Thursday, April 24, 2008

Takde idea tapi 6 para gaks kekdahnya....

Erm.... aku takde idea la pulak nak update apa.... tapi...tgh bosan nih.. plus ketor2 gak dalam perut nih sbb nak ngadap supervisor.. actually.. aku yg request nak jumpa dia smlm....kalau korang ingat entry aku bila tah.. yg aku ada clarify dgn sv aku tuh.. dia lom jawab soklan no 4 aku kan?? so sikit sebanyak, this thing still mengganggu fikiran aku.... i thought i can do my work independently... kind of, know my direction and things like that. Ting has disagreed right from the beginning... dia kata... kalaupon kita ni jenis independent.. boleh buat keje sendiri... we still need direction.. then u work in that direction... ni takde direction nak jalan ikut mana... takkan main jalan jer kan? which is true, but i ignore initially.

Although aku dah dapat feedback from John and somehow feels like focusing in this area.. tp sv aku ni lah boss aku sebenarnya...bukannya John tu... so ndak tak ndak aku kena setuju/ikut direction dia rather than John... so dalam aku pkir2 kelmarin, smlm...last2.. aku rasa kena jumpa gak boss aku nih...so smlm, dah siap bawak notebook bagai..menghala ke bilik dia... terserempak dgn dia kat pantry... aku tanya dia.. free ke .. leh dak nak jumpa.. then he said, sikit lagi dah nak balik.. nak pick up wife dia.. i said, ok.. can i see u tomorrow then (hr ni lah tu).. he agreed. Aku brief sesikit kat dia smlm apa dia issue (brief ajer la) yg aku nak bawak hr ni... dia kata ok jer... isk.. tp macam got the feeling dia cam ngelak aku laaaaaaa...so tu lah kang nak jumpa dia.. tp macam kecut perut lak.. tak tau naper.. adakah sbb akan berhadapan dgn realiti huhuuuu... janganlah realiti yg menyakitkan hendaknya...

Peh tu smlm... dalam keadaan gitu...gi lah ke bilik Daisy.. saje nak ease my nervous and uneasiness.. tapi dia lak tgh prepare utk kelas dia yg dia nak gi in 2 minutes time masa tu... so takpe.. on the way balik aku singgah kat bilik Nui.. talked to her.. abt this and that.. so she did give some opinions.... hrm.. dia kata kat aku...'dont put pressure on yourself..' aku pon lepas2 tu balik and terpikir.. aku ni ke yg letak pressure on myself? hehehehe..

Well situasi dia ginih... kan aku attend kelas Jack and John (yg dah over tuh)... major assignment dia.. due mid June nanti adalah research proposal.. i like this assignment sbb in a way, aku akan ter-push utk nyiapkan proposal aku despite aku busy tahap gaban dgn assignment2 kelas aku. Aku rela assignment sebenini (yg proposal tuh)...So what i have in mind is... kalau boleh.. assignment research proposal tu biarlah yg memang betul2 aku nyer research proposal kan... jadi.. kind of macam kata2 pepatah omputeh tu...'kill two birds with one stone' (betul ke nih?).. kan? ada kan yg macam ni... in other words, aku buat skali jer laaaa heheheeheheh... aku ni malas sungguh la eks? keekekek..well... i thought that would be more practical actually....walaupon Jack and John cakap.. not necessarily ia akan jadi tajuk research kita.. kalau tak pon takper.. depa kata la...

hrm.. tapi.. Daisy and Nui macam advice aku.. alaa buat jer yg camana2 pon.. takyah yg utk real research nyer.. isk... aku cam tak agree... tp ada betui gak depa kata.. sebab dalam masa sebulan or so... mana dan nak develop kaw kaw nyer proposal kan... entahlah...haiiyyoooo... aku rasa aku ni keras kepala kot... kalau boleh nak jugak major assignment yg due mid of June ni kalau boleh be my real proposal.. so that abeh sem ni nanti.. aku just gerak dari situ...and bukannya patah blakang balik...entahla... but honestly, ramai jer depa2 ni yg masa depa buat assignment ni dulu.. tak sama dgn real research depa...sebab tu la agaknya depa advice aku camtu.. entah la... iskkk korang paham dak citer aku nih?....erm... tak kisah la kan...

Hrm.. rasa cam dah panjang lak entry aku hr nih.. dalam aku dok kata takde idea, takde idea tu...hehehehe. Ahh kalau citer pasal study aku ni... byk jer menda nak citer.. cuma aku tau.. kome akan bosan.. sbb bukan kome jer bosan... aku pon bosan!!

Daaaa

later...

2 comments:

alia elena said...

kehkeh takper kalau mu buhsan buatlah entry okes.. maks tak skip tapi pejam mata baca bley?? wakakkakakakak

Hazelsyd said...

kahkahkah Bat.. tu haaaa ada lagi yg baru kat atas tu haaa
*merasa*<-- pinjam word ko eks hehehe