini Kun Ying akan submit thesis dia.. I am so happy for her.. she's among the 'old' ones (her batch) kat school ni yg masih mengerjakan thesis dia.. on and off, on and off.. kejap2 ada sini, kejap2 balik Thailand.. sbb utama - money constraint sbb dia self sponsored.. Talking about her, ramai yg kata dia ni pelik... so mula2 mai sini hr tu masuk ke room ni together with her (room ni ada 6 org resident).. dia buat hal sendiri2 jer... tp mandangkan aku jer seolah2 penduduk tetap bilik ni.. together dgn dia yg dok ngerjakan thesis dia.. maka... sembang2 la jugak... setakat laung melaung dr cubicle masing2....just this and that...aku careful gak nak nyembang on the fon dalam bahasa melayu sbb dia ni paham sesikit.. dia kata dia paham words utk food jer (dasar sgt! atas meja dia penuh stok makanan ok! hahaha) tp.. gut feeling tells me she knows more than that.. so nak cakap2 pasal penduduk bilik ni pon hati-hati la kekdahnya jugak...


Tp.. as day passes by (cewah cewah) dia rajin sembang ngan aku as compared to others...end up.. slalu ajak aku gi dinner to which kesemuanya aku turn down.. hik hik.. due to my constraint on the halal vs non-halal food.. walaupon dia kata dia paham tp kang.. terpaksa lak dia control nafsu (nafsu tuh!) makan dia sbb aku kan hahaha....lg pon.. aku suka Thai food.. the tomyam and all ..dia lak kata dia org Thai tp tak gemor.. camno tuh? pulak tu dia sokmo dok cakap dia suka and slalu makan roast duck...apa kes?? ngeri aku!....bila aku membebel pasal ketensionan aku pasal assignment... kelas.... ketidakpahaman aku.... yer lah... laki aku tak berapa paham tang ni.. hahahaha.. maybe coz he has faith in me.. sbb sokmo kata... aku boleh buat and he believe in me huhuuuuu padahal aku tau diriku... wahaha...oppssss


Back to KunYing.. bila aku tension2 ... lepas2 tension/stress.. aku akan jerit2 dalam bilik nih (idak ler jerit2 kuat, ok ishh kome nih).. dia akan bagi kata2 yg meng-ok kan aku... i would categorize as 'meng-ok kan' laaa sbb dia nyer advice tu ngarutsss most of the time... such as...' go back ijaaaa...'.... 'go shopping.....'. or.. something like this most of the times.. 'u know ija.. there's sale today here and there...bla bla bla..' hahahah aku kan nak jadik minimalist kat sini huhuuuu.. tp... boleh laa buat gelak ketawa gak dgn minah nih... Cam baru2 ni ada building evacuation test or something like that.. aku cepat2 amik beg aku nak kuor (walaupon training tp aku DQ gak ok! kekeke) panggil minah tu turun.. dia kata kat aku.. turun dulu.. dia nak save keje dia..then jumpa kata bawah.. dia leh kata kat aku... "luckily I didnt get burned just now.. my PhD is more important than my life.. if I survive but not my PhD thesis, I'LL get burned after that" whahaha tu diaaa PhD lagi penting dr life kekdahnya minah nih...Anyway...


Aku kadang2 annoyed gak dgn dia... 1) Sokmonyer bila balik or keluo memana, dia suka tak kunci bilik ni... hangin gak aku.. yerlah.. walaupon takde rete benda sgt kan sini.. tp kurang2 nya ada webcam and headphone aku tau!! hahaha...tak kosser aku membeli nak lain ok!...pastu.. ada gak sebakul buah2an hahaha... ehh camera pon aku tinggai sini tau...lagi apa eks...isk.. bila aku renung keliling cubicle aku nih.. mmg takde rete benda berharga pon hahaha.. well.. kalau bukan brg aku pon.. brg org lain kat meja depa2 la kan....hilang kang...sampai satu hari aku tampal notis depan pintu bilik ni..."Please LOCK the door if u're the last person leaving this room".... dua tiga hari lepas tu.... aku tgk mmg berkunci tiap kali aku org pertama nak masuk bilik nih... yer hadekk hadekkkk aku mmg lah sokmonyer org pertama masuk bilik ni.... naik lif kena swipe student card.. sbb only after 8am plus gitu lif jalan..then... tukang tarik blind atas bla bla bla...back tu Kun Ying... lepas seminggu tu back to normal.. tak berkunci balik.... hampeh ok! aku wat tak tau jer lah.. malas nak layan...


Annoyed yg kedua dgn dia nih.. kalau kita berdua dalam bilik nih... buat keje memasing.. kejap2 aku dengo dia giggle.. kejap2 giggle.. mula2 aku terkejut.. hah sudahlah depa ni kata dia ni wierd.. roper2nya slalu giggle sorang2.. kekdahnya chat bagai nak rak kau! walaupon tgh tahap gaban nyiapkan thesis hahaha... giggle tu tak kisah lah kan kalau sekali, dua kali or tiga kali.. tp kalau dah sepuloh, dua puloh kali dlam masa 3, 4 jam.. tak hangin ko dengo? yg masa tu aku tgh sibuk nak wat karangan aku nih??...hrm.. tp sudahnya.. lantak pi hang la..


Kekdahnya... of lately nih, aku lak nak giggle or tergelak tak tentu pasal bila baca komen2 org dalam blog depa, or entry2 depa or chat2 depa.. ha tu laa kan.. ngata lg Kun Ying dalam hati dulu hahaha...


Dan kekdahnya jugak.... KunYing ni byk gak nolong aku lately ni...huhuuuuu.... aku kan ada assignment data analisis bagai.. and dia kan dah stage finishing up writing thesis.. of course la member mahir amatz bab2 analisis.....one day.. Johra tanya aku...camana nak wat ada satu assignment on data analisis ni.. aku kata aku lom tgk lagi pon.. tp from ingatan ala kadar aku dalam kelas hr tu.. aku citer la sikit2 kat dia.... roper2nya si KunYing ni dengo... kekdahnya.. dia mintak data tu kat aku.. and tolong aku analize and siap tulih kan sikit findings/interpretation utk aku, boleh??? Aku? alhamdulillah la byk2 kekekeke.....


Recently, weekends ni bilik ni aku and dia jer la....smlm dia cakap kat aku yg buat aku tersentuh perasaan... dia as usual melaung dr cubicle dia...katanya, "Ija... tomorrow I am gonna submit my thesis and soon I'll go to Singapore before going back to Thailand...we must take photo together hor?" Terdiam aku sat di cubicle aku nih.. then aku kata..'of course we must!' and then KunYing kata... 'nevermind.. after this we have facebook to be kept updated of one another..'


hrm....dia tak sampai lg nih...itu jer lah nak citer... ermm... mula2 dulu aku tak berkenan sgt dgn dia nih...mungkin influenced by others who said dia ni wierd..... tp...erm....tu lah kan... dont judge a book by its cover... baca gak asbtract/sinopsis buku tu dulu... hiks! (hint : buzzing Yatz!)...moral of the story, hee hee.. u dont know who u might turn to one day.. sometimes could be org yg ko paling tak sangka skali yg nolong ko eks huhuuuuu...

huhuuuu.. Congrats KunYing!!

Addendum :

1. Ada few typos, tp aku malas nak betulkan.. pandai2 la memahamkan..

2. Aku halalkan sesapa yg nak skip dr menghabiskan baca.. *lariiiiiiii*

8 comments:

alia elena said...

kahkahkah maks dinch skip okes citer si Kun Ying atu..

paperpun bila nak wat citer bout maks laks.. hoho

alia elena said...
This comment has been removed by a blog administrator.
Hazelsyd said...

Bat,

citer pasal ko eks?? erkk.. ko isi borang ni dulu.. aku tgh nak attend to yg lain2 dalam in-tray aku neh hahahaahahah

hakir rahman said...

i think u r right, we don't know who we may turn in hard times..hahaha..smbl pesan diri sndri jgn sangka bukan2 kt org lain..haha

Hazelsyd said...

Tra,

hahahahahahaha!
turn into incredible hulk kot! hahaha

DeLinn said...

saya selalu tak berburuk sangka kat orang yachh

dan meks takde nye skip2 entry u ols yach

Hazelsyd said...

huhuuuu awat? addendum aku tu ada macam menuding jari pada sesapa kaaaa???? kekekeekke

aliyahaznin said...

aku dah letak link blog ni kat blog aku.....

tapi tadak pekdah la kalo depa tadak kebenaran membaca no....